Hoi, ik wil even mijn wondertje met jullie delen. Mijn hond leed aan hartfalen, met longoedeem.
Mijn hond, een kruising tussen een herder en een Beauceron met hartproblemen, krijgt natuurlijk Vetmedin (2 capsules 's ochtends en 's avonds, niet tijdens de maaltijd). Allereerst heb ik hem 9 kilo laten afvallen om zijn hart te ontlasten. (In een jaar tijd is hij van 56,4 kilo naar een stabiele 47,7 kilo gegaan). Hij krijgt in totaal nog steeds dezelfde hoeveelheid voer (1,3 kilo per dag aan echt eten: pasta, groenten en vlees (of blikvoer)), maar dan met extra courgette en dus minder pasta of rijst. Omdat hij heel schor begon te ademen (onverdragelijk voor iedereen die van zijn hond houdt en daarnaar luistert), schreef de dierenarts ook Cardalis voor ('s ochtends) en daarbij Libeo (een plasmiddel dat longoedeem voorkomt zodat de hond beter ademt). We hebben de Libeo vervangen door Lasilix (een menselijk medicijn, diureticum/furosemide, wat goedkoper is bij de apotheek). Eerst 1 tablet twee keer per dag, toen 1,5 en daarna zelfs 2, 3 of 3,5, maar toen moest er wel extra kalium bij. Afhankelijk van zijn ademhaling speelde ik een beetje met de dosering. Maar toen gebeurde er een WONDER: mijn homeopaat zei dat ik hem twee keer per dag 5 korrels Kalium Carbonicum 9 CH (verkrijgbaar bij de apotheek) moest geven (niet tijdens het eten)............ Mijn hond heeft GEEN ENKEL ADEMHALINGSPROBLEEM MEER. (Eén keer per dag hoest en harkt hij even alsof er iets in zijn keel zit, maar dat is alles).
Ik vat het even samen: Vetmedin 's ochtends en 's avonds (ik vermoed dat de dosering afhangt van de grootte van de hond, vraag dit aan je dierenarts), Cardalis ('s ochtends) (vraag dit ook even na voor jouw hond), Lasilix/furosemide (2 's ochtends + 2 om 17:00 uur) (denk eraan om hem ongeveer een uur later even te laten plassen) en 5 korrels Kalium (2 x per dag) rond 13:00-14:00 uur en voor het slapengaan. (Altijd 5 korrels, ongeacht het gewicht van de hond of kat). Het zal niet voorkomen dat hij ooit doodgaat, maar hij lijdt in elk geval minder. Het resultaat is echt geweldig en het gaat al meer dan twee maanden hartstikke goed. Veel succes, probeer het en je zult het zien. Niet alle dierenartsen hebben verstand van homeopathie, maar de mijne heeft het genoteerd. Alleen het resultaat telt, en hij zag hoe goed het hielp, dus hij gaat het nu ook aan anderen voorschrijven.
Ter info: ik geef hem zelf ook elke dag tussen de middag twee capsules meidoorn (biologisch) (bijvoorbeeld van een natuurwinkel). Meidoorn ondersteunt het hart. Dat is een tip van mijn vader die ik al meer dan een jaar opvolg. Mijn hond wordt bijna 14 jaar oud!!! Hij is al bijna 5 jaar onder behandeling.