Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

C
Cimino33 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een bepaald type hond dat ik nog nooit eerder heb gezien. Volgens mijn zoektocht zou het gaan om een Amerikaanse Pitbull Terriër van het type 'black panther'. Ik heb wat foto's bijgevoegd ter verduidelijking.

Is dit wel de juiste benaming voor dit hondenras?

En waar zou ik deze hond kunnen vinden?

Alvast bedankt voor de hulp..

Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

107 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Julie-Cocker
    Julie-cocker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik die voor me zie, ren ik heel hard en heel ver weg! :)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt zo'n Cerberus-look.

Niet voor niets dat verkopers juist die foto's uitkiezen waarop de hond alert is of zijn mooie tanden laat zien.

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik geef eerlijk toe dat als ik daar oog in oog mee zou staan, ik waarschijnlijk wel een klein plasje in m'n broek zou doen van de schrik!!!

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi hoi

ik had die foto's al eens gezien, ik wist niet zeker of het een hond of een panter was, maar het is dus blijkbaar een hond :)

Persoonlijk vind ik deze hond prachtig, in de sneeuw komt die mooie zwarte vacht echt goed uit. Er zijn veel mensen die niet van zwarte honden houden of er bang voor zijn. Ik hou er juist wel van.

Laten we eerlijk zijn: het uiterlijk is wat als eerste de aandacht trekt, maar daarna moet je kijken wat erachter zit. Ik ben het er dus mee eens dat het uiterlijk niet alles is; je moet naar het karakter kijken. Zoals velen al opmerkten, valt hij waarschijnlijk in een bepaalde categorie, en dat is eigenlijk best jammer. Het is nogal beperkend dat je hem nooit los kunt laten lopen waar dat wel kan, of zonder muilkorf, zelfs al is het de allerliefste schat, een echt engeltje. Met zijn uiterlijk zouden veel mensen waarschijnlijk meteen roepen dat hij aangelijnd en gemuilkorfd moet worden. Ik begrijp de reactie van Lorna wel; een hond is geen ding dat je jezelf cadeau doet, een hond is geen object.

Maar misschien heeft de auteur zich gewoon verkeerd uitgedrukt. Ik heb zelf ook wel eens dat ik over kinderen praat als "het", in de zin van "wanneer begint het te lopen? wanneer gaat het praten? enz. enz..." Op een dag wees iemand me daarop, maar ik wilde niemand beledigen en ik bedoelde natuurlijk niet dat een kind een voorwerp is... sindsdien let ik er wat meer op.

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi @Cimino, ik kom ook uit Brussel en ik denk dat je niet op de juiste plek hebt gekeken. Er zijn steden waar honden van categorie 1 niet welkom zijn. Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar bij mij moet je hond met 6 maanden een rassen- en gedragscontrole ondergaan. Als het om een risicohond gaat, moet je hem een muilkorf omdoen — zeker in parken en bossen — en hem kort aanlijnen. Doe je dit niet, dan riskeer je een boete of in het ergste geval dat je hond in beslag wordt genomen. Je mag hem dan ook nooit los laten lopen, behalve op een goed omheind terrein.

Ik raad je echt aan om een verzekering af te sluiten voor dit soort honden. Ook al zeggen ze 'lieve baas = lieve hond', ze behouden toch hun instinct. Denk niet dat je in België zomaar elk hondenras kunt kopen. Kijk maar eens op internet en zoek naar: 'Belgische wetgeving voor categorie 1-honden'. Daar staat alles in en het is de officiële informatie. Succes, @Cimino gigi397

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Aggie :-) En ja, je zou het woord "hond" door elk willekeurig consumptieproduct kunnen vervangen, vandaar mijn reactie. Het spijt me en ik wil best 100 keer mijn excuses aanbieden als jullie je daar beter door voelen, maar deze manier van over een hond praten IS kinderachtig. En ik heb de indruk dat degenen die mijn antwoord niet leuk vonden zich een beetje aangesproken voelden omdat "we van het uiterlijk van onze honden houden", maar dat is niet wat me dwarszit meiden. Waar ik moeite mee heb, is dat erover gepraat wordt alsof het een nieuwe stofzuiger is. Kortom, er zijn honderden van dit soort onderwerpen en normaal gesproken reageer ik er nooit op. Voor één keer heb ik een opmerking gemaakt, zo gaat dat nou eenmaal.

😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Aggie :-)

En ja, je zou het woord "hond" door elk willekeurig consumentenproduct kunnen vervangen, vandaar mijn reactie. Het spijt me en ik wil best honderd keer mijn excuses aanbieden als je je daar beter door voelt, maar deze manier van over een hond praten IS kinderachtig.

En ik heb de indruk dat degenen die mijn antwoord niet leuk vonden, zich een beetje aangesproken voelden omdat "we van het uiterlijk van onze honden houden", maar dat is niet wat me dwarszit, meiden. Waar ik moeite mee heb, is dat erover wordt gepraat alsof het om een nieuwe stofzuiger gaat.

Maar goed, er zijn honderden van dit soort onderwerpen en normaal gesproken reageer ik er nooit op. Voor een keertje heb ik er wat van gezegd, zo gaat dat nou eenmaal.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik sluit me volledig aan bij Lorna, want als ik lees:

"...want ja, ik zou graag willen kijken of ik de mogelijkheid kan overwegen om mezelf iets cadeau te doen wat ik leuk vind..."

dan moet ik eerlijk zeggen dat mijn haren daar echt van overeind gaan staan!

Om te beginnen is een hond geen ding. De term "iets" als je het over een levend wezen hebt, zegt eigenlijk al genoeg, net als "mezelf cadeau doen". Het is wel duidelijk dat het hier gaat om een opwelling voor een artikel dat puur is gecreëerd om het ego van het baasje te strelen. Dus ja, ik begrijp de reactie van Lorna volledig en ik steun haar hierin dan ook helemaal. 😏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik vind ook dat onze reacties nogal bot overkomen, die van mij ook lol. Maar ja, op dit forum hebben we de neiging om wat verder te kijken dan alleen de vraag van de gebruiker...

Ik vind de kop van deze hond ook echt gaaf, maar... Als je nadenkt over het ontstaan van dit ras, buiten de simpele wens om zo’n dier naast je te hebben, dan maakt me dat best pissig. Niet naar de poster toe hoor, begrijp me niet verkeerd, maar naar degenen die aan de lopende band 'mooie plaatjes' fokken zonder stil te staan bij een functioneel doel.

Oorspronkelijk werd een hondenras bepaald door zijn nut: jagen, waken, drijven, enzovoort... Nu willen we blijkbaar alleen maar een "mooie/dikke/grote" hond zonder verdere argumenten.

In de VS hebben ze allerlei varianten van de Pitbull en Dog-achtigen op de markt gebracht, puur voor de marketing. Dat is echt ontzettend jammer... Daarbij worden bestaande rassen die hartstikke interessant zijn, volledig links gelaten.

Als deze hond je echt aanspreekt, is importeren een optie, afhankelijk van de wetgeving in je land. Frankrijk importeert immers ook gewoon Bully's of Dobermanns... en nog veel meer andere rassen!

Vertaald Frans
  • 70 reacties van 107

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!