Hoi allemaal.
Een paar dagen geleden, terwijl ik mijn hondje (een Parson Jack Russell van 12 jaar) aan de lijn aan het uitlaten was, werd ze aangevallen door een Staffy (Staffordshire Bull Terrier).
Voordat ik goed en wel doorhad wat er gebeurde, viel de staffy (niet aangelijnd) ons van achteren aan. De scène was ongekend gewelddadig. De staffy beet mijn hond secondenlang in haar nek, wat voor mij als een eeuwigheid voelde. Het was duidelijk zijn doel om mijn hond te doden.
Het baasje van de Staffy kwam eraan en probeerde hem te laten loslaten door tegen hem te schreeuwen en hem te schoppen.
Wonder boven wonder liet de staffy los, waardoor mijn hondje kon ontsnappen. Ze leeft nog, maar is doodsbang.
De eigenaar van de staffy bood niet eens zijn excuses aan. Toen hij zag dat ik de politie begon te bellen, bracht hij zijn hond snel naar huis en kwam daarna pas terug om met me te praten.
Ondertussen was ik bij een buurman naar binnen gevlucht, die door het geschreeuw was gealarmeerd en me binnenliet.
Wat volgde was een bizar gesprek met de eigenaar. Het is een jongen van 18 jaar die het ras van zijn eigen hond niet eens goed kent. Eerst vertelde hij me dat het een Staff was (een hoog-risico hond), dat hij de hond nog niet lang had en dat het dier was gefokt voor hondengevechten...