Operatie aan het zachte gehemelte en neusgatverwijding

Karry2901
Karry2901 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Op 14 maart is Tyler, mijn Franse bulldog van 6 jaar, geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn zijn neusgaten verwijd. Ik heb me hier vaak vragen over gesteld zonder echt te weten waar ik aan begon. Ik heb veel onderzoek gedaan naar deze operatie, wat me best wel wat stress gaf omdat het toch mijn kindje is en ik wilde weten wat er tijdens en na de operatie zou gebeuren. Ik kon niet echt veel vinden over dit soort operaties en de ervaringen van anderen. Daarom heb ik besloten om mijn dagelijkse ervaringen sinds de operatie met jullie te delen.

Operatie aan het zachte gehemelte en neusgatverwijding

21 februari

Eerste bezoek aan de dierenkliniek voor deze bekende operatie en om te kijken of Tyler het echt nodig heeft (hoewel we er zelf al van overtuigd waren dat dit voor zijn ademhaling wel het geval was). We werden geholpen door de toekomstige chirurg van onze lieverd. Hij heeft hem van top tot teen onderzocht en vertelde ons trouwens ook dat Tyler geen hartproblemen heeft. Alles is normaal. Pfff, gelukkig maar!! Maar hij ademt inderdaad niet best en de operatie wordt dan ook aangeraden.

We hebben om een prijsopgave gevraagd. De operatie kost ons € 643 en € 24 extra als Tyler na het wakker worden niet lekker in zijn vel zit en niet eet. De nazorg na de operatie is bij de prijs inbegrepen.

We hebben dus meteen toegezegd en de afspraak werd gemaakt voor 14 maart om 9:00 uur.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

37 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze arme honden zijn echt onschuldige slachtoffers van de menselijke domheid in het algemeen en die van fokkers in het bijzonder. 

Vertaald Frans
    Jpv
    Jpv Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Ik wilde jullie even laten weten hoe de operatie van mijn Engelse bulldog Winston van 3,5 jaar is gegaan! Ik heb hem laten opereren omdat ik zag dat hij slecht ademde en heel snel moe werd. De operatie was op 24 mei 2023; we waren 's ochtends om 9 uur bij de kliniek voor een ingreep aan zijn zachte gehemelte en zijn neusvleugels (stenose). Alles is heel goed gegaan. Ze hebben 7 cm van het zachte gehemelte weggehaald, wat echt enorm is (normaal is dat maar 2 cm)! Hij mocht diezelfde dag om 16:00 uur weer naar huis. Eenmaal thuis ging hij in de tuin liggen en ademde hij heel diep in, alsof hij nog nooit echt had kunnen ademen! De eerste twee dagen moest hij overgeven en was hij erg zwak, maar verder ging het eigenlijk best goed. Na 6 dagen was hij weer helemaal de oude: hij ademt nu supergoed, het is een compleet andere hond die veel levendiger is en ook goed tegen de hitte kan! Ik kan je deze operatie echt aanraden als je van je bullie houdt, doe het vooral voor zijn eigen welzijn. De prijs was 1900 euro, alles inclusief.
    Vertaald Frans
    F
    Flutoe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het klopt dat hij inderdaad wat minder snurkt. Over twee weken gaan we terug om de hechtingen te laten verwijderen.

Meneertje heeft er goed van geprofiteerd, want hij heeft vier dagen lang alleen maar natvoer gekregen. Voorlopig geeft hij minder over, maar we moeten even kijken hoe het over een maand is, als alles goed genezen is.

Maar eerlijk gezegd ben ik echt heel tevreden over het werk van de dierenarts, ik had verwacht dat zijn koppie er heel anders uit zou zien.

Vertaald Frans
    B
    Boxy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Beterschap voor de kleine man!

Het lijkt wel alsof ze er bijna allemaal aan moeten geloven, of in ieder geval bijna allemaal... Arme beestjes, maar super dat het na de ingreep beter gaat 😉

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Mijn hond is net geopereerd, ik ben echt opgelucht. Gelukkig zie je niet al te veel verandering in zijn koppie.

Voor:

Vlak na de operatie:

2 dagen na de operatie:

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Mijn hond is net geopereerd, ik ben echt opgelucht, zijn koppie is niet eens zo heel erg veranderd.

Voor:

Vlak na de operatie:

2 dagen na de operatie:

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem met die van mij. Oualy heeft heel nauwe neusgaten (het is onze tweede en bij de vorige hadden we dit probleem niet). Hij heeft geen last van kortademigheid als hij als een gek achter de schaduwen van de vogels in de tuin aanrent, dat vindt hij zelfs geweldig. Het probleem dat we hebben is dat hij een groot deel van zijn brokjes weer uitspuugt na het eten of drinken, of veel slijmerig speeksel. Het zit hem dwars omdat het zo plotseling opkomt. Daarnaast zie je dat hij het af en toe moeilijk heeft met ademhalen, omdat hij dan door zijn bek ademt.

In april wordt hij 4 jaar.

De dierenarts heeft me twee prijsopgaven gedaan:

1. Operatie aan de neusgaten inclusief pre-operatief onderzoek en alle kosten voor € 345

Hij gaat de narcose gebruiken om naar het zachte gehemelte te kijken en, indien nodig, dit meteen ook te opereren. De prijs is dan € 776

Het is wel zo dat het woord "narcose" ons angstig maakt voor ons bulletje (ze staan bekend als kwetsbaar).

Ik vind het spannend, maar als ik de reacties zo lees, kan het alleen maar goed voor hem zijn.

Ik ga kijken om snel een afspraak te maken, zolang het nog niet te warm is en de wandelingen in dit seizoen wat minder vaak zijn.

Vertaald Frans
    P
    Pixel31 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom even bij jullie aankloppen omdat mijn hond een maand geleden is geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn neusvleugels zijn verbreed. Zijn ademhaling is sindsdien echt enorm verbeterd. Toch heeft hij sinds de ingreep moeite om een fijne houding te vinden bij het in slaap vallen en ademt hij erg zwaar, vooral tijdens het inslapen (behalve overdag). Hebben jullie dit soort symptomen ook gemerkt bij jullie bulletje? Groetjes!

Vertaald Frans
    R
    Robeen Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn Franse bulldog Robeen is in een maand tijd twee keer geopereerd aan haar zachte gehemelte, maar het gaat helaas nog steeds niet goed met haar.

Vóór de eerste operatie viel ze zelfs flauw omdat ze zo slecht ademhaalde, en dat terwijl ze pas 8 maanden oud was. Vlak na de operatie ging het beter, maar zodra we stopten met de medicijnen begon ze weer te stikken.

We zijn dus weer met haar naar de chirurg gegaan, die haar heeft opgenomen en meteen opnieuw heeft geopereerd. Volgens hem was er een soort uitstulping te zien en zat er daarachter nog een stukje van het zachte gehemelte. Hij vertelde ons dat hij deze keer alles had weggehaald en dat het nu veel beter zou gaan. Helaas gaat het na het stoppen met de cortisonen weer de verkeerde kant op. Ze ademt heel zwaar, vooral 's ochtends, en ze is veel aan het schrapen met haar keel. Het is niet erger dan vóór de operaties, maar het is nog verre van ideaal. Het is nu 15 dagen geleden, dus misschien is het nog te vroeg en heeft ze nog pijn. Misschien gaat het over een maand of twee beter, zoals ik weleens heb gelezen.

Wordt vervolgd

Vertaald Frans
    Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn bulletje heeft 10 dagen na de ingreep een beroerte gehad .. :/

Wat naar om dit te horen. Dat is echt heel verdrietig. Zo zie je maar weer dat de ene dierenarts de andere niet is. Maar je hebt alles gedaan voor zijn bestwil.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 37

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!