Bestaan er ook mini golden retrievers???
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Of anders heb je nog de Nova Scotia Duck Tolling Retriever ^^
Een Mini Golden Retriever is een kruising tussen een Golden en een Cocker Spaniël, of een Golden en een Poedel.
Dit zorgt voor een kleinere hond die op een Golden Retriever lijkt.
Ze staan ook wel bekend onder de naam Comfort Retriever.
Ik heb al 10 jaar een Golden Retriever, maar hij is niet echt groot geworden. Hij is middelgroot gebleven en heeft een helemaal bruine vacht. Alle dierenartsen die ik heb gezien zeggen dat het een rasechte is; zijn vader is een Golden en zijn moeder ook. De ouders zijn groot, maar hij is middelgroot gebleven. Hij is ook ongelooflijk slim. Als hij naar buiten wil, laat hij me zijn riem zien. Als hij honger heeft, gaat hij voor de koelkast staan en wijkt hij niet van zijn plek. Als het regent wil hij niet naar buiten; dan legt hij zijn pootjes over zijn ogen of zijn oren alsof hij er niks van wil weten. Als hij naar bed wil, sleept hij elke avond de dekentjes van de bank mee naar het bed, en als ik niet snel genoeg kom, dan blaft hij. Ik vind dit ras echt geweldig. Ik heb hem dit allemaal nooit geleerd en toch heb ik hem al vanaf zijn geboorte. Ik hou van m'n kleine Bakou! Christophe
Volgens mij zijn de mini's gewoon de puppy's... maar verder ieder zijn eigen formaat ^^
Of het is nog een jonge hond...
Ik ben het ermee eens
Ik had op de eerste foto niet gezien dat de kleine witte vlekjes had 🤷
Ik ben het eens met de eerste foto, maar met de volgende totaal niet.
Hendrix is een rasechte en hij heeft een vergelijkbare snuit
(Foto van hem toen hij ongeveer 6 maanden oud was)

Op de foto's ziet de kleinste er wel jonger uit, maar hij heeft echt een te spitse kop om een rashond te zijn.
Ja, dat dacht ik dus ook al, dat wit hoort er niet. Ik heb het idee dat hij een beetje een Labrador-kop heeft... En dat het nog een puppy is.
Op de foto's zie je duidelijk dat hij zijn volwassen vacht nog niet heeft en dat zijn borstkas nog niet volledig ontwikkeld is.
En als ze nog pups zijn, heb je vaak het idee dat die oren veel te groot zijn xD
Trouwens, je ziet het ook aan hun kop; omdat ik zelf twee Goldens als pup heb gehad, herken je een Golden van jonger dan een jaar heel makkelijk, ook al hebben ze hun volwassen grootte al.
Gezien het formaat van deze twee zullen ze zo'n 5-6 maanden oud zijn, en Hendrix was met 6 maanden zelfs al groter.
Het is een kruising. Dat zie je vooral op de eerste foto: een Golden heeft namelijk geen wit op de borst en op de tenen.
Op de foto's ziet de kleinste er weliswaar jonger uit, maar hij heeft echt een te spitse kop om een rashond te zijn.