Ernstig hartfalen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein hondje van ruim dertien jaar oud. Twee jaar geleden kwamen we erachter dat hij een hartruis had. Een maand geleden merkte ik dat Capucin veel minder energie kreeg en begon te hoesten. Ik heb toen de dierenarts gebeld. De diagnose was dat hij vocht in zijn longen had, dus zijn behandeling is aangepast naar dit:

Nelio 5 mg: 1/2 tablet 's avonds

Vetmedin 5 mg: 1/2 tablet 's ochtends en 's avonds

Spironolactone 100 mg: 1/4 's ochtends, maar voor veertien dagen lang ook 1/4 's avonds.

Het hoesten is wel minder geworden, maar hij hoest nog steeds een paar keer per dag. Het rare is dat hij het ene moment kerngezond lijkt en het volgende moment compleet lusteloos is. Hij eet en drinkt normaal, maar zijn urine ruikt wel heel erg sterk. Hij heeft ook een hormoonprobleem waardoor zijn achterhand helemaal kaal is, met wat wondjes die soms een beetje vochtig zijn. Uit het bloedonderzoek kwam verder niks bijzonders naar voren.

Mijn vraag is nu: is het normaal dat het beestje ondanks de medicatie nog steeds hoest? Is de dierenarts niet te ver gegaan in een poging hem in leven te houden? Zit mijn hond nog wel lekker in zijn vel?

Hoe vreemd het ook klinkt, hij lijkt een stuk minder opgezwollen sinds hij de medicijnen krijgt. Kan het vocht zich door zijn hele lichaam hebben verspreid?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi, dit is homeopathie. Je kunt het beste even contact opnemen met een homeopathische dierenarts of fytotherapeut die een behandeling op maat maakt voor de specifieke situatie van jouw hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

goedenavond, kun je Kalium carbonicum fijnstampen en door het natvoer mengen? het is voor een kat, bedankt

Vertaald Frans
    Florence_yvonne
    Florence_yvonne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bel de Dierenbescherming of andere asielen. Leg ze je situatie uit, ze hebben noodfondsen en dierenartsen die je kunnen helpen om je hond te behandelen voor bijna niets!

Ik denk dat er mensen zijn die het financieel nog moeilijker hebben dan ik, ik zou het niet durven vragen.

Vertaald Frans
    Florence_yvonne
    Rapporteren

Het is inderdaad zo dat de medicijnen voor mijn hond me echt veel geld kosten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bel de Dierenbescherming of andere asiels. Leg ze je situatie uit, ze hebben noodfondsen en dierenartsen die je kunnen helpen om je hond voor niets of bijna niets te laten behandelen!

Vertaald Frans
    Florence_yvonne
    Rapporteren

Ik ga mijn dierenarts vragen of hij een homeopathisch middel kan aanbevelen, anders ga ik direct naar de apotheker, maar die kent de medische achtergrond van mijn hond niet (hartruis, longoedeem).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb even overlegd met mijn apotheker: een homeopathische behandeling kun je gewoon geven naast de huidige behandeling. En ja, homeopathische middelen zijn voor mensen en dieren precies hetzelfde.

Vertaald Frans
    Florence_yvonne
    Rapporteren

Moet je een homeopathische behandeling naast de reguliere behandeling geven of moet het deze juist vervangen? En zijn homeopathische middelen voor mensen eigenlijk hetzelfde als voor honden?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb net je adviezen even goed doorgelezen.

Mijn hond is een Lhasa Apso van ongeveer 9 à 10 jaar oud (hij komt uit een situatie van mishandeling en ik heb hem 4 jaar geleden in heel slechte staat opgevangen; hij had daarvoor nog nooit een dierenarts gezien). Er is een hartruis geconstateerd en hij krijgt op dit moment dagelijks 20 mg Furosemide (plasmiddel), 5 mg Benazepril (de werkzame stof in Nelio) en gisteren heeft de dierenarts daar Vetmedin (5 mg per dag) aan toegevoegd, omdat hij nog steeds veel hoest en een paar keer bijna is flauwgevallen.

Denken jullie dat het mogelijk is om hem daarnaast homeopathische korrels te geven als zijn toestand niet aanzienlijk verbetert, in plaats van de dosis medicijnen verder te verhogen?

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer