Oude poes en bruin vlekje op een groen/geel oog

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een oude poes van 16/17 jaar (ik heb haar als volwassen kat geadopteerd en ik weet haar precieze leeftijd niet echt, maar ze zou in 2005 of 2006 geboren zijn).

Nu viel het me op dat ze een klein bruin vlekje heeft op haar oog dat normaal gesproken groen/geel is. Ze heeft verschillende kleuren ogen, haar andere oog is helemaal bruin.

Wat denken jullie dat het is? Moet ik met haar naar de dierenarts of niet?

Bedankt.

Oude poes en bruin vlekje op een groen/geel oog

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi en bedankt dat je ons even op de hoogte houdt. Veel te vaak vragen mensen om advies en nemen ze niet de moeite om het forum te laten weten hoe het is gegaan nadat ze bij de dierenarts zijn geweest. Terwijl het juist heel nuttig is voor mensen die op de site antwoorden zoeken voor een vergelijkbaar probleem, en het is frustrerend voor degenen die hebben geprobeerd te helpen. In ieder geval een hele geruststelling dat het niets ernstigs is. Ik wens je nog vele mooie jaren toe met deze prachtige poes.

Bedankt, ja, dat hoop ik ook. Ze is nog steeds goed fit, op het moment drinkt en eet ze goed. 😊

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je poesje doet me denken aan mijn Perla, die 4 maanden geleden is overleden...

Ze was ook heel mooi.

Vertaald Frans
    P
    Pouci Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je poesje doet me denken aan mijn Perla, die 4 maanden geleden is heengegaan...

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, en bedankt dat je ons even op de hoogte houdt. Veel te vaak vragen mensen hier om advies en nemen ze daarna niet de moeite om het forum te informeren nadat ze bij de dierenarts zijn geweest. Dat is jammer, want het is juist heel nuttig voor anderen die met een soortgelijk probleem op de site naar antwoorden zoeken, en bovendien frustrerend voor degenen die hebben geprobeerd te helpen. In ieder geval een hele geruststelling dat het niets ernstigs is. Ik wens je nog vele mooie jaren toe met deze prachtige poes!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ze is echt prachtig! Het lijkt heel erg op een ouderdomsvlekje! Mijn katje had dat ook... en toen haar eerste vlekje verscheen, zat ik met dezelfde vragen als jij! In de loop der jaren kwamen er steeds meer vlekjes bij... Maar bij twijfel moet je echt niet aarzelen om je dierenarts te raadplegen.

Bedankt, ik kan bevestigen dat het inderdaad een ouderdomsvlekje is, na de controle bij de dierenarts.

Ze is inderdaad prachtig:

Vertaald Frans
    P
    Pouci Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ze is prachtig!

Het lijkt heel erg op een ouderdomsvlekje! Mijn poes had dat ook... en toen haar eerste vlekje verscheen, stelde ik mezelf precies dezelfde vragen als jij! In de loop der jaren kwamen er steeds meer vlekjes bij...

Maar twijfel je, aarzel dan niet om even contact op te nemen met je dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ze is prachtig. En veel huis-tuin-en-keukenkatten zijn veel mooier dan raskatten. In ieder geval complimenten en bedankt voor het adopteren van een oudere poes. Ik hoop dat het niets ernstigs is
    Bedankt! 😊 Ja, ze is mooi. Ze heet Minette. Verder, ook al loopt ze niet zo snel en lijkt het alsof ze een beetje scheef loopt, rent en springt ze nog vaak; ze ziet er fit uit voor haar leeftijd. Ze is echt een schatje en laat zich door iedereen aaien, ze krabt nooit en is totaal niet angstig of wild. Mijn lieve Minette. 😻

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het lijkt erop dat de "oogspleet" kleiner is bij het oog met de vlek. Het zou de moeite waard zijn om even naar de dierenarts te gaan om je gerust te stellen (of niet🤔...).

Ja, dat vind ik ook. Ik dacht eerst dat zijn bruine oog (links) kleiner leek (aan de bovenkant), maar dat komt vast door de haren die ervoor hangen; dat geeft die indruk. De spleet van zijn groene oog (het lijkt soms wel geel) lijkt inderdaad kleiner. Wat betreft het oog met de vlek (rechts) lijkt het wel of er nog meer kleine bruine vlekjes zitten, maar die zijn niet zo groot en opvallend als de vlek die je duidelijk ziet.

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ze is echt prachtig! Veel gewone huiskatten zijn trouwens een stuk mooier dan raskatten. In ieder geval echt super dat je een oudere poes hebt geadopteerd. Ik hoop dat het niets ernstigs is.

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het lijkt wel alsof de oogopening kleiner is bij het oog met de vlek. Het is de moeite waard om even naar de dierenarts te gaan om je gerust te laten stellen (of juist niet🤔...).

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!