Mijn hond wil niet meer in zijn mand slapen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, de afgelopen twee weken was mijn partner er niet en heb ik een nieuwe mand voor mijn hond gekocht. Hij heeft die twee weken in zijn mand geslapen en was echt heel rustig. Hij luisterde goed als ik zei dat hij naar zijn mand moest gaan. Nu mijn partner weer terug is, is hij weer bij ons in bed gaan slapen. Ook al zei ik dat hij eraf moest, liet hij de hele nacht zijn tanden naar me zien. Hij bleef maar het bed op en af springen, ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan. Wat kan ik doen?
Lol, berichtje getypt op je telefoon en niet nagelezen zeker?
Als het je zelf niet lukt om je hond te laten luisteren, kan je partner hem dan misschien op zijn plek zetten?
Heeft je slaapkamer geen deur?
Hoi! Mijn partner was twee weken weg en in die tijd heb ik een nieuwe mand voor mijn hond gekocht. Hij sliep die twee weken echt keurig in zijn mand, was heel rustig en luisterde goed als ik zei dat hij naar zijn bed moest gaan. Nu is mijn partner weer terug en de hond is weer bij ons in bed gaan liggen. Toen ik zei dat hij eraf moest gaan, liet hij zelfs zijn tanden naar me zien. De hele nacht bleef hij maar op het bed springen en er weer af gaan, waardoor ik geen oog heb dichtgedaan. Wat kan ik hieraan doen?
Dat is vast om "lekker koel te liggen", die van mij mag op de bank en in zijn mand met kussen, maar meneer slaapt liever op de tegels, zo ver mogelijk van de open haard vandaan ^^
Bij ons slaapt hij soms in zijn mand, soms op de deurmat en soms tegen de deur van de gang naar de slaapkamers, maar wij maken ons daar niet zo druk om!
Hij voelt zich dan gewoon prettig zo! Maak je geen zorgen!!
Nee, er is geen ander dier in zijn mand geweest. Yuri is een hond die het altijd warm heeft, mijn verklaring is dat hij in de zomer liever op de vloer lag.
Geen probleem, graag gedaan! Je vertelt dat hij de eerste vijf maanden daar heeft geslapen; heb je misschien een ander dier over de vloer gehad dat in zijn mand heeft gelegen, al was het maar voor vijf minuten? Dat is al genoeg om een andere geur achter te laten en dan voelt hij zich er niet meer thuis. Het is ook maar een hypothese, succes!
Het gekke is dat hij vijf maanden lang zonder problemen in zijn mand heeft geslapen. Misschien ligt hij wel lekker op de vloer, maar het doet me toch een beetje pijn aan m'n hart :( Wat die fauteuil betreft: hij weet best dat dat niet mag ;) maar hij probeert het af en toe nog wel eens!
Ik ga het eens proberen met een kledingstuk, zoals je me hebt aangeraden.
Bedankt!
Joelle
Ja, het is inderdaad niet makkelijk om hem zover te krijgen dat hij in zijn mand slaapt, maar heb je al geprobeerd er een kledingstuk met jouw geur in te leggen? Misschien helpt dat wel. Maak je geen zorgen over de koude tegelvloer, dat zal hem echt niet storen, want anders zou hij wel gewoon naar zijn warme mand gaan. Tayzon heeft ook nooit in zijn mand gewild, hij is dol op de fauteuil en verstopt zich het liefst onder de kussens of onder het plaid van de bank. Wat zijn gewrichten betreft: geen zorgen, hij is nog jong, maar probeer ook eens bij zijn mand te spelen zodat hij snapt dat het geen straf is als jij er naartoe gaat. Veel succes!
9 reacties van 9