Rustige pup. Heel erg rustig. Goed teken?

M
Mao2018 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een dag of tien een Franse bulldog pup. Hij is bijna 4 maanden oud. En hij is echt ontzettend rustig. Hij blaft niet, behalve wanneer we voor de nacht uit elkaar gaan (en zelfs dat is nu voorbij). Hij keft niet. Hij hijgt niet. Hij kwispelt niet. 's Ochtends laat hij zien dat hij blij is als ik eraan kom door tegen me op te springen, maar dat is de duidelijkste uiting van enthousiasme van de hele dag, samen met de momenten dat hij eet (dan is hij wel wat drukker, maar nog steeds heel beheerst).

De rest van de tijd hobbelt hij achter me aan en kijkt hij me aandachtig aan.

Als we gaan wandelen loopt hij gewoon met me mee, maar hij toont bijvoorbeeld nog geen ongeduld op het moment dat we vertrekken. Hij let goed op zijn omgeving, maar wordt nooit echt druk.

Kortom, hij is heel anders dan de honden die ik tot nu toe heb gekend. Een stuk minder uitbundig, zou ik zeggen.

Heeft dit met het ras te maken? Moet ik me zorgen maken? Of moet ik dit juist als een goed teken zien?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of hij is gewoon zijn draai aan het vinden en wordt straks nog een klein boefje...

Je hebt honden die rustig blijven, anderen zijn wat ondeugender 🙂

Daag je hem zelf uit om te spelen?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Toen mijn hond Pince (een Australische herder) nog een pup was, was hij heel rustig tot hij 5 maanden oud was. Daarna kreeg hij echt het karakter van zijn ras en nu is hij heel energiek en sportief. Sommige honden zijn nu eenmaal rustiger dan andere en ik denk niet dat het erg is, zolang hij maar gezond is. Bovendien zijn Franse bulldogs vaak best rustige honden. Hoe oud waren die anderen? Als ze nog heel klein zijn, zijn pups altijd actiever en nieuwsgieriger, daarna krijgen ze pas echt hun eigen karakter.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je geeft aan dat hij anders is dan de honden die je tot nu toe hebt gehad.

Misschien heb je je vorige pups op een jongere leeftijd in huis gehaald?

Je ziet vaak dat pups die tussen de 2 en 3 maanden oud zijn veel drukker zijn dan wat oudere pups, omdat ze nog minder zelfverzekerd of volwassen zijn.

Ook de groei speelt mee, net als bij de Bordeauxdog van Mel. Logisch dat een pup die al zijn energie nodig heeft voor de opbouw van zijn botten en spieren, niet veel puf meer over heeft voor andere dingen (en dus weer meer energie krijgt zodra de groei wat afneemt).

En vergeet niet: een drukke of enthousiaste hond is niet per definitie een gelukkige hond. Andersom betekent een rustige hond echt niet dat hij geen plezier in het leven heeft! :-)

Wat mij betreft beschrijf je hier het gedrag van een zelfverzekerde en alerte pup die zich veilig voelt bij zijn baasje.

Als er geen onderliggende medische problemen zijn, is dit juist een heel goed teken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb ook een hond die veel slaapt en heel rustig is. Ze heeft verder nergens last van. Misschien is het gewoon haar karakter. Succes!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat het een combinatie is van het ras en het karakter.

Zolang de dierenarts alle gezondheidsproblemen heeft uitgesloten, is dat het belangrijkste.

Let erop dat je hem goed z'n neus laat gebruiken, want bij bulldogs gaat dat niet altijd vanzelf. Doe wat speurspelletjes met hem met een lekker snoepje als beloning aan het eind. Je vindt sowieso wel een manier om een goede band op te bouwen met zo'n rustige en geconcentreerde hond — ik weet zeker dat veel baasjes jaloers op je zijn!

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is geen goed of slecht teken, het is gewoon zijn karakter. Zolang het natuurlijk niet door een gezondheidsprobleem komt.

Het is best verwarrend om een heel (te) rustige pup te hebben. Die van mij was ook heel rustig en daardoor niet zo expressief. Het is logisch dat je je er vragen bij stelt, maar het is gewoon zijn karakter.

Die van mij bleef heel rustig en braaf tot hij ongeveer 6 maanden oud was, en toen hij eenmaal flink groot en sterk was, begon hij 's avonds gekke buien te krijgen 😅

Die van jou verandert misschien nog of blijft gewoon rustig. Hij is er nog maar net, dus misschien is hij nog een beetje verlegen.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond Mao 2018

Hij is nu 10 dagen bij je en 4 maanden oud, misschien observeert hij wel meer dan andere pups of honden...

Eet hij goed? Als zijn gezondheid oké is en zijn ontlasting goed, past zijn manier van wennen misschien gewoon bij zijn karakter?

En hoe pak jij het 's ochtends aan? Met bemoedigende woorden en aaitjes? Ga je op zijn hoogte zitten?

Ik heb een Labrador die twee maanden oud was toen ze bij ons kwam. De begroeting 's ochtends was toen heel kort, het was echt een kleine 'bijtraptor'. Nu ze bijna 8 maanden oud is, is het een explosie van energie... ^^ en heel lief, zelfs schattig.

Is hij ingeënt?

Tot morgen

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!