Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

C
Cimino33 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een bepaald type hond dat ik nog nooit eerder heb gezien. Volgens mijn zoektocht zou het gaan om een Amerikaanse Pitbull Terriër van het type 'black panther'. Ik heb wat foto's bijgevoegd ter verduidelijking.

Is dit wel de juiste benaming voor dit hondenras?

En waar zou ik deze hond kunnen vinden?

Alvast bedankt voor de hulp..

Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

107 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is een Pitbull, dus de oren zijn verminkt. De foto is vast bewerkt om de honden er enger uit te laten zien en ik vind het maar vreemd om over een hond te praten alsof het een voorwerp is...

Ja, dat is precies wat we zeggen 😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is een Pitbull, dus de oren zijn verminkt. De foto is vast bewerkt om de hond er enger uit te laten zien en ik vind het trouwens maar vreemd om over een hond te praten alsof het een voorwerp is...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, van wat ik heb gelezen denk ik dat ze inderdaad met de Cane Corso hebben 'ingekruist' om die gele ogen te krijgen, ja. Het is net als bij al die kattenrassen waarbij de Siamees is gebruikt om het 'point' patroon te krijgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet niet of het een Cane Corso is, maar hij ziet er in ieder geval "normaal" uit!

Terwijl die andere van die rare ogen heeft die er echt bewerkt uitzien.

Vertaald Frans
    Emma1975
    Emma1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Is dat geen Cane Corso??

Kijk eens naar deze foto's van zwarte Cane Corso's met lichtgele ogen, daar lijkt het wel op, toch?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben zelf echt gek op zwarte honden, en dan vooral die met kort haar. Maar hier heb ik zo mijn twijfels bij en ik zou de hond weleens in het echt willen zien, want Photoshop kan wonderen verrichten...

Dat is nou precies wat ik ook al de hele tijd denk. Deze hond ziet er echt niet natuurlijk uit, vooral die ogen... die lijken meer op die van een weerwolf dan op die van een hond!

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben zelf echt dol op zwarte honden, vooral die met kort haar.

Maar hier ben ik toch wel sceptisch over en zou ik de hond graag eens in het echt zien, want Photoshop doet wonderen...

Vertaald Frans
    Emma1975
    Emma1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zijn die ogen geen fotobewerking of zo?? Het lijkt wel een nephond uit een sciencefictionfilm!

Qua lichaamsbouw lijkt hij best wel op een flinke Rhodesian! Hetzelfde geldt voor die zweepstaart... Hij is wel een stuk groter dan een pitbull, toch? In ieder geval, inderdaad... als ik zie dat mensen al de straat oversteken voor mijn Ridgeback, kan ik me dat bij deze hond al helemaal voorstellen...!

Persoonlijk heb ik echt een hekel aan honden met gecoupeerde oren... ze zien er meteen zo woest uit. En bovendien zijn die oortjes juist zo heerlijk zacht om te aaien...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even voor de duidelijkheid: ik heb nooit gezegd dat deze hond "lelijk" is hoor, mijn punt had niks te maken met of hij nou mooi of lelijk is. Ik had het over de hele fantasie eromheen.

Als mensen duizenden euro's uitgeven aan een hond, kopen ze niet "gewoon" een hond, maar de hele droom die ze erbij verkocht krijgen. Het is eigenlijk best interessant om te analyseren als je er wat dieper op in wilt gaan. Je hebt trouwens fokkers die hun legendarische status echt "verdienen", en anderen weer wat minder.

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 107

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!