Hulp nodig: achterhand die het begeeft

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

goedenavond allemaal

mijn rott van 12 jaar heeft een achterhand die het begeeft,

hij valt of glijdt vaak uit, vooral op de tegels. Ik heb daarom kleden in huis neergelegd om het lopen voor hem wat makkelijker te maken.

In twee weken tijd ben ik al twee keer bij de dierenarts geweest.

De eerste keer kreeg hij een injectie met een ontstekingsremmer. De volgende dag ging het al beter, maar een paar dagen later is hij gevallen en bewoog hij niet meer. Ik ben direct naar de dierenarts gegaan en die zegt dat het waarschijnlijk een hernia is. Hij heeft nog een injectie gekregen die na drie dagen zou moeten werken, maar er is tot nu toe maar een lichte verbetering te zien.

Het doet me echt pijn om hem zo te zien, hij heeft geen levensvreugde meer en kijkt heel verdrietig.

Ik heb gehoord over een hondenosteopaat. Heeft iemand van jullie hier al eens ervaring mee gehad voor je hond? Of weten jullie andere oplossingen?

Ik heb echt alles over voor mijn hond, ook al weet ik dat de leeftijd natuurlijk ook een grote rol speelt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi, nadat ik echt alles heb geprobeerd, had ik geen andere keuze dan hem te laten inslapen (gisteren om 11:30).

Hij kon helemaal niet meer lopen, was incontinent geworden, keek heel verdrietig naar de andere honden die aan het rennen waren en hij was constant aan het trillen.

Het is ontzettend zwaar, hij laat een enorme leegte achter, ik mis hem zo ontzettend... de tijd gaat zo traag zonder hem.

Rust zacht, mijn Trytry

🤧

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je kan helpen: mijn rottweiler is pas 4 jaar oud en heeft al sinds hij een puppy was last van zijn heupen.

Hij jankte altijd als hij ging liggen of zitten, maar ik ben hem Kirkland glucosamine (een merk uit het buitenland) gaan geven en sindsdien (al bijna 3 jaar) rent hij als nooit tevoren en jankt hij niet meer. Eerlijk gezegd heeft dit het leven van mijn hond gered (of in ieder geval verlengd). Als dit jouw hond op de een of andere manier kan helpen, dan lijkt me dat echt een goed idee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, wat sneu voor hem. Het moet hem echt pijn doen dat hij minder loopt. Ga naar een andere dierenarts of ga naar de spoed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zanaya, bedankt voor je link

Ik kom even een update geven: de dierenarts heeft een nieuwe behandeling gestart en er is wat verbetering. Hij valt minder vaak en lopen gaat weer, al is het nog wel met moeite.

Helaas zal er op dit moment niet veel meer verbetering in zitten.

We gaan er alles aan doen voor hem om hem nog zo lang mogelijk bij ons te kunnen houden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie.

De dierenarts heeft een bloedonderzoek gedaan en de uitslagen zijn goed.

Hij had het ook over een scan, maar volgens hem heeft dat gezien zijn leeftijd geen zin meer.

Morgen bel ik een andere dierenarts voor een second opinion.

Ik was ook nog vergeten te vertellen dat hij sinds een paar maanden incontinent is.

Ik trek het niet meer om mijn hond zo te zien, ik moet er elke dag om huilen. Zolang hij geen pijn heeft en op deze manier kan leven, weiger ik euthanasie.

Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden.

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!