Hoi! Allereerst, wat fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Ik kende het nog niet, maar ik weet zeker dat ik hier veel goede tips ga vinden. Ik schrijf dit bericht terwijl ik echt even aan het einde van mijn Latijn ben 😟
Ik heb een kleine Fox Terriër van 2 jaar oud. Ze was 's nachts altijd zindelijk; ze werd pas wakker van onze wekker en sliep de hele nacht door. Maar een jaar geleden kreeg ze door een allergische reactie op een insectenbeet antibiotica waardoor ze 's nachts moest plassen... meerdere keren per nacht zelfs. Volgens de dierenarts waren dit bijwerkingen van de kuur. Sindsdien is de rust 's nachts helaas niet meer teruggekeerd.
Eerst kreeg ze 's ochtends eten, en 's avonds bij thuiskomst. Overdag is ze samen met de Labrador van mijn zus, dus ze is niet alleen en kan haar energie goed kwijt.
Maar 's nachts maakt ze ons nu wakker. De ene keer is het voor een plasje, de andere keer laat ze ons voor niets naar beneden komen.
Als ik haar hoor zeuren, mopper ik dat ze de trap weer af moet gaan, maar daarna voel ik me schuldig. Want wat als ze écht moet plassen? Maar als we dan om 3 uur 's nachts beneden staan om de deur open te doen en ze wil haar neus niet eens naar buiten steken, is dat echt om moedeloos van te worden! Zeker omdat ze 4 uur daarvoor nog heeft geplast.
Ze kan het wel ophouden, want als het regent weigert ze naar buiten te gaan... dan houdt ze het echt tot het uiterste vol... en dat is veel langer dan een nacht! Typisch het karakter van een Fox...
Toen dacht ik dat ze misschien te laat at, dus nu geef ik haar alleen 's ochtends eten. Maar ze eet haar portie niet meer op. Ik heb het idee dat ze 's avonds juist trek heeft, maar 's ochtends eet ze bijna niets meer...
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Afgelopen nacht heb ik haar bijvoorbeeld om 23:00 uur uitgelaten toen we naar bed gingen. Ik hoorde haar daarna een paar keer de trap op komen en heb haar om 03:00 uur weer buiten gelaten. Ik heb 5 minuten gewacht tot ze een plasje deed en zodra ze klaar was, rende ze meteen weer naar binnen. Ze is de hele nacht onrustig gebleven, en vanochtend lag er een drol in huis (terwijl haar laatste maaltijd van de ochtend ervoor was). Die ruim ik dan op als ze buiten is. Dat poepen in huis gebeurt bijna nooit. Maar het gaat vooral om het feit dat ze ons meerdere keren per nacht wakker maakt en we voor niets opstaan!
Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen? Ik trek het echt niet meer. Als ik opsta en ze doet tenminste iets, oké, maar dat is niet altijd het geval.
Dat opstaan voor niets, daar kan ik echt niet meer tegen...!
Bedankt voor jullie hulp alvast. Ik heb al verschillende gedragstherapeuten in de buurt gebeld, maar niemand neemt de moeite om terug te bellen!