Ernstig hartfalen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein hondje van ruim dertien jaar oud. Twee jaar geleden kwamen we erachter dat hij een hartruis had. Een maand geleden merkte ik dat Capucin veel minder energie kreeg en begon te hoesten. Ik heb toen de dierenarts gebeld. De diagnose was dat hij vocht in zijn longen had, dus zijn behandeling is aangepast naar dit:

Nelio 5 mg: 1/2 tablet 's avonds

Vetmedin 5 mg: 1/2 tablet 's ochtends en 's avonds

Spironolactone 100 mg: 1/4 's ochtends, maar voor veertien dagen lang ook 1/4 's avonds.

Het hoesten is wel minder geworden, maar hij hoest nog steeds een paar keer per dag. Het rare is dat hij het ene moment kerngezond lijkt en het volgende moment compleet lusteloos is. Hij eet en drinkt normaal, maar zijn urine ruikt wel heel erg sterk. Hij heeft ook een hormoonprobleem waardoor zijn achterhand helemaal kaal is, met wat wondjes die soms een beetje vochtig zijn. Uit het bloedonderzoek kwam verder niks bijzonders naar voren.

Mijn vraag is nu: is het normaal dat het beestje ondanks de medicatie nog steeds hoest? Is de dierenarts niet te ver gegaan in een poging hem in leven te houden? Zit mijn hond nog wel lekker in zijn vel?

Hoe vreemd het ook klinkt, hij lijkt een stuk minder opgezwollen sinds hij de medicijnen krijgt. Kan het vocht zich door zijn hele lichaam hebben verspreid?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Heb je dit al eens openlijk aan je dierenarts gevraagd? Probeer eens een goed gesprek met hem te voeren en vertel hem duidelijk dat je geen onnodige doorbehandeling wilt, maar alleen wat nodig is om te voorkomen dat hij lijdt... veel sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee sorry, ik heb mijn budget voor de zorg van mijn hond er echt doorheen gejaagd. Een tweede dierenarts zou de behandeling weer kunnen veranderen, en het is niet dat ik gierig ben, maar 200 euro in één maand is gewoon een hoop geld. Zeker omdat de behandeling voor de rest van zijn leven is, dus die kosten blijven maar terugkomen. Daarbij wil ik dat mijn ouwe vent een rustige oude dag heeft. Ik hoop maar dat hij nog fit genoeg is om met ons mee op vakantie te gaan. Het spijt me, ik heb het niet zo breed. We gaan niet naar het buitenland, maar we gaan 70 km van huis om er toch even lekker tussenuit te zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

heb je de mogelijkheid om een tweede dierenarts te raadplegen voor een second opinion?

Vertaald Frans
  • 63 reacties van 63

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer