Waar kan ik deze prachtige hond vinden?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het is niet alleen niet z'n voorouder, het is eigenlijk gewoon dezelfde hond. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van hoe ze het in de kynologie 'bedenken'. Veel mensen willen deze hond per se apart houden op basis van grootte, kleur en vooral de kleur van de neus of de vacht. Ik kende een van die ex-importeurs van Bulls in Frankrijk (niet Antoine Paynet, die idioot...), en ik kan je bevestigen dat het om dezelfde hond gaat. De Engelse Stafford kan inderdaad effen kleuren hebben zoals wit of zwart... maar het vreemde is dat de vacht in Ierland ook bruin kan zijn, om niet te zeggen 'red nose'. Maar ja, zodra het een red nose is, is het meteen een Pitbull en bij een black nose is het een Stafford. Dat is dus precies wat ik zeg: de wereld wil ze onderscheiden door vooral naar de neus, de vacht of de bouw te kijken. Maar door de naam van de hond of het ras te veranderen, schiet je niks op; de oorsprong, de voorouders en de ouders blijven hetzelfde. En wat betreft de Boston Terrier (ouders: Bull Terrier en Franse Bulldog): dat levert in mijn ogen nog steeds een Bull Terrier op en geen hybride. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is de hoeveelheid namen die ze eraan geven, daar ben ik het mee eens. Maar de Engelse Stafford is echt in geen enkel geval de voorouder van andere Bull-rassen. Dan kun je net zo goed zeggen dat de Schotse Bulldog-Terrier de voorouder van de Pitbull is, toch? En dan heb je nog die bekende Dogue Brasileiro (ouders: Boxer en Bull Terrier), die je niet moet verwarren met de Fila Brasileiro, de Dogo Guatemalteco of de Amos’s Red-Tiger Bulldogs en nog vele anderen, net als de Engelse Terrier en andere dogachtigen... De hond krijgt een andere naam, maar de ouders blijven hetzelfde. De goede verstaander heeft maar een half woord nodig. De Bull Terrier kwam trouwens al voor 1800 naar de VS, bijna aan het begin van de slavernij van die arme zwarte mensen die werden uitgebuit door die klootzakken. Er was toen ook al de (Braziliaanse) Mastiff...
Goedenavond, de enige Engelse Staff die ik ken is de Staffordshire Bull Terrier. Ze hebben een effen zwarte of rode vacht, of ze zijn witbont.
Wat de geschiedenis van dit ras betreft: het is een heel oud ras en de voorouder van de Amerikaanse Staff, de Pitbull, Bull Terriër, enz.
Er is hier iemand die er eentje heeft, een hele mooie zwarte (@Hibou'Riquet) ...
Verder bestaat er een heel interessant boek over de 4 "Bull & Terrier"-rassen, maar dat is bijna onvindbaar. Het is een genummerde editie die het ontstaan van deze iconische honden beschrijft. Geloof niet alles wat je op internet over deze rassen leest, want er staan echt bizarre artikelen op over hun oorsprong. Het is grappig om te lezen, maar het ligt ver van de waarheid...
Je kunt een halfzwarte Amstaff nemen van het type White Rock, of de hond die ze de Engelse Staff noemen en die helemaal effen zwart is. Hoe dan ook, een hond die eruitziet als een Amstaff is eigenlijk gewoon een Bull Terrier (of je het nu leuk vindt of niet). Hij heeft zoveel verschillende namen dat zelfs een beginner ze niet allemaal kent; de Bull Terrier heeft namelijk wel meer dan zes verschillende namen en bijnamen. Tegenwoordig heb je in Frankrijk die zwarte honden die ze de American Bully noemen, maar dat is eigenlijk niets meer of minder dan een Bull Terrier. Verdiep je maar eens in de herkomst van de Bull Terrier en andere namen zoals de Boston Terrier of Pitbull. Kijk naar de ouderrassen en vergelijk dat met wat er bij je in de buurt rondloopt; met een beetje logica zie je er meteen de mix in van terrier met Mastiff, Bandog of Bulldog... Succes ermee, ik heb er zelf zo'n 15 jaar over gedaan om de logica hiervan te begrijpen. Dat kun je niet zeggen van die prutsers van de Franse kennelclub en types als Bardot, die er wel honderd jaar over hebben gedaan om eindelijk eens wakker te worden. Zie het verschil maar eens tussen een witte Mastiff-pup, een witte Engelse Staff-pup, en ga zo maar door.
Hoi @Cimino33, het klopt dat het bericht voor behoorlijk wat discussie heeft gezorgd... Heb je uiteindelijk de hond van je dromen gevonden?
Buiten deze hond, die buiten de VS bijna niet te vinden is, zijn er andere rassen van hetzelfde type die goed bij jouw visie op een hond kunnen passen. De Cane Corso en de American Staff, onder andere. Imposante rassen, maar met een heel duidelijk uiterlijk en gedragskenmerken waar al generaties lang aan gewerkt wordt... En als bonus zijn ze een stuk makkelijker te vinden bij een goede fokker!
Goedenavond, sorry voor de late reactie. Ik wil iedereen bedanken voor de gegeven antwoorden.
Ik ging ervan uit dat het vanzelfsprekend is dat een dier of ander levend wezen geen object is... Dat komt waarschijnlijk door hoe ik het heb verwoord, daar ben ik het mee eens als je het heel letterlijk neemt. In de haast had ik nooit gedacht dat iemand zou denken dat ik een dier hetzelfde zie als een auto of iets dergelijks. Wat de wetgeving betreft: ik weet dat een dier niet verboden is, maar dat er wel veiligheidsmaatregelen nodig zijn, zoals iemand in de reacties ook al precies aangaf. Bedankt allemaal :)
En Cimino33 is nog steeds niet teruggekomen om op z'n post te reageren💨
Lol, je kunt ze misschien zelfs wel op Marktplaats vinden....!
😁
Goed idee Enicia! Hij maakt net wat meer indruk dan Casey! 🙄
Ja hoor.... Ik zie de toekomstige Black Panther van CImino al helemaal voor me met een klein zilveren armbandje om zijn pootjes.... 😁 ik zie deze hond eerder met een halsband met spikes.... in ieder geval hebben we met z'n allen een nieuw onverwacht ras ontdekt, de pitbull Black Panther met fluoriserend gele ogen... Misschien moet ik er ook maar eentje aanschaffen voor mijn kinderen als ze weigeren hun kamers op te ruimen..... Ik weet zeker dat het dan binnen vijf seconden gepiept is.....

hij is echt te schattig