Operatie aan het zachte gehemelte en neusgatverwijding

Karry2901
Karry2901 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Op 14 maart is Tyler, mijn Franse bulldog van 6 jaar, geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn zijn neusgaten verwijd. Ik heb me hier vaak vragen over gesteld zonder echt te weten waar ik aan begon. Ik heb veel onderzoek gedaan naar deze operatie, wat me best wel wat stress gaf omdat het toch mijn kindje is en ik wilde weten wat er tijdens en na de operatie zou gebeuren. Ik kon niet echt veel vinden over dit soort operaties en de ervaringen van anderen. Daarom heb ik besloten om mijn dagelijkse ervaringen sinds de operatie met jullie te delen.

Operatie aan het zachte gehemelte en neusgatverwijding

21 februari

Eerste bezoek aan de dierenkliniek voor deze bekende operatie en om te kijken of Tyler het echt nodig heeft (hoewel we er zelf al van overtuigd waren dat dit voor zijn ademhaling wel het geval was). We werden geholpen door de toekomstige chirurg van onze lieverd. Hij heeft hem van top tot teen onderzocht en vertelde ons trouwens ook dat Tyler geen hartproblemen heeft. Alles is normaal. Pfff, gelukkig maar!! Maar hij ademt inderdaad niet best en de operatie wordt dan ook aangeraden.

We hebben om een prijsopgave gevraagd. De operatie kost ons € 643 en € 24 extra als Tyler na het wakker worden niet lekker in zijn vel zit en niet eet. De nazorg na de operatie is bij de prijs inbegrepen.

We hebben dus meteen toegezegd en de afspraak werd gemaakt voor 14 maart om 9:00 uur.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

37 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • C
    Cice Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    ****** is een tijdje geleden van me heengegaan, een Amerikaanse Cocker Spaniël. Begin juli 2015 heb ik ****** laten opereren aan zijn zachte gehemelte; hij was toen bijna 9 jaar oud. Mijn dierenarts heeft me echt heel goed voorgelicht over deze operatie en was super eerlijk. ****** had het zo ontzettend benauwd dat de dierenarts me adviseerde naar een kliniek te gaan; hij had er zelf niet genoeg ervaring mee. De afspraak was echt razendsnel geregeld: maandag gebeld en dinsdagochtend kon ik al terecht. Ik was daar dus de volgende ochtend om 8:15 uur. De arts was erg aardig en bevestigde wat hij bij ****** ging doen: eerst onder narcose, dan röntgenfoto's, bloedonderzoek, het hele pretpakket. Ik had hem groen licht gegeven voor de operatie als ****** operabel zou zijn. Aan het eind van de ochtend kwam ik terug en de dierenarts was net klaar met hem. Hij vertelde dat hij het zachte gehemelte had gedaan en dat ****** nog maar een opening ter grootte van een naald over had om door te ademen. Hij heeft toen ook meteen de amandelen verwijderd. De neusgaten hebben we niet aangeraakt, omdat dat probleem vaak weer terugkomt. ****** had het echt heel zwaar met het herstel; ik heb hem veel ijs en koude dingen gegeven. Ik ben vier dagen lang elke ochtend met hem naar de dierenarts gegaan voor zijn medicijnen, en pas na 72 uur begon hij weer een klein beetje te eten. Het kostte ongeveer 600 euro, nog zonder de extra kosten eromheen. Ik mocht ****** diezelfde avond alweer mee naar huis nemen. Ik vond het doodeng, maar ik zou er ook spijt van hebben gehad als ik het niet had gedaan. In Le Mans, bij het circuit van de 24-uurs race, zit een hele goede kliniek.
    Vertaald Frans
    D
    Dybar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben op zoek naar een kliniek of een dierenarts voor een operatie aan het zachte gehemelte en de neusvleugels. Hebben jullie een goed adres voor me??

Vertaald Frans
    C
    Camcam23 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Karry2901,

Hoe gaat het met Tyler? Heb je al verschil gemerkt sinds de operatie?

We moeten onze kleine Nala laten opereren, maar we weten niet goed naar welke kliniek we moeten gaan... we zijn al bij verschillende klinieken geweest, maar we zijn nog steeds op zoek.

Waar ben je met Tyler naartoe gegaan voor de operatie?

Alvast bedankt!

Camille

Vertaald Frans
    L
    Leonetlili Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal! Op 14 maart is Tyler, mijn Franse bulldog van 6 jaar, geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn zijn neusgaten verwijd. Ik heb me hier vaak vragen over gesteld zonder echt te weten waar ik aan begon. Ik heb veel onderzoek gedaan naar deze operatie waar ik best wel wat stress voor had, want het is toch m'n kindje en ik wilde weten wat er tijdens en na de ingreep zou gebeuren. Ik kon niet veel vinden over deze operaties en ervaringen van anderen. Daarom heb ik besloten om mijn dagelijkse ervaringen sinds de operatie met jullie te delen.

Op 21 februari hadden we ons eerste bezoek aan de dierenkliniek voor deze bekende operatie en om te kijken of Tyler het echt nodig had (ook al waren we er zelf al van overtuigd dat dit nodig was voor zijn ademhaling). We werden geholpen door de toekomstige chirurg van onze schat. Hij heeft hem van top tot teen onderzocht en vertelde ons trouwens dat Tyler geen hartproblemen heeft. Alles is normaal. Oef!! Maar hij ademt inderdaad niet zo goed en de operatie wordt aangeraden. We hebben om een offerte gevraagd. De operatie kost ons € 643 en € 24 extra als Tyler na het wakker worden niet in orde is en niet eet. De nazorg zit bij de prijs inbegrepen. We hebben dus direct toegezegd en de afspraak werd gemaakt voor 14 maart om 9 uur.

Hoi

Ik moet mijn mopshond om dezelfde redenen als jouw Tyler laten opereren. Zou je me de contactgegevens van jouw dierenarts kunnen geven alsjeblieft? Ik vind het doodeng. Het is fijn om te horen dat jouw dierenarts kundig was en de prijs is drie keer zo goedkoop als bij mijn eigen dierenarts. Alvast bedankt.

Alice

Vertaald Frans
    A
    Alexma Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! De mijne is op 1 februari geopereerd, een verhemelte-expansie, een vergroting van het gehemelte dus. Is die van jou aan het zachte gehemelte geopereerd, ook een vergroting? Weet je wat ze precies bij hem hebben gedaan? Wat de neusgaten betreft ziet het er in ieder geval goed uit, ze staan veel verder open. Hij is echt super schattig op de foto's. Krijgt hij pijnstillers en ontstekingsremmers?

Hoi, waar heb je je hond laten opereren?

Vertaald Frans
    Coconuts2905
    Coconuts2905 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn Franse bulldog heeft in juni 2019 dezelfde operatie gehad als Tyler. Nu, drie maanden later, zijn z'n neusgaten weer een beetje dichtgegroeid en heeft mijn hond op sommige momenten weer moeite met ademhalen... Hoe gaat het nu met de gezondheid van Tyler, zes maanden na zijn operatie? Zijn de ademhalingsproblemen weer een beetje teruggekomen?? Bedankt voor je reactie.
    Vertaald Frans
    Sophinette92
    Sophinette92 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal! Op 14 maart is Tyler, een Franse bulldog van 6 jaar oud, geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn zijn neusgaten verbreed. Ik heb me vaak afgevraagd hoe het nou precies zat zonder dat ik echt wist waar ik aan begon. Ik heb veel onderzoek gedaan naar deze operatie, wat me best wel wat stress gaf omdat het toch m’n kindje is en ik wilde weten wat er tijdens en na de ingreep zou gebeuren. Ik kon niet echt veel vinden over dit soort operaties en ervaringen van anderen. Daarom heb ik besloten om mijn dagelijkse ervaringen sinds de operatie met jullie te delen.

21 februari: Eerste bezoek aan de dierenkliniek voor deze bewuste operatie en om te horen of Tyler het echt nodig heeft (ook al waren we er zelf al van overtuigd dat dit voor zijn ademhaling wel het geval was). We werden geholpen door de toekomstige chirurg van onze kerel. Hij heeft hem van top tot teen onderzocht en vertelde ons meteen dat Tyler geen hartproblemen heeft. Alles is normaal. Pff, gelukkig maar!! Maar inderdaad, hij ademt niet zo goed en de operatie wordt aangeraden. We hebben om een prijsopgave gevraagd. De operatie gaat ons € 643 kosten en daar komt nog € 24 bij als Tyler na het wakker worden niet lekker in zijn vel zit en niet eet. In de prijs is ook de nazorg meegerekend. We hebben dus meteen ja gezegd en de afspraak is gemaakt voor 14 maart om 09:00 uur.

Hoi karry2901, ik zou heel graag de contactgegevens van de dierenarts van Tyler willen hebben alsjeblieft. Het is dringend, ik ben net bij een kliniek geweest en daar vragen ze € 1700! Ik baal echt enorm, reageer alsjeblieft snel. 0659096636, alvast bedankt!

Vertaald Frans
    N
    Noscar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben erg geïnteresseerd in je bericht omdat mijn hond voor precies hetzelfde en om dezelfde redenen geopereerd moet worden. Bij welke kliniek ben je geweest? En wat heb je hiervoor betaald? Alvast bedankt voor je antwoorden!

Vertaald Frans
    O
    Oliviasl91 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Mijn Franse bulldog van 5 jaar is net geopereerd aan haar zachte gehemelte en ook aan haar neusvleugels. Ze houden haar vannacht nog ter observatie. We hebben haar sinds de operatie vanochtend nog niet gezien :( Ik wilde graag weten wat jullie de eerste dagen of weken te eten gaven? Ze is altijd alleen brokjes gewend en krijgt nooit wat wij aan tafel eten. Kunnen jullie me hier een beetje mee helpen? Na hoe lang kunnen ze weer hun eigen brokjes eten enzo?

Daarnaast, denken jullie dat ze twee dagen na de operatie al een ochtendje alleen kan blijven? Ik neem aan zonder al te veel water en voer neer te zetten...

Ik maak me best wel zorgen over het herstel eigenlijk :( Ik weet dat de operatie echt nodig was, want net als bij jullie kleine Tyler ademde ze echt heel slecht, vooral als het warm was!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en steun.

Olivia

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind het juist wel fijn dat mijn hond snurkt, ik word er helemaal rustig van 😅

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 37

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!