Hoi allemaal,
Hoewel we ze zelf nog nooit gezien hebben, is er afgelopen maandag om 08:00 een verdelger langsgekomen om ons hele appartementencomplex te behandelen tegen kakkerlakken. De behandeling vond plaats in de keukenkastjes met een spray en op sommige plekken wat gel. We moesten de boel 4 uur laten luchten voordat we de vaat en andere spullen weer in de kastjes mochten zetten.
Aangezien onze kat normaal nooit in de kastjes komt, maakten we ons niet echt zorgen. Maar nu is het hem vanavond voor het eerst gelukt om een van de onderkastjes open te krijgen, die maandagochtend natuurlijk behandeld is.
Ik heb hem er vrij snel weer uitgehaald, maar hij heeft er toch zo'n 2 tot 3 minuten in gezeten. Is er een risico voor onze kat, nu we bijna 40 uur verder zijn na de behandeling, voor het geval hij het 'geweldige' idee heeft gehad om aan de bodem van het kastje te likken?
Zo ja, hoelang moet ik hem in de gaten houden voor eventuele symptomen? (Ik denk zelf aan overgeven?)
Even voor de duidelijkheid: je ziet of ruikt niets, er zijn geen sporen van het bestrijdingsmiddel te zien en de kastjes zijn natuurlijk gewoon droog.
Ik probeer mezelf gerust te stellen met de gedachte dat als we de vaat na 4 uur al mochten terugzetten, er na 40 uur op een droog oppervlak niet heel veel risico meer is voor de kat, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen.
Bedankt!