Mijn hond heeft al 24 uur niets gegeten en haar buik rommelt enorm

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik zou graag wat advies of ervaringen willen horen over iets waar ik me zorgen over maak bij mijn hondje.

Ze heeft vandaag al 24 uur niets gegeten. Ze wil zelfs haar lievelingskoekjes niet (waar ze normaal dol op is). Ze ziet er niet moe uit of zo, ze speelt en slaapt gewoon... Maar ze heeft dus niets gegeten. (Normaal krijgt ze twee maaltijden per dag, ze is gewend aan haar brokjes en ik voer haar op vaste tijden).

Wat me vooral zorgen baart, zijn de geluiden in haar buik. Er gaan geen 5 seconden voorbij of haar buik rommelt echt heel hard!

Ze heeft maar een heel klein beetje gepoept... Normaal heeft ze nooit last van verstopping en is haar ontlasting hartstikke goed!

Ik begrijp deze plotselinge verandering echt niet, ik heb niets veranderd aan haar voer...

Alleen gisteren ben ik met haar naar een hondenpark geweest. Ze heeft met veel honden gespeeld en een mevrouw gaf haar een snoepje waarvan ik vermoed dat er granen in zaten... (wat niet goed voor ze is). Ik vraag me af of ze iets heeft opgelopen: een ziekte, buikgriep of verstopping...

Het is mijn eerste hondje, dus ik maak me vast zorgen om niets, maar het is zo plotseling dat ik het echt vreemd vind...

Aangezien ik haar pas 3 maanden geleden uit het asiel heb gehaald, ken ik haar achtergrond niet :/

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Stella42
    Stella42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde antwoord als Soucaille en Mariegame: ga naar de dierenarts

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit heeft helemaal niets te maken met een graansnack. Ga snel naar de dierenarts, want als ze een sok heeft gegeten of weet ik veel wat, dan kan dat levensgevaarlijk zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Granen hebben dat effect niet.

Spoed naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Even de dierenarts bellen om je gerust te stellen is misschien wel een goed idee. Bij zo'n plotselinge verandering kun je er maar beter niet te lang mee wachten.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot de traktatie was. Als ze hem het halve pak heeft laten opeten, kan ik me voorstellen dat al die granen zijn spijsvertering flink in de war schoppen; maar als het maar om één klein brokje gaat, betwijfel ik of het daar aan ligt.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!