Hoi,
Ik heb op 11/01/2020 een Franse bulldog puppy geadopteerd bij een fokker. De pup had meteen last van buikgriep. De fokker vertelde me toen dat het door de verhuizing kwam en dat het wel snel over zou gaan.
Omdat ik de volgende dag geen verbetering zag, maar juist een verslechtering (hij wilde zijn brokjes niet meer eten, dronk bijna niets en zijn ontlasting was extreem waterig en zuur), ben ik de volgende ochtend direct naar de spoeddierenarts gegaan. Ze hebben hem getest en hij was positief voor giardia. De dierenarts gaf hem een behandeling voor een week met Panacur, Eradia (werkzame stof: metronidazol), Canikur, Smecta en Imodium.
Na 4 dagen behandelen was er nog steeds geen verbetering. Ik ben toen na die 4 dagen weer naar een dierenarts gegaan, die zei dat ik de kuur moest afmaken. Toen er aan het einde van de behandeling nog steeds geen verbetering was, kreeg ik weer een nieuwe behandeling mee. De dierenarts adviseerde me echter ook om, gezien de hoge kosten van alle onderzoeken en omdat ik overdag werk en dus niet de hele dag op hem kan letten, een afspraak te maken met de fokker. Zij hebben hier meer ervaring mee en zouden voor de pup kunnen zorgen tot hij weer de oude is. Ik wilde de kleine ook niet in gevaar brengen; hij wilde alleen nog maar kip eten, had constant waterdunne ontlasting en ik zag dat hij echt last had van zijn buik. Dat heb ik dus gedaan.
Hun dierenarts heeft toen zijn behandeling weer aangepast. De pup is nu inmiddels een week terug bij de fokker. Hij heeft aan het infuus gelegen omdat hij zijn brokjes niet wilde eten. Ik had zelf ontdekt dat het hielp om wat kip over zijn brokjes te kruimelen, omdat hij dol is op kip en dat wel graag eet. Die tip heb ik ook aan de fokster doorgegeven.
Hij heeft 3 dagen aan het infuus gelegen. Dat is er nu weer af, maar hij heeft nog steeds flinke buikgriep en is pas 70 gram aangekomen. Hij weegt nu slechts 1,650 kg, het is een klein beestje.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt met je puppy? Weten jullie of er misschien iets anders aan de hand kan zijn?
Bedankt!