Dringend: mag mijn dierenarts me laten betalen voor een mislukte operatie?

P
Pipon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb gisteren mijn poes van 5,5 maand oud laten opereren en ze mocht diezelfde avond weer mee naar huis.

De dierenarts waarschuwde me dat ze twee of drie dagen rustig aan moest doen. Ik zei nog dat het een jong beestje is dat alleen maar wil spelen en dat het dus lastig zou worden om haar rustig te houden.

Er werd me verteld dat het normaal gesproken wel goed zou gaan.

Maar vanochtend bleef ze maar aan de wond likken, net zo lang tot deze weer openstond.

Toen ik haar naar de dierenarts bracht, kwam ik erachter dat er na zo’n operatie normaal gesproken tabletten worden voorgeschreven, en soms ook een kraag (kap) of een medisch rompertje. Bovendien zijn op de foto's van de operatie de hechtingen duidelijk te zien, maar bij mijn kat zag ik er helemaal geen.

Ik ben meteen naar de dierenarts geracet en de eerste reactie van de assistente was: "Hè, had ze geen kap om?"

Er werd me daarna verteld dat ze vandaag opnieuw geopereerd wordt en dat ze dit keer wel een kap krijgt.

Vervolgens kreeg ik een rekening van € 100 voor de narcose. Is het normaal dat ik opnieuw moet betalen voor een arts die een fout heeft gemaakt?

En vooral: kan ik deze dierenarts nog wel vertrouwen? Hij heeft mijn kat bijna laten doodgaan. (Ik was vandaag toevallig thuis, maar als ik dat niet was geweest, was de kans groot dat ze het niet had overleefd.)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik dan toch 100 euro moet neerleggen, zou ik naar een concurrent gaan, alleen al om hem te stangen...

100 € is echt veel te veel in verhouding tot de kosten van de sterilisatie. We begrijpen dat het herstellen van de ingreep geld kost, maar hij zou eigenlijk genoegen moeten nemen met een bijdrage die alleen de materiaalkosten dekt.

Hij wilde je kat echt niet doodmaken, het is gewoon een complicatie na de operatie. Veel katten komen deze fase prima door zonder kraag enzovoort...

Moreel gezien is hij verantwoordelijk voor je kat en zijn gezondheid, maar juridisch gezien brengt hij kosten in rekening. Dat moet je zelf maar even bekijken.

(Hiermee laat hij duidelijk zien dat het hem vooral om het geld te doen is.)

Groetjes

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat was voor een sterilisatie, toch? Waarom heeft hij het over opnieuw opereren? Risico op overlijden, maar waarom dan?

Toen mijn poezen werden gesteriliseerd, hadden ze geen kap of pillen nodig, alleen een pleister die het 2 dagen volhield (maar gelukkig geen hechtingen eruit getrokken, pff!). En wat die hechtingen betreft, zou jouw poes ze eruit hebben gehaald? Of is het onderhuids gehecht? (Blijkbaar kan dat).

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Euhhhhhhhhh, Pipon, kende je deze dierenarts al voor de operatie?

Normaal gesproken vindt een sterilisatie plaats met 6 maanden. Wie heeft je verteld dat ze nog dezelfde dag opnieuw geopereerd zou worden?

De receptioniste is geen dierenartsassistente; bij sommige praktijken is dat wel zo, bij andere niet. Had de dierenarts geen verband aangelegd? Bij zo'n jong katje is dat niet echt verstandig. Je kat heeft het er waarschijnlijk zelf afgehaald.

Als een mens twee keer aan hetzelfde geholpen moet worden, moet je ook gewoon opnieuw de kosten betalen. De arts had een verband moeten aanleggen, maar hij is niet degene die de wond weer heeft opengetrokken; jouw kleine deugniet volgde gewoon haar instinct, zonder te weten dat dat niet mocht. Vraag om een kraagje, inbegrepen bij de narcose.

Als je naar een dierenarts gaat die je niet kent en daar je kat laat opereren, dan geef je vreemden wel heel snel je vertrouwen. Beterschap voor je naamloze poesje en veel geduld voor jou.

Houd ons op de hoogte van hoe het met de kleine gaat. Bedankt, gigi397

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!