Hoi allemaal, ik wil graag even mijn "wonder" met jullie delen. Mijn hond had last van hartfalen en longoedeem.
Mijn hond, een kruising Beauceron, heeft hartklachten en krijgt natuurlijk VETMEDIN (2 capsules 's ochtends en 's avonds, niet tijdens de maaltijd). Om te beginnen heb ik hem 9 kilo laten afvallen om zijn hart te ontlasten. In een jaar tijd is hij van 56,4 kilo naar een stabiele 47,7 kilo gegaan. Hij eet qua hoeveelheid nog precies hetzelfde (1,3 kilo per dag aan echt eten: pasta, groenten en vlees of blikvoer), maar dan met extra courgette en dus minder pasta of rijst. Omdat hij heel zwaar en rochelend begon te ademen (echt ondragelijk als je van je hond houdt en ernaar luistert), gaf de dierenarts ook CARDALIS ('s ochtends) en daarbij LIBEO (een vochtdrijver die longoedeem voorkomt zodat de hond beter ademt). We hebben de LIBEO vervangen door Lasix (furosemide, een medicijn voor mensen dat bij de apotheek goedkoper is). Eerst twee keer per dag 1 tablet, toen 1,5 en daarna zelfs 2, 3 of 3,5, maar toen moesten we ook extra kalium geven. Afhankelijk van hoe hij ademde, speelde ik een beetje met de dosering. En toen kwam het WONDER: mijn homeopaat zei dat ik hem twee keer per dag 5 korrels KALIUM CARBONICUM 9 CH (verkrijgbaar bij de apotheek) moest geven, niet tijdens het eten... Mijn hond heeft GEEN ENKEL PROBLEEM MEER MET ADEMHALEN! (Eén keer per dag hoest hij even alsof hij een haartje in zijn keel heeft, maar dat is alles).
Kort samengevat: Vetmedin 's ochtends en 's avonds (ik vermoed dat de dosering afhangt van de grootte van de hond, vraag dit dus na bij je dierenarts), Cardalis ('s ochtends, vraag ook dit even na voor jouw hond), Lasix (2 's ochtends + 2 om 17:00 uur — denk eraan dat hij ongeveer een uur later moet plassen) en 5 korrels Kalium Carbonicum (2x per dag, rond 13:00-14:00 uur en voor het slapengaan. Altijd 5 korrels, ongeacht het gewicht van je hond of kat). Hij zal er natuurlijk ooit wel aan overlijden, maar in ieder geval met minder pijn. Het resultaat is echt bizar goed en het gaat nu al meer dan twee maanden zo. Veel succes, probeer het maar eens, je zult het zien. Niet alle dierenartsen weten veel van homeopathie, maar de mijne heeft het genoteerd. Alleen het resultaat telt, en hij zag het verschil en gaat het nu ook aan anderen voorschrijven.
Nog een tip: ik geef hem elke dag rond het middaguur twee capsules meidoorn (bio, bijvoorbeeld van Holland & Barrett). Meidoorn ondersteunt het hart. Dat vertelde mijn vader me meer dan een jaar geleden al. Mijn hond wordt bijna 14!!! Hij krijgt nu al bijna 5 jaar een behandeling.
Bedankt voor de info, ik sla het op! Mijn hondje is een Cavalier King Charles, een ras dat helaas heel vaak last heeft van hartruis.