Gek gedrag met haar "knuffel"

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik probeer te begrijpen waarom Fiona zich zo "gedraagt" met haar knuffel. Ze heeft een paar dagen geleden een nieuwe knuffel gekregen en ze doet er heel raar mee.

Ze heeft hem niet gesloopt (wat echt zeldzaam is) en ze is er juist super voorzichtig mee.

Ze verstopt hem achterin haar bench en gaat er bovenop liggen zodat niemand hem kan afpakken. Ze kruipt ermee onder de dekens met de knuffel in haar bek, en als we het wagen om hem af te pakken, springt ze tegen ons op en begint ze te piepen tot we hem teruggeven.

Uiteindelijk spelen we niet echt met haar met deze knuffel, want ik heb het idee dat ze er helemaal gek van wordt.

Dan pakt ze hem weer in haar bek, loopt ze door het hele huis en zoekt ze naar HÉT perfecte plekje om hem te verstoppen en om zelf ook bij hem te schuilen.

Als ze het juiste plekje niet kan vinden, begint ze te piepen en loopt ze zenuwachtig rondjes.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hier wat foto's:

Gek gedrag met haar "knuffel"

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren
    Hoi @Zei, Nee, ik heb er vanochtend en gisteren niet echt bij stilgestaan om te kijken. Ik kan de hondenuitlater nog wel vragen om even te checken, maar ik denk dat het ook wel kan wachten tot ik het vanavond zelf doe. Dan zie ik het verschil denk ik ook beter. EDIT: ze likt heel erg hardnekkig, ze heeft die gewoontes van de demodicose nog steeds, dus ik zag niet echt een groot verschil. De tepels heb ik nog niet echt kunnen checken, en de rest... Tja, ik heb wel het idee van wel.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Het teefje zondert zich af, maakt een nestje, haar tepels zwellen op en scheiden een witachtige of bruine vloeistof af (lijkt op melk), ze wordt nerveus en prikkelbaar, likt constant aan haar vulva en tepels, beweegt minder en eet niet. Sommige honden zoeken poppen, knuffels of kussens die ze meenemen naar hun mand of naar de plek waar ze het nest hebben gemaakt, en ze behandelen deze alsof het puppy's zijn.

Symptomen gelezen op Wamiz. Behalve die knuffel, komt dit een beetje overeen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Haar gezondheid gaat voor alles, dat is zeker! Als de operatie vrijdag doorgaat, is dat een zorg minder voor ons. Zij maakt zich er totaal niet druk om, dat is wel duidelijk. Als de operatie niet door kan gaan, verzetten we onze vakantie naar eind februari om goed op haar te kunnen letten zoals het hoort. Op zich is dat niet zo'n probleem.

En volgens mij staat jouw hond, van alle honden uit het asiel, wel in de top 10 van de beste gezinnen.

Dat is lief 😳

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi tshika.

Houd ons op de hoogte over het kleintje.

Heb je haar tepels al gecontroleerd?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eerlijk gezegd moet je je echt niet schuldig voelen dat je het uitstelt. De gezondheid van je hond gaat voor. En door het een maandje te verzetten verschijnen er niet ineens puppy's als bij toverslag. Het belangrijkste is haar gezondheid. En je hoeft je al helemaal niet bezwaard te voelen tegenover het asiel. Voordat je de verplichting aanging om haar te laten steriliseren, heb je vooral beloofd om goed voor haar te zorgen. En ik denk dat jouw hond, van alle honden uit het asiel, echt wel in de top 10 van beste families terecht is gekomen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

:) ach maak je geen zorgen, dat komt helemaal goed met je meisje!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik snap het helemaal... Ja, ik denk dat ze het sowieso wel zullen begrijpen. Bedenk maar dat het beter is om dit probleem eerst op te lossen, zodat de operatie daarna goed verloopt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, maar het probleem is dat ik bij de Dierenbescherming heb toegezegd haar uiterlijk 6 maanden na de adoptie te laten steriliseren. We zitten al over de termijn heen door de problemen met demodex die ze heeft gehad, en nu zou het nóg langer worden uitgesteld...

Nou ja, ze zijn daar ook niet gek en ze begrijpen het wel, maar toch, ik baal er wel van.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, nou ja, ik hoop in ieder geval niet dat dat het is, maar goed, zoals ik al zei is het bij teefjes goed te 'behandelen' :)

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!