Ernstig hartfalen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein hondje van ruim dertien jaar oud. Twee jaar geleden kwamen we erachter dat hij een hartruis had. Een maand geleden merkte ik dat Capucin veel minder energie kreeg en begon te hoesten. Ik heb toen de dierenarts gebeld. De diagnose was dat hij vocht in zijn longen had, dus zijn behandeling is aangepast naar dit:

Nelio 5 mg: 1/2 tablet 's avonds

Vetmedin 5 mg: 1/2 tablet 's ochtends en 's avonds

Spironolactone 100 mg: 1/4 's ochtends, maar voor veertien dagen lang ook 1/4 's avonds.

Het hoesten is wel minder geworden, maar hij hoest nog steeds een paar keer per dag. Het rare is dat hij het ene moment kerngezond lijkt en het volgende moment compleet lusteloos is. Hij eet en drinkt normaal, maar zijn urine ruikt wel heel erg sterk. Hij heeft ook een hormoonprobleem waardoor zijn achterhand helemaal kaal is, met wat wondjes die soms een beetje vochtig zijn. Uit het bloedonderzoek kwam verder niks bijzonders naar voren.

Mijn vraag is nu: is het normaal dat het beestje ondanks de medicatie nog steeds hoest? Is de dierenarts niet te ver gegaan in een poging hem in leven te houden? Zit mijn hond nog wel lekker in zijn vel?

Hoe vreemd het ook klinkt, hij lijkt een stuk minder opgezwollen sinds hij de medicijnen krijgt. Kan het vocht zich door zijn hele lichaam hebben verspreid?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

63 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Nathalie49
    Nathalie49 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Mijn kleine chihuahua van 6 jaar heeft een hartklep die bijna niet meer werkt, waardoor hij last heeft van longoedeem. Hij krijgt sinds juni al medicijnen, maar ik heb je advies opgevolgd om 2 keer per dag KALIUM CARBONICUM 5 ch te geven. Ondanks de Cardisure, Nelio en Libeo hoestte hij de afgelopen twee weken namelijk erg veel, maar sinds drie dagen hoest hij niet meer en hoeft hij zijn keel ook niet meer te schrapen. Ontzettend bedankt!
    Vertaald Frans
    C
    Christtan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

NEE, absoluut niet doen. Geef hem bijvoorbeeld 5 korrels Kalium Carbonicum 5CH om 11:00 uur en 5 korrels om 16:00 uur (hij krijgt automatisch last van longoedeem, vandaar die moeite met ademhalen) naast de Libeo (dat is een diureticum, maar verhoog de dosis daarvan echt niet!). HET RESULTAAT IS ECHT EEN WONDER. Ik heb het leven van mijn hond hiermee met 4 jaar verlengd. Of in ieder geval zijn comfort. Hij kreeg ook Libeo. Mijn homeopaat had me dit geadviseerd (Kalium Carbonicum 5CH). Een buisje bevat 80 korrels en kost circa € 1,80 bij de apotheek (niet rendabel voor een dierenarts, LOL). Na een paar dagen zal hij beter ademen. Maar voor het hart is Vetmedin nodig (ga naar een andere dierenarts!!!). Ik gaf mijn hond ook één capsule meidoorn per dag (een plant voor het hart, biologisch te koop bij een natuurwinkel of ergens anders). Het was een Beauceron gekruist met een herder en als hij niet ook nog kanker had gehad, was hij er nu nog geweest. Hij is 14 geworden en ik heb hem in moeten laten slapen om lijden te voorkomen. Maar zijn hart was top met dit alles. Hou me alsjeblieft op de hoogte.

Hoi,

Je noemt twee verschillende doseringen van Kalium Carbonicum, namelijk 5CH en 9CH. Welke is de juiste en waarom?

Bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Marine97 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben bij de dierenarts geweest met mijn hondje Kitty van 12 jaar oud. Volgens de dierenarts zit ze in haar laatste levensfase; het ligt aan haar hart. Ze krijgt nu een behandeling: 's ochtends een tabletje Benefortin en een tabletje Furozenol (furosemide), en 's middags Prilactone. Ze drinkt ontzettend veel, maar ze eet bijna niets. Ik kook zelfs speciaal voor haar, maar helaas eet ze bijna niks. Ze slaapt veel en heeft moeite met lopen. Ik zou zo graag willen dat ze zich weer wat fitter voelt. Bedankt voor je reactie, Lydia Jouin.

Vertaald Frans
    Bellafionda
    Bellafionda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vraag me af waarom je om hulp vraagt als je toch niet luistert naar wat er gezegd wordt!! Je vermoordt je hond als je op deze manier blijft aanmodderen. Ik blijf het herhalen: KALIUM CARBONICUM 5CH, 2 keer per dag 5 korrels bij de apotheek. Verdomme, luister nou naar me, ik zit bij de dierenbescherming (One Voice etc.) en de voorzitter van de vereniging voor homeopaten in Frankrijk heeft me verteld dat ik dit aan mijn hond met hartproblemen moest geven. Als je echt zoveel van je hond houdt, stop dan met hem te laten lijden. Het kost maar € 1,80 bij de apotheek, zo ingewikkeld is dat toch niet? Sinds ik je geantwoord heb, had je er al 100 keer naartoe gekund. Ik word hier echt kwaad om!
    Hoi, ik heb een chihuahua van 11 jaar en mijn dierenarts heeft de dosis Libeo (werkzame stof: furosemide) verhoogd naar 1 's ochtends en 1 's avonds, maar ik zie geen verbetering. Wat betreft die Kalium Carbonicum 5CH (ik heb het net besteld bij de apotheek), is dat nog steeds dezelfde dosis? 5 korrels 's ochtends en 5 korrels 's avonds? En kan ik dan meteen stoppen met de Libeo? Alvast heel erg bedankt.

En hij heeft me ook nog Zen supp voorgeschreven (1/4 's ochtends en 1/4 's avonds), kan ik daar ook mee stoppen? Bedankt

Vertaald Frans
    Bellafionda
    Rapporteren

Ik vraag me af waarom je om hulp vraagt als je toch niet luistert naar wat er gezegd wordt!! Je vermoordt je hond als je op deze manier blijft aanmodderen. Ik blijf het herhalen: KALIUM CARBONICUM 5CH, 2 keer per dag 5 korrels bij de apotheek. Verdomme, luister nou naar me, ik zit bij de dierenbescherming (One Voice etc.) en de voorzitter van de vereniging voor homeopaten in Frankrijk heeft me verteld dat ik dit aan mijn hond met hartproblemen moest geven. Als je echt zoveel van je hond houdt, stop dan met hem te laten lijden. Het kost maar € 1,80 bij de apotheek, zo ingewikkeld is dat toch niet? Sinds ik je geantwoord heb, had je er al 100 keer naartoe gekund. Ik word hier echt kwaad om!
    Hoi, ik heb een chihuahua van 11 jaar en mijn dierenarts heeft de dosis Libeo (werkzame stof: furosemide) verhoogd naar 1 's ochtends en 1 's avonds, maar ik zie geen verbetering. Wat betreft die Kalium Carbonicum 5CH (ik heb het net besteld bij de apotheek), is dat nog steeds dezelfde dosis? 5 korrels 's ochtends en 5 korrels 's avonds? En kan ik dan meteen stoppen met de Libeo? Alvast heel erg bedankt.

En hij heeft me ook nog Zen supp voorgeschreven (1/4 's ochtends en 1/4 's avonds), kan ik daar ook mee stoppen? Bedankt

Vertaald Frans
    Bellafionda
    Rapporteren

Ik vraag me echt af waarom je om hulp vraagt als je toch niet luistert naar wat er gezegd wordt!! Je vermoordt je hond als je hiermee doorgaat. Ik herhaal, blijf erbij en zeg het nogmaals: KALIUM CARBONICUM 5CH, 5 korrels twee keer per dag bij de apotheek. Verdomme, luister naar me, ik maak deel uit van de Franse dierenbescherming (SPA), One Voice enz... en het was de voorzitter van de vereniging van homeopaten in Frankrijk die me adviseerde dit aan mijn hond met hartproblemen te geven. Als je zoveel van je hond houdt, stop dan met hem te laten lijden. € 1,80 bij de apotheek is toch niet zo ingewikkeld? Sinds ik je geantwoord heb, had je er al 100 keer naartoe gekund. Ik word hier echt woest van!

Hoi, ik heb een chihuahua van 11 jaar en mijn dierenarts heeft de dosis Libeo verhoogd (1 's ochtends en 1 's avonds), maar ik zie geen verbetering. Wat betreft de Kalium Carbonicum 5CH (ik heb het net besteld bij de apotheek): is dat nog steeds dezelfde dosering? 5 korrels 's ochtends en 5 korrels 's avonds? En kan ik dan ook meteen stoppen met de Libeo?

Alvast heel erg bedankt!

Vertaald Frans
    Bellafionda
    Rapporteren

Ik vraag me echt af waarom je om hulp vraagt als je toch niet luistert naar wat er gezegd wordt!! Je vermoordt je hond nog als je zo doorgaat. Ik herhaal het nog maar eens met klem: KALIUM CARBONICUM 5CH, twee keer per dag 5 korrels bij de apotheek. Verdomme, luister nou eens naar me, ik zit bij de dierenbescherming (One Voice etc.) en de voorzitter van de vereniging voor homeopaten in Frankrijk heeft me verteld dat ik dit aan mijn hond met hartproblemen moest geven. Als je echt zoveel van je hond houdt, stop dan met hem te laten lijden. Het kost maar € 1,80 bij de apotheek, dat is toch niet zo moeilijk? Sinds mijn vorige bericht had je er al honderd keer naartoe kunnen gaan. Ik word hier echt kwaad om!

Hoi, ik heb een chihuahua van 11 jaar en mijn dierenarts heeft de dosering van Libeo (werkzame stof: furosemide) verhoogd (1 's ochtends en 1 's avonds), maar ik zie geen enkele verbetering. Wat betreft die Kalium Carbonicum 5CH (ik heb het net besteld bij de apotheek): is de dosering nog steeds hetzelfde? 5 korrels 's ochtends en 5 korrels 's avonds? En kan ik dan ook meteen stoppen met de Libeo?

Alvast ontzettend bedankt!

Vertaald Frans
    Florence_yvonne
    Florence_yvonne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ga het er morgen met de dierenarts over hebben, hopelijk lukt dat, want vandaag zijn de wegen onbegaanbaar door de sneeuw.

De laatste dagen hoest hij veel en heeft hij enorm veel moeite met lopen, zijn linker voorpoot doet hem erg veel pijn.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 63

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer