Ziekte van Cushing bij hond van 4 jaar
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, probeer eens contact op te nemen met de Brigitte Bardot Foundation, de Dierenbescherming of een faculteit diergeneeskunde.
Hoi, bij mijn hondje is net de ziekte van Cushing vastgesteld. Ze is 14 jaar oud, drinkt heel veel en plast overal in huis (wat blijkbaar normaal is). Ze weigert veel soorten voer te eten, piept veel en kan haar draai maar niet vinden.
Een jaar geleden ben ik mijn man verloren aan kanker. Jullie hebben het over medicijnen van 80 € en controles die honderden euro's kosten. Ik heb het financieel heel krap; ik ben 66 en heb een pensioen van 1100 €, en na de kosten van de uitvaart, de notaris, nou ja... Ik kan dit echt niet betalen. Wat gaat er nu met mijn hondje gebeuren??? Ik hoop dat jullie me kunnen antwoorden.
Cathie
Hoi
Zijn er mensen bij wie de ziekte van Cushing is vastgesteld bij een hond van jonger dan 10 jaar?
Zo ja, kun je dan je ervaringen met me delen over het verloop van de ziekte, de behandeling...?
bedankt
https://wamiz.com/chiens/bichon-maltais-49/forum/bichon-16-ans-maladie-de-cushing-et-autres-106210.html#1763610
Ik deel hier even het bericht waar ik gisteren op heb gereageerd, misschien heb je er wat aan.
👌
Graag gedaan.
Sterkte en nog een fijne dag!
Oké, bedankt voor de info!
Ik kom misschien nog wel even bij je terug zodra ik het recept voor de behandeling heb gekregen.
Fijne dag nog!
Hoi Tatoo, Vetoryl kun je bij Portugese online apotheken kopen, want in Portugal wordt Vetoryl zonder recept verkocht. Ik heb trouwens nog 2 doosjes liggen die ik in maart heb gekocht; inclusief verzendkosten was ik iets minder dan 88 euro kwijt voor die 2 doosjes, terwijl dierenartsen in Frankrijk er al snel 60 euro per doosje voor vragen. Als je ze wilt hebben: ik heb ze in een ander bericht te koop gezet, maar ik kan de prijs wel verlagen. Ze zijn nog houdbaar tot december 2022, dus ik probeer ze nog te verkopen.
Nog een fijne dag gewenst.
Catherine
Hoi Cat36,
Het spijt me echt te horen dat je je hond bent verloren, ik hoop dat je het een beetje volhoudt. Het is zo ontzettend moeilijk.
Mijn bichon is 16 jaar en ze zijn nu bezig om deze ziekte bij hem vast te stellen. Het is fijn om te lezen dat jouw oudere hond de behandeling goed heeft verdragen.
Maar je zegt dat het de lever en de nieren aantast, en mijn hond heeft al last van nierinsufficiëntie en zijn leverwaarden waren deze week volgens de uitslagen ook niet goed. Ik vraag me dus echt af wat mijn dierenarts me nog kan voorstellen...
Net als bij die van jou ziet zijn vacht er nu anders uit, hij heeft veel spiermassa verloren in zijn achterhand en hij heeft in 5 maanden tijd 2 beroertes gehad.
Ik wist helemaal niet dat je medicijnen in het buitenland kon kopen. Ik ben zelf Portugese; ik kom er niet meer, maar misschien kan ik een manier vinden. Hoe gaat dat in zijn werk als je daar medicijnen wilt halen met een Frans recept?
Fijne dag nog
Hallo Tatoo68, mijn hond is ook niet operabel. Hoe oud is je bichon? Wat zijn de symptomen? De bijwerkingen van het medicijn zijn braken, diarree, lusteloosheid... sommige honden verdragen het helemaal niet en in het ergste geval kan het op de lange termijn zelfs fataal zijn. Bovendien vinden ze zelden meteen de juiste dosering... Ze hebben je vast verteld over de controles elke 3 maanden met bloedonderzoek om te bepalen of het medicijn moet worden aangepast. Blijkbaar zijn er nogal wat ups en downs met deze ziekte. Ik heb met drie verschillende dierenartsen gesproken en hun verhaal is allemaal hetzelfde. Het is sowieso heel zeldzaam dat een hond deze ziekte op zo'n jonge leeftijd krijgt. Een dierenarts volgt een Yorkie die al jaren prima leeft zonder behandeling, met alleen wat vachtproblemen. Soms stabiliseert de ziekte zich namelijk, maar dat is helaas heel zeldzaam. Wat me het meeste dwarszit, is dat mijn hond nog zo jong en vol leven is. Ik ben bang dat ik haar door die behandeling van de ene op de andere dag moe en ziek maak terwijl ze zich nu nog goed voelt, maar tegelijkertijd is er een risico dat andere dingen heel snel achteruitgaan. Ik zit echt in een lastig parket... kun je me laten weten hoe het met je hondje gaat? Tot snel.
Hallo Emma,
Mijn bichon is een oudje van 16 jaar. Zijn symptomen zijn op dit moment een veranderde vacht, hij is ruim 2 kg afgevallen in 3 maanden tijd en hij heeft moeite met eten terwijl hij wel trek heeft... Het probleem is dat een deel van die symptomen ook door andere ziektes kan komen.
De bijwerkingen van het medicijn zijn verschrikkelijk! Op dit moment weet ik nog niet wat de behandeling precies gaat worden. Over een week krijgt hij een nieuwe test die uitsluitsel moet geven over zijn toestand.
Eerlijk gezegd is het heel zwaar. Ik zit met dezelfde vragen als jij. Jouw hond is jong en kan lusteloos worden, en dat is heel verdrietig (ik heb dat bij mijn hond ook gezien). Mijn hond is oud en zijn conditie is al niet best; wil ik dan het risico nemen om zijn laatste levensmaanden nog moeilijker te maken door zo'n medicijn?
Ik heb helaas geen pasklare oplossing voor je. Maar ik laat je iets weten zodra ik het behandelvoorstel voor mijn bichon heb gekregen.
@Emma
Eerlijk gezegd was ik echt blij dat Java op Selgian werd gezet. Vetoryl is een aanslag op de lever, maar Selgian niet.
Ze heeft helemaal geen bijwerkingen gehad van de Selgian.
Ze kreeg alleen dit medicijn, met regelmatige controles en bloedonderzoek zoals bij elke hond met de ziekte van Cushing. Afhankelijk van hoe de ziekte verliep, pasten we de dosering aan en dat was het...
De enige "bijwerkingen" kwamen aan het eind door de ziekte zelf: haaruitval op haar rug, zwakke spieren en een enorme eetlust. Om haar honger een beetje te stillen, gaven we haar obesity-dieetvoer van de dierenarts, maar nogmaals: het was de Cushing die voor die symptomen zorgde aan het einde van haar leven.
Ik heb er in ieder geval absoluut geen spijt van. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik zonder twijfel weer voor deze behandeling kiezen.