Hoi, ik schrijf dit omdat mijn puppy(?) van 10 maanden werkelijk alles opeet als we aan de wandel zijn. Vooral eten dat ergens rondslingert (botten, stukjes brood, kattenpoep, konijnenkeutels in het bos...). Ze kent het commando "afblijven" wel, maar tijdens het wandelen duikt ze op alles wat ze ziet als ik het niet eerder in de gaten heb dan zij. Ik vraag haar om het los te laten en als ze dat niet doet (ze laat nooit los...) moet ik het constant uit haar bek vissen. Maar nu begint ze zich te haasten om het snel door te slikken... (ik weet dat je het eigenlijk niet moet afpakken, maar als ze het doorslikt kan dat gevaarlijk zijn, maar nu heeft ze dus dat gedrag ontwikkeld dat ze het supersnel naar binnen werkt...)
Ze kent "los" wel met haar speeltjes of stokken, maar met eten werkt dat gewoon niet... als ik haar een kauwbot geef, laat ze los als ik het vraag en geef ik het daarna weer terug, maar buiten wil ze echt niet. Ik doe vaak oefeningen voor voedselweigering.
Een keer liet ik haar los in het bos, normaal gaat alles goed, maar ze vond een vogelkadaver en wilde die niet loslaten. Ze rende ermee rond, dus ik liep weg. Ze kwam wel dichterbij maar bleef op een afstandje; zodra ik in de buurt kwam, ging ze er weer vandoor met dat VERDOMDE KADAVER IN HAAR BEK. Ik gaf het op, ik trok het niet meer, ik heb een keer geschreeuwd en gehuild, ik voelde me op dat moment echt zo machteloos. Elke dag ben ik super alert tijdens het wandelen. Zodra ze iets eet, word ik soms boos, maar dan laat ik haar een commando doen dat ze wel goed uitvoert, vergeet ik wat er gebeurd is en lopen we weer verder.
Denken jullie dat dit gedrag voor altijd blijft? Wat moet ik doen om hiermee te stoppen? Is dit gedrag normaal bij 10 maanden?
Ter info: ze eet Royal Canin Puppy Medium brokken, 2x 200g per dag ('s ochtends en 's avonds). Ik denk niet dat het door een tekort aan voedingsstoffen komt, maar dat ze gewoon een vreetzak is.