Abnormaal aanhankelijke poes

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik kom even bij jullie langs omdat mijn poes van 2,5 jaar ineens super aanhankelijk is geworden vergeleken met voorheen. Eerst kwam ze eigenlijk nooit bij me liggen, maar sinds een week vraagt ze constant om aandacht en zodra ik ergens ga zitten, komt ze op mijn benen liggen. Ze is gesteriliseerd, dus ze is zeker niet krols.

Ik heb ook een tweede poes die ik tegelijkertijd met de eerste heb gekregen. Zij is ook gesteriliseerd, maar haar gedrag is absoluut niet veranderd.

Ik heb vaak gelezen dat sommige katten ineens heel knuffelig worden bij hun baasje omdat die zwanger is, maar ik ben een man, dus dat kan het niet zijn :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Dit gedrag zou inderdaad een teken van krolsheid kunnen zijn. Maar omdat je poes gesteriliseerd is, kunnen we die mogelijkheid uitsluiten.

Als haar gedrag verder niet is veranderd, hoef je je geen zorgen te maken. Katten veranderen soms hun gedrag zonder dat daar een duidelijke reden voor is.

Fijne dag!

Caroline - Studente diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, het junior-adviesbureau van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het gaat goed met haar en ze eet prima. Ik ben veel met m'n poezen bezig, dus ik denk echt niet dat ze ziek is.

Nee, er is de laatste tijd niks veranderd in haar omgeving.

Ja, ik heb een vriendin, maar toen we de poezen adopteerden (ieder eentje), waren we al samen.

Nee, ik zou echt niet weten wat er veranderd kan zijn 😵

Maar goed, ik ga natuurlijk niet klagen dat m'n meisje nu aanhankelijker is, hè 😜

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Sommige katten worden van de ene op de andere dag ineens heel aanhankelijk. Ik heb het zelf meegemaakt met een kater die toen hij twee was opeens een enorme knuffelkont werd, en dat is hij ook gebleven. Kattengedrag is soms echt een mysterie. Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, zolang hij verder gezond is (sommige zieke katten zoeken namelijk juist hun baasje extra op). Of is er misschien iets veranderd in zijn omgeving? Heb je misschien een nieuwe vriendin? In dat geval wil de poes misschien wel laten zien dat jij van HAAR bent!

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!