Mijn kat krabt en miauwt aan mijn slaapkamerdeur

L
Lilolaaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Mijn gecastreerde kat van 9 maanden, bij wie ik inwoon! Ja hoor, ik ben zijn personeel en ik woon in zijn appartement... hij maakt me het leven echt zuur! Hij doet wat hij wil en wanneer hij dat wil! Ik heb echt totaal geen gezag over hem.

Hij mag al een paar maanden niet meer bij mij in de slaapkamer slapen, want anders is het een grote beestenboel: hij klimt in de kledingkast, gooit kleren op de grond, vreet aan de bandjes van mijn shirts en aan riemen... Hij speelt met mijn make-up en kauwt op snoeren... Dus hij slaapt nu in de woonkamer. En elke dag is het hetzelfde liedje: als ik naar bed ga, krabt en miauwt hij aan de deur. 's Avonds geeft hij het uiteindelijk wel op om te gaan slapen, maar 's ochtends laat hij niet los! Doordeweeks krabt hij vanaf 6 uur tot ik opsta, en in het weekend, zoals vanmorgen, duurde het van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags! Zes uur lang intensief krabben en miauwen (van een zacht miauwtje "doe de deur open alsjeblieft" tot een hard gemiauw "als je die deur niet opendoet, blaas ik hem omver!"). Ik verdenk hem er zelfs van dat hij met zijn kop tegen de deur aan beukt! Hij neemt korte pauzes van 5 tot 10 minuten en begint dan weer opnieuw! Soms doet hij het zelfs midden in de nacht. Ik heb alles al geprobeerd: hem bij zijn nekvel pakken, een tikje op zijn billen, hem compleet negeren, met water spuiten... maar niets helpt. Mijn woonkamer is inmiddels in een zwembad veranderd en die kat trekt zich er echt helemaal niets van aan. Hij heeft onbeperkt brokjes staan, dus hij heeft geen honger. Soms eindig ik mijn nacht maar op de bank in de woonkamer om een beetje rust te hebben. Hoe vaker ik "nee" zeg, hoe harder hij doorgaat. Hebben jullie tips voor me zodat ik eindelijk wat "respect" krijg van deze eigenwijze drol?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat begrijp ik je goed, ik heb precies hetzelfde probleem! Bij mij heeft hij trouwens nog nooit in de slaapkamer geslapen omdat mijn vriend dat niet wil :-( Had ik dit maar eerder geweten, dan was ik er nooit meer aan begonnen...

Voor mij zijn alle nachten al 7 maanden lang echt verschrikkelijk!! Hij krabt en krabt maar... ik heb ook echt alles al geprobeerd. Uiteindelijk sluit ik hem elke nacht maar op in de badkamer!

De deur van mijn dochters kamer staat gewoon open, maar nee hoor, hij wil per se bij mij slapen. Dus als je een oplossing hebt, hoor ik het heel graag! Ik ben dol op mijn kat, maar 's nachts wil ik hem soms echt wel uit het raam gooien lol

Vertaald Frans
    L
    Lilolaaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor jullie advies!

Ik heb zo’n afweerspray geprobeerd, maar blijkbaar vindt hij de geur juist heerlijk... Ik heb geprobeerd hem in de badkamer te zetten, maar hij krabt als een bezetene en miauwt zo hard dat ik hem overal hoor. Hij sloopt ook de deur en de muur. De enige oplossing is het balkon, maar het is nu erg koud, dus als ik hem daarop zet, laat ik hem er maar 5 minuten en zodra hij weer binnen is, begint hij weer van voorheen. Hij heeft onbeperkt brokjes en speeltjes waar hij dol op is en die ik vaak vernieuw. 's Avonds laat hij me met rust omdat hij dan lekker met zijn speeltjes speelt, maar 's ochtends heeft hij daar echt geen boodschap aan. Hij heeft een mandje, een dekentje op de bank en een grote krabpaal waar hij rustig op gaat liggen zodra het hem gelukt is om mij uit bed te krijgen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, hij lijkt er wel een soort plezier in te hebben om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Het lukt me niet om hem het woordje 'nee' te laten begrijpen. Als ik 'nee' zeg en hem tegenhoud als hij iets stouts doet, wordt hij boos: oren opzij, een boze blik en hij gaat gewoon door...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Helaas, als hij er van jongs af aan aan gewend is om bij je te slapen, is de kans groot dat hij het niet zo leuk vindt om er nu opeens zo buitengesloten te worden... Het was beter geweest om hem vanaf het begin te leren om in de woonkamer te slapen...

Heeft hij 's nachts genoeg om zich mee te vermaken? Speeltjes, interactieve voerpuzzels, dat soort dingen. Misschien dat als hij zich op een andere manier kan bezighouden, hij je minder komt lastigvallen.

Als dat niet werkt, en aangezien ik zie dat je al van alles hebt geprobeerd om hem weg te jagen, dan zul je zwaardere middelen moeten inzetten:

- of hem 's nachts in een andere kamer zetten, verder weg van je slaapkamer waar je hem niet hoort (badkamer, keuken...)

- of een afschrikmiddel gebruiken om hem bij je slaapkamer vandaan te houden: zonder chemische middelen te gebruiken, kun je proberen wat peper op de drempel van je deur te strooien (niet erg praktisch, maar gewoon voor even om te kijken of hij het opgeeft; katten haten de geur van peper)

Veel succes,

Julie

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!