Hallo allemaal,
Ik heb me speciaal op deze site aangemeld om op dit forum te kunnen posten, omdat ik in cirkeltjes blijf draaien en behoefte heb aan uitleg en/of steun.
Op 22 maart 2022 ging mijn kleine Mimi, die op de 25e haar 10e verjaardag zou vieren, naar de kliniek voor een simpel onderzoek en ze kwam er dood weer uit.
Het was de eerste keer dat we naar deze kliniek gingen; we wilden graag de mening van een tweede dierenarts omdat Mimi sinds een paar maanden kleine bultjes kreeg aan de basis van haar staart. Dierenarts 1 behandelde de eerste bult als een talgkliercyste en heeft deze in oktober 2021 operatief verwijderd.
Omdat er in de maanden daarna op dezelfde plek nog meer bultjes (2 à 3) verschenen, waarvan eentje ons extra zorgen baarde omdat deze heel hard was, en dierenarts 1 zei dat hij niet meer kon opereren (niet genoeg huid om de wond te dichten) en dat we het maar beter zo konden laten, besloten we naar dierenarts 2 te gaan.
Dierenarts 2 zei dat het kanker zou kunnen zijn en adviseerde een "kleine" punctie en een "kleine" röntgenfoto om zekerheid te krijgen. Achteraf gezien denk ik dat ik de risico-batenverhouding van deze ingreep verkeerd heb ingeschat, terwijl het me echt werd gepresenteerd als iets heel onschuldigs.
Ik moet erbij zeggen dat Mimi geen bekende ziektes had en kerngezond leek. Ze was een lichtgewichtje (3,6 kg) maar ze at goed, rende, speelde en was erg sociaal. Bovendien had ze al vaker een algehele narcose gehad bij dierenarts 1 (voor abcessen door vechtpartijtjes enzo) maar dat was altijd goed gegaan.
Kortom.