Ernstig hartfalen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein hondje van ruim dertien jaar oud. Twee jaar geleden kwamen we erachter dat hij een hartruis had. Een maand geleden merkte ik dat Capucin veel minder energie kreeg en begon te hoesten. Ik heb toen de dierenarts gebeld. De diagnose was dat hij vocht in zijn longen had, dus zijn behandeling is aangepast naar dit:

Nelio 5 mg: 1/2 tablet 's avonds

Vetmedin 5 mg: 1/2 tablet 's ochtends en 's avonds

Spironolactone 100 mg: 1/4 's ochtends, maar voor veertien dagen lang ook 1/4 's avonds.

Het hoesten is wel minder geworden, maar hij hoest nog steeds een paar keer per dag. Het rare is dat hij het ene moment kerngezond lijkt en het volgende moment compleet lusteloos is. Hij eet en drinkt normaal, maar zijn urine ruikt wel heel erg sterk. Hij heeft ook een hormoonprobleem waardoor zijn achterhand helemaal kaal is, met wat wondjes die soms een beetje vochtig zijn. Uit het bloedonderzoek kwam verder niks bijzonders naar voren.

Mijn vraag is nu: is het normaal dat het beestje ondanks de medicatie nog steeds hoest? Is de dierenarts niet te ver gegaan in een poging hem in leven te houden? Zit mijn hond nog wel lekker in zijn vel?

Hoe vreemd het ook klinkt, hij lijkt een stuk minder opgezwollen sinds hij de medicijnen krijgt. Kan het vocht zich door zijn hele lichaam hebben verspreid?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik moet hem vanavond nog even terugbellen, maar ik denk niet dat ik hem vanavond twee Libéo geef.. Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aros, eerlijk gezegd zou ik je aanraden om een andere dierenarts te raadplegen. Met medicijnen is het riskant; zelf beslissen om een dosis te verhogen of te verlagen kan fataal zijn als je er geen verstand van hebt.

Groetjes en ik hoop dat het snel beter gaat :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie.. Ik heb mijn dierenarts om 9:00 uur aan de lijn gehad en hij zei dat ik hem meteen een Libeo moet geven, nog eentje tussen de middag en twee vanavond.. Tot nu toe is er nog geen verbetering.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Om meer hulp en advies te krijgen, kun je beter een nieuw topic aanmaken in plaats van een onderwerp omhoog te halen dat al bijna duizend dagen oud is...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oeps, ik had al geantwoord! Maar de Kalium Carbonicum was in 5CH (het buisje is blauw).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

NEE, absoluut niet doen.

Geef hem KALIUM CARBONICUM 5CH, bijvoorbeeld 5 korreltjes om 11:00 uur en 5 korreltjes om 16:00 uur (hij krijgt automatisch last van longoedeem, vandaar de ademhalingsproblemen). Doe dit naast de Libeo (dat is een diureticum/plaspil, maar verhoog de dosering daarvan absoluut niet!). Het RESULTAAT is echt WONDERBAARLIJK.

Ik heb het leven van mijn hond hiermee met 4 jaar verlengd. Althans, zijn comfort. Hij kreeg ook Libeo.

Mijn homeopaat had me dit aangeraden (kalium carbonicum 5CH).

Een buisje bevat 80 korreltjes en kost € 1,80 bij de apotheek (niet rendabel voor een dierenarts LOL).

Na een paar dagen zal hij beter ademen. Maar voor het hart is VETMEDIN nodig (ga naar een andere dierenarts!!!).

Ik gaf mijn hond ook één capsule meidoorn per dag (een plant voor het hart, biologisch te koop bij een natuurwinkel of ergens anders). Het was een Beauceron gekruist met een herder en als hij niet ook nog kanker had gekregen, was hij er nu nog geweest. Hij is 14 geworden en ik heb hem moeten laten inslapen om lijden te voorkomen. Maar zijn hart was met dit alles in topvorm.

Houd je me op de hoogte alsjeblieft?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Mijn kleine Yorkie krijgt een levenslange behandeling en slikt Libeo. In het begin kreeg hij twee keer per dag een halve tablet, maar nu is dat een hele tablet 's ochtends en 's avonds. Sinds gisteren heeft hij echter moeite met ademhalen; hij houdt zijn kopje in de lucht om naar lucht te happen. Mijn eigen dierenarts is er niet... Mag ik hem een kwartje extra geven om hem te helpen? Bedankt voor jullie reacties, het is echt dringend!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik wil even mijn wondertje met jullie delen. Mijn hond leed aan hartfalen, met longoedeem.

Mijn hond, een kruising tussen een herder en een Beauceron met hartproblemen, krijgt natuurlijk Vetmedin (2 capsules 's ochtends en 's avonds, niet tijdens de maaltijd). Allereerst heb ik hem 9 kilo laten afvallen om zijn hart te ontlasten. (In een jaar tijd is hij van 56,4 kilo naar een stabiele 47,7 kilo gegaan). Hij krijgt in totaal nog steeds dezelfde hoeveelheid voer (1,3 kilo per dag aan echt eten: pasta, groenten en vlees (of blikvoer)), maar dan met extra courgette en dus minder pasta of rijst. Omdat hij heel schor begon te ademen (onverdragelijk voor iedereen die van zijn hond houdt en daarnaar luistert), schreef de dierenarts ook Cardalis voor ('s ochtends) en daarbij Libeo (een plasmiddel dat longoedeem voorkomt zodat de hond beter ademt). We hebben de Libeo vervangen door Lasilix (een menselijk medicijn, diureticum/furosemide, wat goedkoper is bij de apotheek). Eerst 1 tablet twee keer per dag, toen 1,5 en daarna zelfs 2, 3 of 3,5, maar toen moest er wel extra kalium bij. Afhankelijk van zijn ademhaling speelde ik een beetje met de dosering. Maar toen gebeurde er een WONDER: mijn homeopaat zei dat ik hem twee keer per dag 5 korrels Kalium Carbonicum 9 CH (verkrijgbaar bij de apotheek) moest geven (niet tijdens het eten)............ Mijn hond heeft GEEN ENKEL ADEMHALINGSPROBLEEM MEER. (Eén keer per dag hoest en harkt hij even alsof er iets in zijn keel zit, maar dat is alles).

Ik vat het even samen: Vetmedin 's ochtends en 's avonds (ik vermoed dat de dosering afhangt van de grootte van de hond, vraag dit aan je dierenarts), Cardalis ('s ochtends) (vraag dit ook even na voor jouw hond), Lasilix/furosemide (2 's ochtends + 2 om 17:00 uur) (denk eraan om hem ongeveer een uur later even te laten plassen) en 5 korrels Kalium (2 x per dag) rond 13:00-14:00 uur en voor het slapengaan. (Altijd 5 korrels, ongeacht het gewicht van de hond of kat). Het zal niet voorkomen dat hij ooit doodgaat, maar hij lijdt in elk geval minder. Het resultaat is echt geweldig en het gaat al meer dan twee maanden hartstikke goed. Veel succes, probeer het en je zult het zien. Niet alle dierenartsen hebben verstand van homeopathie, maar de mijne heeft het genoteerd. Alleen het resultaat telt, en hij zag hoe goed het hielp, dus hij gaat het nu ook aan anderen voorschrijven.

Ter info: ik geef hem zelf ook elke dag tussen de middag twee capsules meidoorn (biologisch) (bijvoorbeeld van een natuurwinkel). Meidoorn ondersteunt het hart. Dat is een tip van mijn vader die ik al meer dan een jaar opvolg. Mijn hond wordt bijna 14 jaar oud!!! Hij is al bijna 5 jaar onder behandeling.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben niet echt een grote hulp! Wacht nog even op andere reacties :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie, zodra ze terug is van vakantie bel ik haar weer.

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer