Hallo, ik heb het verschrikkelijke nieuws gekregen dat mijn Franse bulldog van pas 3 jaar oud vanmiddag is overleden aan een hartstilstand. Ik ben er helemaal kapot van want ik hield echt zielsveel van haar, vooral omdat ik nogal wat vragen heb over de omstandigheden. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.
Mijn hondje had last van haar hart, ze was al eens eerder onwel geworden omdat ze te veel had bewogen in de zon. Het was een hondje dat niet te lang naar buiten mocht (vooral nu met die hitte). Een week geleden ben ik op vakantie gegaan naar een warm oord en heb ik haar bij twee mensen achtergelaten. Ik heb ze nog heel duidelijk gezegd dat ze kwetsbaar is en dat ze niet te lang in de zon mocht... Vanmiddag belde ze me op en de rest weten jullie wel...
Toch vind ik de omstandigheden nogal vreemd. Blijkbaar had ze haar maar een paar minuutjes mee naar buiten genomen (misschien 5 tot 10 minuten) en is het toen gebeurd? Ik vind dat raar, want ze was nou ook weer niet van suiker (ze was pas 3...). Haar eerste aanval was na een fysieke inspanning van minstens een half uur, en ik liet haar zelf regelmatig een kwartier of langer uit zonder problemen, behalve dan dat ze snel buiten adem was. Wat denken jullie? Zou het door hun toedoen komen of is het gewoon domme pech? (al voelt dat wel heel onwaarschijnlijk). Zou het ook kunnen dat ze van slag was omdat ik er niet was?
Hoe dan ook, ik ben er kapot van. Ze was echt een bolletje liefde en tederheid. Het gevoel dat ik niet genoeg van haar heb kunnen genieten en dat ze haar leven niet voor de volle 100% heeft kunnen leiden, weegt ontzettend zwaar en dat gaat voorlopig ook niet over.
Bedankt voor het lezen.