Hoi allemaal!
Op 14 maart is Tyler, mijn Franse bulldog van 6 jaar, geopereerd aan zijn zachte gehemelte en zijn zijn neusgaten verwijd. Ik heb me hier vaak vragen over gesteld zonder echt te weten waar ik aan begon. Ik heb veel onderzoek gedaan naar deze operatie, wat me best wel wat stress gaf omdat het toch mijn kindje is en ik wilde weten wat er tijdens en na de operatie zou gebeuren. Ik kon niet echt veel vinden over dit soort operaties en de ervaringen van anderen. Daarom heb ik besloten om mijn dagelijkse ervaringen sinds de operatie met jullie te delen.

21 februari
Eerste bezoek aan de dierenkliniek voor deze bekende operatie en om te kijken of Tyler het echt nodig heeft (hoewel we er zelf al van overtuigd waren dat dit voor zijn ademhaling wel het geval was). We werden geholpen door de toekomstige chirurg van onze lieverd. Hij heeft hem van top tot teen onderzocht en vertelde ons trouwens ook dat Tyler geen hartproblemen heeft. Alles is normaal. Pfff, gelukkig maar!! Maar hij ademt inderdaad niet best en de operatie wordt dan ook aangeraden.
We hebben om een prijsopgave gevraagd. De operatie kost ons € 643 en € 24 extra als Tyler na het wakker worden niet lekker in zijn vel zit en niet eet. De nazorg na de operatie is bij de prijs inbegrepen.
We hebben dus meteen toegezegd en de afspraak werd gemaakt voor 14 maart om 9:00 uur.