Mijn kat herkent zijn broertje niet meer na een bezoek aan de dierenarts?

E
Erwann13115 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik wilde even mijn probleem uitleggen....

Ik heb twee Bengalen, het zijn broertjes uit hetzelfde nest, maar ze zijn even uit elkaar geweest nadat ik de eerste, Oslo, in januari 2019 adopteerde en de tweede, Orus, in april 2019 bij ons kwam wonen. Ik zal eerlijk zijn: de eerste tien dagen ging het samenwonen niet echt lekker, maar uiteindelijk kwam alles goed. Maar dat is nu niet het probleem.

Ze slapen samen, spelen samen, enzovoort, maar sinds Orus met spoed naar de dierenarts moest, is alles veranderd.

Tijdens een bezoek afgelopen donderdag 25 maart – Orus had een stukje stof ingeslikt – ben ik met spoed naar onze eigen dierenarts gegaan. Hij is daar de hele ochtend gebleven.

Dus sinds donderdagmiddag, toen we weer thuis kwamen, herkent Oslo zijn broertje niet meer of hij accepteert hem gewoon niet meer. Hij blaast en gromt en ze hebben zelfs een soort gevechten met veel gekrijs en gemiauw als zijn broertje te dichtbij komt.

Ik heb al geprobeerd om Orus met schoon water te wassen en ik heb twee Feliway-verstuivers gekocht: eentje beneden in de woonkamer/keuken waar de ene kat zit, en eentje in mijn slaapkamer waar de andere zit. Ook heb ik ze CatComfort-pipetten gegeven, maar helaas is er nog niet echt verbetering.

De verstuivers hangen er sinds gisterochtend en de pipetten heb ik gisteravond toegediend.

Er zijn wat confrontaties geweest die echt uit de hand liepen, echt een soort gevecht met veel gekrijs. En Oslo, die thuis was gebleven, is van zichzelf al nogal een angsthaas.

Zodra ze in dezelfde kamer waren, begon het gegrom al en tijdens een van die aanvaringen heeft Oslo zelfs uit angst geplast.

Vanochtend probeerde Orus twee keer naar Oslo toe te gaan, wat weer eindigde in gegrom en gekrijs van Oslo. Maar toch, Oslo gromt nu pas als hij echt dichtbij komt, zo op een meter of twee...

Wat kan ik nog meer doen? Ik kan echt niet een van de twee herplaatsen...

Bedankt alvast!

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Rapporteren

Maar het probleem is dat Oslo van nature nogal gestrest en bang is, terwijl zijn broer juist het tegenovergestelde is: die is heel sociaal en avontuurlijk.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi,

Nee, helemaal niet.... Vanmorgen heb ik de dierenarts weer gebeld en ben ik Zylkene gaan halen, we kijken het wel even aan. Ik laat de deur op een kiertje staan waar de katten achter kunnen gaan zitten; Orus miauwt erachter, maar Oslo komt niet in de buurt ...

Ze houden inderdaad allebei wel van eten :)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah ja, mooie beesten! Ze zijn echt prachtig en zo te zien smaakt het eten ze goed.

En, gaat het inmiddels al wat beter tussen die twee of niet?

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi, ze zijn al sinds 2019 gecastreerd. Er is nog geen verbetering in zicht. Orus, die bij de dierenarts is geweest, herkent zijn broer wel want hij zoekt hem op. Ik moet ze nog steeds uit elkaar houden, anders is het vechten geblazen. Vanmorgen kwam Orus weer op zijn broer af met zo'n dikke staart om te laten zien wie de baas is. Oslo ligt dan op de grond en neemt een onderdanige houding aan. Ter info: sinds vrijdag heb ik twee Feliway-verdampers in het stopcontact zitten en gebruik ik CatComfort-pipetjes, maar niets helpt. Ik heb Orus ook al afgenomen met een vochtig washandje om de geur van de dierenarts te verwijderen, maar ook dat haalt niets uit. Vandaag ben ik nog naar de apotheek gerend om Bach Rescue te halen...

Weten jullie nog andere middeltjes?

Moet ik ze een week lang uit elkaar houden?

Of moet ik ze allebei meenemen naar de dierenarts?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Trouwens, de eerste vraag die ik je eigenlijk had moeten stellen is: zijn die twee mannen van je gecastreerd? Zo niet, zoek dan niet verder. Ze beconcurreren elkaar en het is nu de paartijd; de geuren van de vrouwtjes die loops zijn brengen ze helemaal in de war. Laat ze allebei snel castreren en dan komt alles weer in orde. Houd er wel rekening mee dat het ongeveer een maand duurt voordat het echt effect heeft. In de tussentijd zul je de conflicten zelf moeten opvangen, maar doe het snel, want de rust in huis hangt ervan af.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi, ja het zijn inderdaad katten. Orus is bij de dierenarts geweest en valt nu zijn broer aan. Sinds donderdag is er niets veranderd en het zijn echt nare gevechten... ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, degene die aanvalt ruikt de geur van degene die naar de dierenarts is geweest en wijst diegene af door te blazen, dat is normaal.

Weten jullie zeker dat het katten zijn? 😁

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!