Carpale kussentje losgescheurd
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Het is mijn Mechelse herder al een paar keer overkomen en elke keer ontsmet ik het 's ochtends en 's avonds grondig met Betadine. Ik let er ook heel goed op dat mijn hond er niet aan likt om infecties te voorkomen.
Ik probeer de wond zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen en ik smeer er ook wat aloë vera-crème op om de genezing te versnellen.
Maak je dus geen zorgen! En het scheelt je ook weer een hoop geld bij de dierenarts voor zo'n klein pijntje.
Ik ontsmet in dit soort gevallen zelf 3x per dag en verbind de poot overdag. 's Nachts laat ik het aan de lucht drogen (behalve als het bloedt, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn).
Nu heb ik ook nooit een hond gehad die op dat vlak echt gevoelig was; die van mij heeft zo'n wondje meestal binnen een paar uur alweer genezen.
Houd je ons op de hoogte!
http://www.biocanina.com/produit-biocanina-chiens-chats/randopatt/ 🙂
Hoi, gaat het al wat beter met Bkako?
Ja, dat was inderdaad al het plan om naar de dierenarts te gaan. Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is met m'n ventje.
Oei, dat ziet er helemaal niet goed uit...
Bel een spoeddierenarts en vraag wat je moet doen om een infectie te voorkomen, en ga morgenochtend zo vroeg mogelijk naar de dierenarts om je maatje te laten behandelen.
6 reacties van 6