Afscheiding uit de vulva, poes in loopsheid

C
Croal Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo,

Mijn kat is een vrouwtje van ongeveer 7 maanden. Ze is momenteel voor het eerst in loopsheid.

Ik merk dat er een kleine hoeveelheid helder, geurloos vocht uit haar vulva komt. Mijn poes heeft vanochtend overgegeven. Ze heeft twee keer buiten haar kattenbak geplast, wat haar nog nooit eerder was overkomen.

Toch lijkt ze niet down — ze is eigenlijk behoorlijk druk met haar loopsheid (miauwen, over de grond wrijven, achterste omhoog, etc.). Ik heb niet het gevoel dat ze koorts heeft, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren. Ik heb ook niet de indruk dat ze minder eet of drinkt, maar ook dat is moeilijk te checken.

Is dit normaal? Zou het een vaginitis, metritis of pyometra kunnen zijn? Of een andere aandoening?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groetjes,

Mahèle

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Adc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je hebt dit bericht een paar jaar geleden geplaatst, maar mijn poes heeft precies dezelfde symptomen, behalve het overgeven. Was het een infectie of was het 'normaal'?

Vertaald Frans
    C
    Croal Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een afspraak bij de dierenarts gemaakt.

Ja, mijn poes wordt gesteriliseerd zodra de krolsheid voorbij is (de dierenarts kan tijdens de krolsheid niet opereren).

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dierenarts!

Die afscheiding is niet normaal.

Inderdaad, je zou je beestje moeten laten steriliseren. De loopsheid is niet prettig voor haar en sterilisatie verkleint de kans op het krijgen van melkliptumoren.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je poes is inmiddels ruim oud genoeg om gesteriliseerd te worden. Deze ingreep heeft eigenlijk alleen maar voordelen voor haar. Geen lastige krolsheid meer, een betere gezondheid, een langer leven, het voorkomen van melkliertumoren, rust, zindelijkheid en veiligheid.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik zou ook even naar de dierenarts gaan, misschien is er wel iets aan de hand (een kat doet het soms buiten de bak om te laten merken dat er iets mis is, die van mij deed dat ook en bleek een blaasontsteking te hebben).

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Krolsheid bij een kat zorgt niet voor afscheiding. Bel je dierenarts even, die kan je er meer over vertellen.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!