Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Je bent nogal vaag, leg het eens wat beter uit ................

Ik heb geen antwoord gegeven dat nergens op sloeg, ik heb geantwoord over de correlatie tussen de zindelijkheidstraining van een puppy en die van een mensenbaby, dat is ALLES!"

Maar welk onderwerp dan?!

Het onderwerp is dit, zwart op wit: "Het doet me pijn in m'n hart om hem weer in z'n bench te zetten en te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens te horen piepen als de deur eenmaal dicht is."

Het ging totaal niet over de behoeften van de pup!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik vraag je om in mijn eerste post precies aan te wijzen welk deel ik zo agressief zou hebben opgeschreven."

Als je niet eens beseft hoe agressief de toon was die je gebruikte, dan is dat wel heel erg.........

"

Dit soort zinnen zijn pure speculatie, puur om te voorkomen dat je moet toegeven dat je ongelijk hebt! Je ontwijkt de boel alweer!

Bedankt voor het voorbeeld!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik vraag je naar het verband tussen de behoeftes en het 's nachts huilen, en je geeft een ontwijkend antwoord of verzint gewoon een reactie van Kel-Morian (terwijl zijn bericht bovenaan elke pagina van dit topic staat!)"

Je bent vaag, leg het eens wat beter uit ................

Ik heb geen ontwijkend antwoord gegeven, ik heb geantwoord over de correlatie tussen de zindelijkheidstraining van een puppy en een mensenbaby, dat is ALLES!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik antwoordde dat het normaal was dat een pup "

Je gaf helemaal geen antwoord, je hebt daar gewoon je eigen discussie verzonnen!

Ben je zo blind dat je het eerste topic van Kel-Morian niet eens even terugleest?

Je bent echt ontzettend koppig!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik vraag je om in mijn eerste post aan te wijzen welk deel ik dan zo agressief heb geschreven."

Als je niet eens doorhebt wat voor agressieve toon je aansloeg, dan is dat best wel erg .........

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Célinéo, ik begrijp dat woord "Hyena" niet.

Waar haal je dat vandaan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, je draait eromheen.

Ik vraag je om in mijn eerste bericht precies aan te wijzen welk gedeelte ik zo agressief zou hebben opgeschreven.

Resultaat? Helemaal niks.

Ik vraag je wat het verband is tussen de behoeften en het 's nachts janken, en je geeft een ontwijkend antwoord of verzint gewoon een reactie van Kel-Morian (terwijl zijn bericht gewoon bovenaan elke pagina van dit topic staat!)

Ik vraag je om me de links te geven naar de definities en de betekenis van de woorden die je denkt te kennen, en wederom: HELEMAAL NIKS.

Dit is niet "niet in mijn spelletje meegaan", het is eerder met de staart tussen de benen afdruipen en doen alsof je neus bloedt om jezelf vervolgens weer eens flink te laten gelden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik gaf aan dat het normaal is dat een puppy (net als een mensenbaby) wel eens een ongelukje heeft, omdat hij (net als de baby) nog moet leren om zindelijk te worden.

Je bent echt om NIETS, maar dan ook echt HELEMAAL NIETS, op je teentjes getrapt!

En jij hebt me niet te vertellen of ik wel of niet in een topic mag reageren.

Dat is net alsof ik nu tegen jou zou zeggen dat je je mond moet houden.

Dat zou nergens op slaan.

Net zoals die opmerking van jou nergens op slaat.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Welk woord van "iemand anders" begrijp je niet? Je hebt vast een probleem met de definitie hihihi

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dellys, wat ik lees, en dat staat in zijn eerste bericht: "Sinds zondag is het ons al gelukt om hem aan te leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein eigen tuintje). Het komt wel eens voor dat hij 's nachts een klein plasje doet, maar dat is niks ernstigs."

Dus waar zie je dat hij daar een probleem mee heeft?

Waarom vind je het nodig dat een ander forumlid hem daar steeds weer op aanspreekt?

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!