Mijn kat is overleden tijdens een algehele narcose

M
Meemaw Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Ik heb me speciaal op deze site aangemeld om op dit forum te kunnen posten, omdat ik in cirkeltjes blijf draaien en behoefte heb aan uitleg en/of steun.

Op 22 maart 2022 ging mijn kleine Mimi, die op de 25e haar 10e verjaardag zou vieren, naar de kliniek voor een simpel onderzoek en ze kwam er dood weer uit.

Het was de eerste keer dat we naar deze kliniek gingen; we wilden graag de mening van een tweede dierenarts omdat Mimi sinds een paar maanden kleine bultjes kreeg aan de basis van haar staart. Dierenarts 1 behandelde de eerste bult als een talgkliercyste en heeft deze in oktober 2021 operatief verwijderd.

Omdat er in de maanden daarna op dezelfde plek nog meer bultjes (2 à 3) verschenen, waarvan eentje ons extra zorgen baarde omdat deze heel hard was, en dierenarts 1 zei dat hij niet meer kon opereren (niet genoeg huid om de wond te dichten) en dat we het maar beter zo konden laten, besloten we naar dierenarts 2 te gaan.

Dierenarts 2 zei dat het kanker zou kunnen zijn en adviseerde een "kleine" punctie en een "kleine" röntgenfoto om zekerheid te krijgen. Achteraf gezien denk ik dat ik de risico-batenverhouding van deze ingreep verkeerd heb ingeschat, terwijl het me echt werd gepresenteerd als iets heel onschuldigs.

Ik moet erbij zeggen dat Mimi geen bekende ziektes had en kerngezond leek. Ze was een lichtgewichtje (3,6 kg) maar ze at goed, rende, speelde en was erg sociaal. Bovendien had ze al vaker een algehele narcose gehad bij dierenarts 1 (voor abcessen door vechtpartijtjes enzo) maar dat was altijd goed gegaan.

Kortom.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

41 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jb62200
    Jb62200 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

bedankt voor je steun, dat doet me goed. ik hoop en wens dat je op een dag je verdriet te boven komt en ik wens je veel sterkte

Vertaald Frans
    Jb62200
    Rapporteren

Het is inmiddels 3 maanden geleden en het lukt me nog steeds niet om een nieuwe kat te nemen. Het voelt alsof ik het onvervangbare ga vervangen; ik heb het gevoel dat het me niet meer lukt om liefde te geven. Ik ben zo verdrietig, ik huil nog steeds om mijn schatje die ik zo ontzettend mis. Ik zou zo graag mijn ogen openen en hem voor me zien om hem heel veel kusjes te geven. Dit gemis is vreselijk, het doet zo'n pijn.

Bedankt voor je steun. Wat erg van je kat, ik begrijp je helemaal. Ik hoop dat het je lukt om je verdriet een plekje te geven.

Vertaald Frans
    Jb62200
    Rapporteren

Bedankt voor je steun, dat doet me echt goed. Ik blijf maar huilen, ik weet gewoon niet hoe ik dit verdriet moet verwerken. Ik vraag me steeds af wat ik heb gemist. Waarom heeft ze nooit geklaagd? Waarom heb ik haar lijden niet eerder gezien? Ik zie haar echt overal. Vannacht werd ik wakker en dacht ik dat ze in mijn armen lag. Hoe moet ik dit verwerken? Hoe help ik mijn kinderen en mijn man door hun verdriet, terwijl het mij zelf niet eens lukt? Er is een deel van mij gestorven. Ik zie haar overal en mijn andere hond zoekt haar ook de hele tijd, ze waren onafscheidelijk. Ik hield zo ontzettend veel van haar, ik had echt mijn leven voor haar gegeven. Ze was zo lief, ik had nooit gedacht dat ze stervende was. Waarom heeft mijn dierenarts die tumor niet ontdekt? Waarom heeft hij die rhinoscopie gedaan terwijl hij had moeten vermoeden dat ze dat niet aan zou kunnen? Ze kon nauwelijks nog op haar pootjes staan, maar ze bleef maar mijn gezicht likken. Ik dacht dat het door haar behandeling kwam, dat ze die niet meer kon verdragen. Ik probeer sterk te zijn zodat de kinderen niet hoeven te huilen, maar ik voel me helemaal leeg. Ik kan niet meer. Ik neem het mezelf zo kwalijk dat ik geen enkel teken van nood heb gezien bij mijn kleine prinses. Waarom heeft de dierenarts me niet eerder gewaarschuwd? Eerst een oogontsteking, toen een tand trekken, om dan uiteindelijk bij een bottumor in haar neusholte uit te komen. Ik heb mezelf in de schulden gestoken omdat ik dacht haar te kunnen redden, en toen kreeg mijn kleine prinses een hartstilstand tijdens die rhinoscopie. Ik denk de hele tijd aan hoeveel ze geleden moet hebben. Waarom heeft ze me geen teken gegeven? Waarom hebben we niets gezien? Ik zit er helemaal doorheen. Ik probeer flink te zijn maar het lukt me niet meer, ik ben zo uitgeput door deze pijn en dit plotselinge afscheid. Ik zou haar die avond ophalen, maar ik zie haar nog steeds voor me, overal aangesloten op slangen... het is een hel.

Vertaald Frans
    S
    Sann Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is inmiddels 3 maanden geleden en ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om een andere kat te nemen. Het voelt alsof ik het onvervangbare probeer te vervangen; ik heb het gevoel alsof ik geen liefde meer kan geven. Ik ben zo ontzettend verdrietig en ik huil nog steeds om mijn kleintje die ik zo erg mis. Ik zou zo graag mijn ogen openen en hem weer voor me zien om hem weer helemaal plat te knuffelen. Die leegte is verschrikkelijk, het doet zo ontzettend veel pijn.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik begrijp je zo ontzettend goed. De mijne is nu anderhalve week weg en het is zo leeg en stil in huis. Als ik thuiskom van mijn werk, zit ze niet meer onder de tafel op me te wachten. Ik vind het nog steeds zo zwaar en ik moet ook vaak huilen. Mijn kat was mijn zielsverwant, mijn wederhelft; ik had haar al sinds ze een kitten was. Ik ga in de toekomst wel weer een andere kat adopteren, maar op dit moment voel ik me daar nog niet klaar voor. Haar mandje staat nog steeds naast mijn bed, ik heb het nog niet weggehaald. Ik slaap ook met haar dekentje dat in de reismand lag op de avond van de euthanasie; ik kan er gewoon nog geen afscheid van nemen. Ik zeg tegen mezelf dat de tijd alle wonden heelt, maar het is heel zwaar. Veel sterkte!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ik leef ontzettend met je mee. Ik ben bijna 3 maanden geleden mijn lieverd verloren en mijn verdriet is nog steeds even groot. Ik huil nu wel minder dan in de eerste maand, die was echt verschrikkelijk. Ik huilde dag en nacht en dacht dat ik gek werd, het bleef maar malen in mijn hoofd. Het gemis is vreselijk en onverdraaglijk. Ik denk er nog steeds elke dag aan, huil nog steeds en zoek hem ook nog altijd. Ik mis hem enorm. Je verhaal raakt me echt; het is vreselijk om je lieverd weg te brengen voor een behandeling en dat dit dan gebeurt..

Vertaald Frans
    Jb62200
    Rapporteren
    Hoi, ik ben gisteren mijn kleine prinsesje van 11 jaar verloren. Ze was een kat zoals geen ander, zo lief en knuffelig, ze zette nooit haar nagels uit. Een maand geleden bracht ik haar naar de dierenarts omdat ze een loopneus en een vies oogje had. De dierenarts zei dat het een oorontsteking was en dat haar gebit gereinigd moest worden. Ze kreeg een behandeling, maar het ging niet beter en haar oogje ging steeds verder dicht. Ik belde voor een spoedgeval, maar ze kon me niet ontvangen. Ik besloot haar naar een andere dierenarts te brengen die haar wel meteen kon zien. Zij vertelde me dat het een abces onder het oog was door een kapotte tand die getrokken moest worden. Dat zou 400 euro kosten. Ik vond het goed en ze bleef daar. De volgende dag haalde ik haar weer op en alles was goed gegaan, maar haar oog was nog steeds rood. Na een behandeling en om de dag een prik bij de dierenarts, werd haar oog na twee weken weer redelijk normaal. Maar toen begon haar neus weer te lopen. Ik belde de dierenarts weer voor een nieuwe behandeling. Zodra die kuur afgelopen was, begon het weer te lopen. Ze zei: "we proberen nog één nieuwe behandeling, en als dat niet helpt, doen we een rhinoscopie (kijkoperatie van de neus) van 380 euro, zonder verdere zorg". Ik gaf haar de nieuwe medicijnen, maar niets hielp. Haar toestand ging hard achteruit, ze kon niet eens meer op haar pootjes staan. Het viel op maandag, een feestdag, dus belde ik de spoedarts. Die zei dat het vast door de behandeling kwam en dat hij niets anders kon voorschrijven. Dinsdagochtend om 8 uur stond ik weer bij de dierenarts. Hij wilde weer iets nieuws proberen, maar ik zei dat het niet werkte en dat ze alleen maar slechter werd. Hij zei dat we de rhinoscopie dan maar moesten doen om te kijken wat er was. Ik besloot haar achter te laten en hij zei dat ik haar 's avonds kon ophalen. Gisteren om 14.30 uur belde de dierenarts: ze had een hartstilstand gehad. Hij had haar kunnen reanimeren, maar ze lag in coma. Ik ben er kapot van, ik heb er geen woorden voor, dit is ondenkbaar. Nooit had ik dit verwacht. Ze bleek een tumor bij haar neusgaten te hebben. We zijn naar haar toe gegaan en hij zei dat de tumor te groot was en dat er geen redden meer aan was. Ik zei dat ik dit nooit had gedacht, dit was onvoorstelbaar. Waarom heeft hij dit niet eerder gezien? Ik heb gezegd dat hij de apparatuur moest uitschakelen, ik wilde niet dat ze nog langer zou lijden. Het was vreselijk. Mijn verdriet is onbeschrijflijk, het blijft maar door mijn hoofd malen. Ze klaagde nooit. Ik kan er maar niet aan wennen dat ik mijn kleine prinsesje nooit meer zal zien. Ik mis haar zo, we missen haar allemaal, de kinderen zijn in tranen. Ik zie haar nog overal in huis. En dan nog een rekening van 500 euro om te horen dat ik mijn kat kwijt ben... meer dan 1500 euro in één maand, het is zo onrechtvaardig.
    Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi Meemaw

Ik leef echt met je mee, ik ben een maand geleden mijn kat verloren en de pijn is er nu nog steeds. Als je erover wilt praten, geen probleem, ik ben er voor je

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 41

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!