Goedenavond,
Ik heb onlangs een kitten van 2,5 maand geadopteerd. Ik woon nu twee jaar op mezelf sinds ik bij mijn ouders weg ben en buiten mijn werk om ben ik eigenlijk altijd alleen. Ik heb heel weinig vrienden en mijn familie woont niet in de buurt, dus die zie ik weinig. Mijn weekenden bestaan vooral uit alleen thuis series kijken... Die eenzaamheid begon me echt zwaar te vallen, dus ik dacht dat het adopteren van een kitten me wel wat troost zou bieden.
Maar nu het zover is, voel ik een enorme angst en ik ben alleen maar aan het huilen... Ik woon in een studio en de eerste nachten was ze rond 4-5 uur 's ochtends heel druk aan het spelen, waardoor ik wakker werd en niet meer kon slapen. Ik maak me nu steeds druk of de volgende nacht wel beter zal gaan, of ik wel kan slapen, of zij ook gaat slapen en of ze niet te veel lawaai zal maken. Zelfs als ze overdag speelt, word ik daar angstig van omdat ik het niet gewend ben. Sinds twee dagen is ze ook nog eens ziek en geeft ze over zodra ze wat eet. Ze slaapt veel en ik heb geen idee wat er met haar aan de hand is. Dat maakt me nog banger omdat ik niet weet wat ik moet doen. Ik vraag me af of ze mijn angst voelt en of ze daar ziek van wordt, of dat het door haar voer komt (want in het begin ging alles goed), of dat ik iets verkeerd heb gedaan.
Ze is zo ontzettend lief en aanhalig, maar ik heb het gevoel dat ik alle veranderingen niet aankan. Ik was er niet op voorbereid en misschien ben ik er wel helemaal niet klaar voor om een huisdier te hebben...
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik twijfel of ik haar terug moet brengen naar de persoon van wie ik haar heb gekregen; ik denk dan dat zij tenminste wel weten hoe ze goed voor haar moeten zorgen...
Aan de andere kant schaam ik me echt vreselijk dat ik een dier heb genomen en nu de verantwoordelijkheid niet lijk te kunnen dragen...
Als jullie tips voor me hebben, hoor ik het heel graag. Alvast bedankt!