Hoi, ik heb gisteren mijn poes van 5,5 maand oud laten opereren en ze mocht diezelfde avond weer mee naar huis.
De dierenarts waarschuwde me dat ze twee of drie dagen rustig aan moest doen. Ik zei nog dat het een jong beestje is dat alleen maar wil spelen en dat het dus lastig zou worden om haar rustig te houden.
Er werd me verteld dat het normaal gesproken wel goed zou gaan.
Maar vanochtend bleef ze maar aan de wond likken, net zo lang tot deze weer openstond.
Toen ik haar naar de dierenarts bracht, kwam ik erachter dat er na zo’n operatie normaal gesproken tabletten worden voorgeschreven, en soms ook een kraag (kap) of een medisch rompertje. Bovendien zijn op de foto's van de operatie de hechtingen duidelijk te zien, maar bij mijn kat zag ik er helemaal geen.
Ik ben meteen naar de dierenarts geracet en de eerste reactie van de assistente was: "Hè, had ze geen kap om?"
Er werd me daarna verteld dat ze vandaag opnieuw geopereerd wordt en dat ze dit keer wel een kap krijgt.
Vervolgens kreeg ik een rekening van € 100 voor de narcose. Is het normaal dat ik opnieuw moet betalen voor een arts die een fout heeft gemaakt?
En vooral: kan ik deze dierenarts nog wel vertrouwen? Hij heeft mijn kat bijna laten doodgaan. (Ik was vandaag toevallig thuis, maar als ik dat niet was geweest, was de kans groot dat ze het niet had overleefd.)