Dromen over je overleden hond?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond... mijn hond Chance, voor intimi ook wel Tchoutchou genoemd, is in oktober 2015 overleden en vandaag heb ik eindelijk over hem gedroomd... Ik zag hem weer naar me toe huppelen als een konijntje, net als vroeger. Daarna waren we bij iemand die twee grote honden had en een van hen greep mijn Tchoutchou onder de tafel bij zijn dij. Ik zag de kop van mijn Tchoutchou precies zoals op de dag dat hij stierf, waarna ik meteen wakker werd!
Ik mis hem vreselijk. Hij is 15 jaar bij me geweest, we hebben lief en leed gedeeld. Ik had hem op de vlooienmarkt gekocht (toen hij pas een maand oud was) met de bedoeling hem aan iemand anders te geven, maar uiteindelijk is hij zijn hele leven bij mij gebleven. Ik hou van mijn Tchoutch... ik mis hem. 🤧
Goedenavond... mijn hond Chance, voor intimi ook wel Tchoutchou, is in oktober 2015 overleden en vandaag heb ik eindelijk over hem gedroomd... Ik zag hem op me af huppelen als een wild konijn, net als vroeger, en daarna waren we bij iemand thuis die twee grote honden had. Een van hen greep mijn Tchoutchou onder de tafel bij zijn dij en ik zag de kop van mijn Tchoutchou precies zoals op de dag dat hij stierf, waarna ik meteen wakker werd!
Ik mis hem vreselijk. Hij is 15 jaar bij me geweest, door dik en dun. Ik had hem op de vlooienmarkt gekocht (toen hij nog maar een maand oud was) met het doel om hem aan iemand te geven, maar uiteindelijk is hij zijn hele leven bij mij gebleven. Ik hou van mijn Tchoutch... ik mis hem.
Ik was altijd super nuchter, echt veel te rationeel zelfs, maar ik heb geleerd om m'n ogen en oren open te houden 😜
Ik ben op 7 juli m'n Sundy verloren, m'n Amerikaanse Staff, dat is nu 15 dagen geleden 😔😢 Ze was de grootste liefde van m'n leven. Ze is 17 geworden, wat echt een record is voor dit ras. Ik ben nu 39 en toen onze wegen kruisten, was ik nog maar een meisje.
De volgende dag stond ik in tranen te schreeuwen in m'n garage. Ik vroeg of er leven na de dood was en of ze me alsjeblieft een teken wilde geven, omdat ik zo'n pijn had... Ik was helemaal van de kaart. M'n man stelde voor om naar een bar te gaan waar ik normaal nooit kom. Best een leuke tent, maar een beetje te 'roots' voor mij. Ik vertelde hem hoe slecht ik me voelde, de tranen bleven maar komen. Ik zei dat ik me in de steek gelaten voelde en dat ik me schuldig voelde over het laten inslapen. Net toen ik m'n zin afmaakte, hoorde ik 3 seconden later de muziek van de '30 millions d'amis'-reclame (een bekende Franse commercial over dierenwelzijn), die eerder klassiek is dan reggae. Ter info: die reclame zag ik de hele maand juni non-stop en ik zei tegen iedereen dat dat over Sundy en mij ging.
Ik stond echt met m'n mond vol tanden, want in die reclame zeggen ze dat een hond zijn baasje nooit in de steek laat!!!!
Die avond was ik kapot en ging ik slapen. Ik droomde over haar. In die droom beleefde ik diezelfde verdrietige dag opnieuw, maar toen ik thuiskwam hoorde ik geluid bij de voordeur. Ik deed open en daar was Sundy: jong, gezond, met een grote lach op haar gezicht en supergelukkig (grappig detail: Sundy kon enorm mokken, maar ook geweldig lachen, dat was echt bizar).
Ik nam haar in m'n armen en knuffelde haar plat. Ik begreep ongeveer wat ze me wilde vertellen en ik zei tegen haar: "Je bent dan wel weg, maar je zult er altijd zijn". Daarna ging ze gelukkig weg en werd ik wakker ⏰. M'n hart voelde lichter, ik rook haar geur nog en het voelde alsof ik haar echt geaaid had.
Kortom, twee tekens van haar: één om me gerust te stellen en de tweede om afscheid te nemen.
Maar op zaterdag 14 juli dacht ik aan haar en vroeg ik me af of ze al gecremeerd was. Ik kon niet wachten om haar weer 'op te halen'. Ineens rook ik een brandlucht, maar niet vies, het rook naar verbrand papier. Ik moest lachen en dacht: het is gebeurd. Maandag belde ik het crematorium en die bevestigden dat ze haar inderdaad op vrijdag hadden gecremeerd.
Afijn, ik vertel je dit allemaal om te zeggen dat er leven is na de dood en dat ze bij ons terugkomen om ons te beschermen 😉
Ook al mis ik haar vandaag enorm, op een paradoxale manier weet ik dat ze er nog is.
Sorry voor de foutjes, ik gebruik de dicteerfunctie 😉
Ik hoop dat dit verhaal je hart een beetje kan verwarmen.
Mij is precies hetzelfde overkomen. M'n hondje is op de 4e overleden en ik droomde over haar op de dag van de crematie, de 10e, zonder dat ik de datum wist. Veel sterkte!
Ik was altijd super nuchter, echt veel te rationeel zelfs, maar ik heb geleerd om m'n ogen en oren open te houden 😜
Ik ben op 7 juli m'n Sundy verloren, m'n Amerikaanse Staff, dat is nu 15 dagen geleden 😔😢 Ze was de grootste liefde van m'n leven. Ze is 17 geworden, wat echt een record is voor dit ras. Ik ben nu 39 en toen onze wegen kruisten, was ik nog maar een meisje.
De volgende dag stond ik in tranen te schreeuwen in m'n garage. Ik vroeg of er leven na de dood was en of ze me alsjeblieft een teken wilde geven, omdat ik zo'n pijn had... Ik was helemaal van de kaart. M'n man stelde voor om naar een bar te gaan waar ik normaal nooit kom. Best een leuke tent, maar een beetje te 'roots' voor mij. Ik vertelde hem hoe slecht ik me voelde, de tranen bleven maar komen. Ik zei dat ik me in de steek gelaten voelde en dat ik me schuldig voelde over het laten inslapen. Net toen ik m'n zin afmaakte, hoorde ik 3 seconden later de muziek van de '30 millions d'amis'-reclame (een bekende Franse commercial over dierenwelzijn), die eerder klassiek is dan reggae. Ter info: die reclame zag ik de hele maand juni non-stop en ik zei tegen iedereen dat dat over Sundy en mij ging.
Ik stond echt met m'n mond vol tanden, want in die reclame zeggen ze dat een hond zijn baasje nooit in de steek laat!!!!
Die avond was ik kapot en ging ik slapen. Ik droomde over haar. In die droom beleefde ik diezelfde verdrietige dag opnieuw, maar toen ik thuiskwam hoorde ik geluid bij de voordeur. Ik deed open en daar was Sundy: jong, gezond, met een grote lach op haar gezicht en supergelukkig (grappig detail: Sundy kon enorm mokken, maar ook geweldig lachen, dat was echt bizar).
Ik nam haar in m'n armen en knuffelde haar plat. Ik begreep ongeveer wat ze me wilde vertellen en ik zei tegen haar: "Je bent dan wel weg, maar je zult er altijd zijn". Daarna ging ze gelukkig weg en werd ik wakker ⏰. M'n hart voelde lichter, ik rook haar geur nog en het voelde alsof ik haar echt geaaid had.
Kortom, twee tekens van haar: één om me gerust te stellen en de tweede om afscheid te nemen.
Maar op zaterdag 14 juli dacht ik aan haar en vroeg ik me af of ze al gecremeerd was. Ik kon niet wachten om haar weer 'op te halen'. Ineens rook ik een brandlucht, maar niet vies, het rook naar verbrand papier. Ik moest lachen en dacht: het is gebeurd. Maandag belde ik het crematorium en die bevestigden dat ze haar inderdaad op vrijdag hadden gecremeerd.
Afijn, ik vertel je dit allemaal om te zeggen dat er leven is na de dood en dat ze bij ons terugkomen om ons te beschermen 😉
Ook al mis ik haar vandaag enorm, op een paradoxale manier weet ik dat ze er nog is.
Mij is precies hetzelfde overkomen. M'n hondje is op de 4e overleden en ik droomde over haar op de dag van de crematie, de 10e, zonder dat ik de datum wist. Veel sterkte!
Ik was zelf altijd heel rationeel, misschien zelfs té, maar ik heb geleerd om mijn ogen en oren te openen 😜
Ik ben op 7 juli mijn Sundy verloren, mijn Amerikaanse Stafford. Dat is nu 15 dagen geleden 😔😢 Ze was de grootste liefde van mijn leven. Ze was 17 jaar oud, wat echt een record is voor dit ras. Ik ben zelf 39 en toen onze wegen elkaar kruisten, was ik nog maar een kind.
De volgende dag stond ik in tranen te schreeuwen in mijn garage. Ik vroeg of er een leven na de dood is en dat ik een teken van haar wilde, omdat ik zoveel pijn had... Ik zat er helemaal doorheen. Mijn man stelde voor om naar een bar te gaan waar ik normaal nooit kom. Leuke tent, maar een beetje te 'roots' voor mij. Ik vertelde hem hoe slecht ik me voelde, de tranen liepen over mijn wangen en ik zei dat ik me in de steek gelaten voelde en me schuldig voelde dat ik haar had laten inslapen. Ik was net uitgepraat en echt 3 seconden later hoorde ik de muziek van de reclame van '30 millions d'amis' (een Franse dierenstichting). Die muziek is meer klassiek dan reggae (ter info: die reclame zag ik de hele maand juni al constant en ik zei tegen iedereen dat dat over Sundy en mij ging).
Ik stond perplex, want in die reclame wordt gezegd dat een hond zijn baasje nooit in de steek laat!!!!
Die avond ging ik kapot van vermoeidheid naar bed en droomde ik over haar. In die droom beleefde ik diezelfde trieste dag opnieuw, maar zodra ik thuiskwam hoorde ik geluid bij de voordeur. Ik deed open en daar stond Sundy: jong, gezond, vrolijk en helemaal gelukkig (ja, het grappige was dat Sundy heel goed kon mokken, maar ook echt geweldig kon lachen, dat was bizar).
Ik nam haar in mijn armen en knuffelde haar volop. Ik begreep eigenlijk meteen wat ze me wilde vertellen. Ik zei tegen haar: 'Eigenlijk ben je weg, maar je zult er altijd zijn'. Daarna liep ze gelukkig weg en werd ik wakker ⏰ met een lichter hart, haar geur in mijn neus en het gevoel dat ik haar echt geaaid had.
Kortom, twee tekens van haar: eentje om me gerust te stellen en de tweede om gedag te zeggen.
Alleen dacht ik afgelopen zaterdag 14 juli aan haar en vroeg ik me af of ze al gecremeerd was of niet. Ik kon niet wachten om haar weer op te halen. En toen rook ik ineens een brandlucht, maar niet vervelend; het rook naar verbrand papier. Ik moest glimlachen en dacht: het is gebeurd. Maandag belde ik het crematorium en zij bevestigden dat ze haar inderdaad vrijdag hadden gecremeerd.
Ik vertel dit allemaal om je te laten weten dat er leven is na de dood en dat ze bij ons terugkomen om ons te beschermen 😉
Ook al mis ik haar nu enorm, paradoxaal genoeg weet ik ook dat ze er is.
Mij is precies hetzelfde overkomen. Mijn hondje stierf op de 4e en ik droomde over haar op de 10e, de dag van haar crematie, zonder dat ik de datum wist. Veel sterkte!

Mijn hondje Vanille, een bichon frisé, is op 4 juli overleden. Ze was 14 jaar oud en is thuis gestorven aan een hartruis. Ik heb over haar gedroomd.
Ze stond voor me in een lange witte gang. Ze wilde dat ik haar volgde en dat heb ik gedaan. Aan het einde van de gang was ze aan het spelen met een hele groep andere honden. Ik zag iemand die ik aanzag voor de dierenarts en ik zei tegen diegene: "Mag ik haar weer meenemen? Ze is weer tot leven gekomen." En toen hield het op.
Het bizarre is dat ze diezelfde ochtend gecremeerd is. Toeval, een droom of een boodschap? In ieder geval heeft het me goed gedaan, want ik was ontroostbaar. Ik was zo ontzettend aan haar gehecht.
Bij mij is het op bepaalde wandelplekken zo dat ik ineens het sterke gevoel krijg dat een van mijn overleden honden even langskomt om gedag te zeggen. Dat gevoel van aanwezigheid is zowel fijn als vol nostalgie of verdriet.
Net als bij iedereen komen ze ook voor in mijn dromen, waar ze dan tussen de honden lopen die nog wel bij me zijn.
En ik heb er zelfs eentje gehad die als boodschapper verscheen in een voorspellende droom, maar goed, daar ben ik nog steeds niet helemaal overheen...
Hoi Misslara, wat erg voor je van je prachtige hond. Er wordt wel gezegd dat je het met de tijd vergeet, maar dat is echt niet waar. Ik zie haar nog elke dag voor me in een ingelijste foto. Het was een zwarte Labrador-kruising met een Dobermann. Ik had haar Chamade genoemd, naar het parfum. Helaas was ze zo sterk dat ze trok alsof ze wilde rennen en op een dag zag ze weet-ik-veel-wat midden op de trap en liet ze me vallen. Gebroken schouder. Mijn man nam het toen van me over. Helaas was me een erg slechte dierenarts aangeraden die alleen maar oog had voor de herhalingsvaccinaties. Toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan; ik wilde dat hij bloedonderzoek bij haar zou doen, maar dat wilde hij absoluut niet. Het resultaat: ze is geboren in 2004 en in 2013 ingeslapen vanwege leukemie en diabetes in een gevorderd stadium. Ik begrijp je probleem heel goed, Timou, ik heb een Maltezer van 2,5 jaar oud. Dat is een ras dat eigenlijk eeuwig zou moeten leven. Ze zijn één en al vriendelijkheid, knuffels, genegenheid en gekkigheid. Als hij er niet meer zou zijn, zou ik echt niet weten wat er van me terecht zou komen. Hij is de liefde van mijn leven, hij gaat voor alles en we hebben een topdierenarts. Sterkte Timou en Léa! Liefs, gigi397 uit Brussel
Ze zag er prachtig en nog zo jong uit!😉 😌