Hulp nodig: achterhand die het begeeft

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

goedenavond allemaal

mijn rott van 12 jaar heeft een achterhand die het begeeft,

hij valt of glijdt vaak uit, vooral op de tegels. Ik heb daarom kleden in huis neergelegd om het lopen voor hem wat makkelijker te maken.

In twee weken tijd ben ik al twee keer bij de dierenarts geweest.

De eerste keer kreeg hij een injectie met een ontstekingsremmer. De volgende dag ging het al beter, maar een paar dagen later is hij gevallen en bewoog hij niet meer. Ik ben direct naar de dierenarts gegaan en die zegt dat het waarschijnlijk een hernia is. Hij heeft nog een injectie gekregen die na drie dagen zou moeten werken, maar er is tot nu toe maar een lichte verbetering te zien.

Het doet me echt pijn om hem zo te zien, hij heeft geen levensvreugde meer en kijkt heel verdrietig.

Ik heb gehoord over een hondenosteopaat. Heeft iemand van jullie hier al eens ervaring mee gehad voor je hond? Of weten jullie andere oplossingen?

Ik heb echt alles over voor mijn hond, ook al weet ik dat de leeftijd natuurlijk ook een grote rol speelt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Anne67200 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Gisteren was alles nog goed, maar vanochtend kon ze niet meer opstaan. Het is een Epagneul breton die ik heb opgevangen omdat ze uit een nare situatie kwam.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie.

Hij heeft bloed geprikt en de uitslagen zijn goed.

Hij had het ook over een scan, maar volgens hem heeft dat gezien zijn leeftijd geen zin meer.

Morgen bel ik een andere dierenarts voor een second opinion.

Ik was ook nog vergeten te zeggen dat hij sinds een paar maanden incontinent is geworden.

Ik trek het niet meer om mijn hond zo te zien, ik moet er elke dag om huilen. Zolang hij geen pijn heeft en zo kan blijven leven, weiger ik euthanasie.

Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden.

Hallo en de beste wensen ondanks je zorgen. Mijn hond, een kruising tussen een pointer en een Jack Russell, is nog erg actief. Hij wordt bijna 13 jaar. Zijn achterhand wordt langzaam wat zwakker, maar hij rent nog als een gek. Ik maak een mengsel van olijfolie en druppels etherische rozemarijnolie en daarmee masseer ik zijn knieën, zijn achterpoten en vooral zijn spieren en de kniebanden. Nu ga ik ook zijn rug masseren en een geschikte behandeling zoeken om hem aan te sterken. Hij slaapt in een lage mand op een van mijn oude jassen met een dikke deken eroverheen. Hij vindt het heerlijk om gemasseerd te worden. Hij had een wrat die ik heb weggekregen door er met een grote oranje naaktslak over te wrijven. Blijkbaar is het witte sap van een paardenbloem ook goed tegen wratten. Tegen ouderdom doe je niets, behalve zorgen voor wat welzijn en versterking. Kop op, want dit hoort nou eenmaal bij het leven. Andre

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie

Hij heeft een bloedonderzoek gedaan en de uitslagen zijn goed.

Hij had het ook over een scan, maar volgens hem heeft dat gezien zijn leeftijd geen zin meer.

Ik was ook vergeten te zeggen dat hij sinds een paar maanden incontinent is geworden.

Ik kan het niet meer aanzien om mijn hond zo te zien, ik moet er elke dag om huilen. Zolang hij geen pijn heeft en zo kan blijven leven, weiger ik euthanasie.

Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden

Hallo en de beste wensen, ondanks al je zorgen. Mijn hond, een kruising tussen een pointer en een Jack Russell, is heel energiek. Hij is bijna 13 jaar. Zijn achterhand wordt langzaam wat zwakker, maar hij rent nog als een bezetene. Ik maak een mengsel van olijfolie en druppels essentiële rozemarijnolie en daarmee masseer ik zijn knieën, zijn achterpoten en vooral zijn spieren en kniebanden. Nu ga ik ook zijn rug masseren en een passende behandeling zoeken om hem wat aan te sterken. Hij slaapt in een lage mand op een van mijn oude jassen met een dikke deken. Hij vindt het heerlijk om gemasseerd te worden. Hij had een wrat die ik heb weggekregen door er met een grote oranje naaktslak overheen te wrijven. Blijkbaar is het witte sap van een paardenbloem ook goed tegen wratten. Aan ouderdom kun je niets doen, behalve zorgen voor wat extra welzijn of ondersteuning. Kop op, want dit is nu eenmaal het leven. Andre

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie

Hij heeft een bloedonderzoek gedaan en de uitslagen zijn goed.

Hij begon ook over een scan, maar hij zegt dat dat gezien zijn leeftijd geen zin meer heeft.

Ik was ook nog vergeten te vertellen dat hij sinds een paar maanden incontinent is geworden.

Ik kan het niet meer aanzien om mijn hond zo te zien, ik huil er elke dag om. Zolang hij geen pijn heeft en op deze manier kan blijven leven, weiger ik euthanasie.

Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden.

Hallo en de beste wensen ondanks je zorgen. Mijn hond, een kruising tussen een pointer en een Jack Russell, is erg energiek en wordt binnenkort 13 jaar. Hij wordt wat zwakker in zijn achterhand, maar hij rent nog als een bezetene. Ik maak een mengsel van olijfolie en druppels essentiële rozemarijnolie en daarmee masseer ik zijn knieën, zijn achterpoten en vooral zijn spieren en de kniebanden. Vanaf nu ga ik ook zijn rug masseren en een geschikte behandeling zoeken om hem wat aan te sterken. Hij slaapt in een lage mand op een van mijn oude jassen met een dikke deken. Hij vindt het heerlijk om gemasseerd te worden. Hij had een wratje en dat heb ik weggekregen door er met een grote oranje naaktslak over te wrijven. Blijkbaar is het witte sap van een paardenbloem ook goed tegen wratten. Aan ouderdom kun je niets doen, behalve zorgen voor wat extra welzijn of versterking. Kop op en veel sterkte, want dit hoort nu eenmaal bij het leven. Andre

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, sinds een paar maanden merk ik dat mijn hond wat moeite begint te krijgen bij inspanning, zoals in de auto springen of de trap opgaan. Het is nu al zes maanden aan de gang en de trap wordt steeds lastiger voor haar. Dat is best verrassend, want ze is altijd heel actief geweest. Ze is 11 jaar oud, dus ik dacht eerst dat ze gewoon ouder werd. Ik begon aan heupdysplasie te denken, omdat ze tijdens het lopen moeite had met één achterpoot. Maar vandaag viel me tijdens het wandelen op dat haar nagels (haar voet) over de grond begonnen te slepen. Ik begin nu bang te zijn voor degeneratieve myelopathie. Voor degenen van wie de hond dit ook heeft gehad: wat waren bij jullie de symptomen? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, mijn Newfoundlander van 12 jaar begint nu hetzelfde probleem te krijgen. Ze valt en glijdt weg met haar achterkant, maar ze eet nog steeds heel goed. Wat me ook opvalt is dat ze haar behoefte staand doet; ze kan niet meer door haar poten buigen. Ik weet echt niet wat ik moet doen, moet ik gewoon op het ergste wachten? De dierenarts zegt dat ik haar met rust moet laten omdat ze al een mooie leeftijd heeft. Zouden jullie me kunnen helpen met wat tips om haar dagelijks leven te verbeteren? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi! Ik zie al je berichten een beetje laat. Ik heb een Argentijnse dog die bijna 12 is en zij begint nu hetzelfde probleem te krijgen. Ik heb op internet gezocht en dit is helaas de uitkomst voor jouw Rott, mijn hond en vele anderen: 'degeneratie'. Het begint bij de achterhand en gaat langzaam steeds verder tot de onvermijdelijke euthanasie.
    Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt helaas de juiste beslissing genomen, pijnlijk natuurlijk, maar hij kon zo niet langer lijden. Veel sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet jezelf niets verwijten, het is een hele moeilijke beslissing om te nemen. Bedenk maar dat hij nu geen pijn meer heeft.

Sterkte!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!