Hoi,
Ik wilde even mijn probleem uitleggen....
Ik heb twee Bengalen, het zijn broertjes uit hetzelfde nest, maar ze zijn even uit elkaar geweest nadat ik de eerste, Oslo, in januari 2019 adopteerde en de tweede, Orus, in april 2019 bij ons kwam wonen. Ik zal eerlijk zijn: de eerste tien dagen ging het samenwonen niet echt lekker, maar uiteindelijk kwam alles goed. Maar dat is nu niet het probleem.
Ze slapen samen, spelen samen, enzovoort, maar sinds Orus met spoed naar de dierenarts moest, is alles veranderd.
Tijdens een bezoek afgelopen donderdag 25 maart – Orus had een stukje stof ingeslikt – ben ik met spoed naar onze eigen dierenarts gegaan. Hij is daar de hele ochtend gebleven.
Dus sinds donderdagmiddag, toen we weer thuis kwamen, herkent Oslo zijn broertje niet meer of hij accepteert hem gewoon niet meer. Hij blaast en gromt en ze hebben zelfs een soort gevechten met veel gekrijs en gemiauw als zijn broertje te dichtbij komt.
Ik heb al geprobeerd om Orus met schoon water te wassen en ik heb twee Feliway-verstuivers gekocht: eentje beneden in de woonkamer/keuken waar de ene kat zit, en eentje in mijn slaapkamer waar de andere zit. Ook heb ik ze CatComfort-pipetten gegeven, maar helaas is er nog niet echt verbetering.
De verstuivers hangen er sinds gisterochtend en de pipetten heb ik gisteravond toegediend.
Er zijn wat confrontaties geweest die echt uit de hand liepen, echt een soort gevecht met veel gekrijs. En Oslo, die thuis was gebleven, is van zichzelf al nogal een angsthaas.
Zodra ze in dezelfde kamer waren, begon het gegrom al en tijdens een van die aanvaringen heeft Oslo zelfs uit angst geplast.
Vanochtend probeerde Orus twee keer naar Oslo toe te gaan, wat weer eindigde in gegrom en gekrijs van Oslo. Maar toch, Oslo gromt nu pas als hij echt dichtbij komt, zo op een meter of twee...
Wat kan ik nog meer doen? Ik kan echt niet een van de twee herplaatsen...
Bedankt alvast!
Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest.