Waarom hijgt mijn hond in de auto?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Mijn hond begint direct te hijgen zodra ik haar in de auto zet en hoe lang de rit ook duurt, ze stopt er niet mee. Ze is aan het einde van de reis echt doodop. Hebben jullie tips voor wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Wolfman
    Wolfman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een klein homeopathisch kuurtje zal hem echt goed doen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De hond van mijn vader doet dit ook en dat komt doordat hij gestrest is, maar vraag het anders even aan je dierenarts want misschien is hij wel wagenziek.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn yorkshire deed dat ook altijd in de auto tot hij ongeveer anderhalf was (nu gaan die ritjes prima). Je hondje heeft gewoon last van stress in de auto, ze voelt zich dan niet zo lekker; zeker als het heel warm is (airco) of juist koud (verwarming)!

Je moet haar gewoon de tijd geven om eraan te wennen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi! Ik heb precies hetzelfde met mijn hond. Het zijn vaak stresssymptomen, maar het komt ook door misselijkheid, wat we reisziekte noemen. Dat heeft mijn hond ook en ze kwijlt dan enorm veel in de auto. Je kunt dit oplossen door haar aan de auto te laten wennen door haar erin te laten eten en spelen. Als ze eenmaal gewend is, kun je beginnen met korte ritjes en dit stap voor stap uitbouwen naar een lange rit :)
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat komt door de stress, want de hond van mijn nicht (ook een Yorkie) doet precies hetzelfde. De dierenarts heeft haar een kalmeringsmiddel gegeven dat ze alleen krijgt als ze op reis gaat, en dat helpt een stuk beter...

Ga even naar je dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

mijn cocker spaniël deed dat vroeger ook in de auto en mijn dierenarts bevestigde dat het door stress kwam... elke keer als ik hem meenam in de auto moest ik hem een kalmeringsmiddel geven om hem rustig te krijgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij doet dat ook, maar het schijnt dat ze dat doen omdat ze zweten.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!