Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

C
Cimino33 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een bepaald type hond dat ik nog nooit eerder heb gezien. Volgens mijn zoektocht zou het gaan om een Amerikaanse Pitbull Terriër van het type 'black panther'. Ik heb wat foto's bijgevoegd ter verduidelijking.

Is dit wel de juiste benaming voor dit hondenras?

En waar zou ik deze hond kunnen vinden?

Alvast bedankt voor de hulp..

Waar kan ik deze prachtige hond vinden?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

107 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Adam94 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

De hond heet Prague en is inderdaad een American Bully XL.

XXL Designer Pitbull is de naam van de fokker.

Fijne avond

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is een American Bully XL, er is zelfs een XXL-categorie, maar die wordt niet erkend.

Dit is geen American Bully, deze hond wordt aangeduid als een XXL Designer Pitbull... Ik heb er verder niet echt meer info over gevonden. Eigenlijk een forsere Pitbull, maar zonder die extremen van de Bully.

Vertaald Frans
    G
    Grimm04 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is een American Bully XL, er is zelfs een XXL-categorie maar die wordt niet erkend.

Vertaald Frans
    P
    Pixeletvegas Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

ik zou niet weten waar je een hond zoals die op de foto's zou kunnen vinden.

ik vind dat hij wel een beetje lijkt op Cerberus, de hond met de drie koppen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Deze hond is een Cane Corso. Ik ga ervan uit dat je op deze site kunt kijken voor meer informatie over hoe je er een kunt krijgen in Frankrijk: https://www.clubofficiel-canecorso.fr/

Oeps, dat is geen Cane Corso... Die staat wat hoger op de poten, heeft een massiever hoofd (laten we zeggen vierkanter) en als bonus: als het een Cane met gecoupeerde oren was, zou de staart ook gecoupeerd zijn waarbij er maar 1/3 van de staart overblijft.

@Bull- Terrier Rednose , waarom zo veel haat tegenover Brigitte Bardot? 🤷.

De SCC en de FCI zijn op veel punten te bekritiseren, maar ik denk ook niet dat we ze de schuld moeten geven van het hele Pitbull-verhaal. Het is de Franse wetgeving die de anti-pitbullwet heeft opgesteld, blijkbaar zonder experts of officiële kynologische instanties te raadplegen. Als de SCC (de Franse kennelclub) de Pit niet heeft erkend, is dat vooral om verwarring te voorkomen met de Staff, die al heel lang erkend is en waarvan de rasstandaard beter aansluit bij de regels van de SCC, met meer gedetailleerde kenmerken.

De standaard van de Pitbull is vager wat betreft grootte en gewicht, en dat geldt ook voor de toegestane kleuren, dat zijn er meer. Voor de rest hebben de Pitbull en de Staff een gezamenlijke geschiedenis, namelijk die van hondengevechten.

De scheiding tussen de twee "rassen" is eigenlijk alleen ingezet door liefhebbers die afstand wilden nemen van de vechtwereld door hun honden op hondenshows te presenteren.

Pitbull-experts zijn het over minstens één punt eens: de Staff en de Pit zijn hetzelfde ras, maar opgedeeld in twee types. Het ene type is heel strak omschreven door een specifieke rasstandaard, vandaar de erkenning door de FCI, terwijl de Pit groter of zwaarder kan zijn, enz. Beide types delen dezelfde gedragskenmerken: trouw, actief, vasthoudend, werkwillig...

Een ander standpunt is dat bij de splitsing tussen vecht- en showhonden, de vechtliefhebbers liever de naam Pitbull hielden en lange tijd wegbleven van de showringen. Er bestaan echter stamboeken die beide rassen en hun standaarden erkennen en die hondenshows organiseren waar Pitbulls en Staffs in twee verschillende klassen worden getoond. Het is een flinke bende, maar dat doet niets af aan de kwaliteiten van de Staff of de Pitbull (en vice versa) ... en dat zullen we in Frankrijk niet snel zien ...

In Frankrijk is de wet onlogisch als je de geschiedenis van deze twee types honden volgt, die fysiek vergelijkbaar, om niet te zeggen identiek zijn. Het is puur een kwestie van een papiertje of een Staff in 'Categorie 1' terechtkomt LOL .

Vertaald Frans
    B
    Bull-terrier rednose Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk heb ik nog nooit een Cane Corso gezien die zo slank is. En ja, dat iemand een fokker is, betekent niet meteen dat je ook echt serieus bent. Ik ben er zelf altijd een beetje huiverig voor, want velen doen het puur voor het geld. Dat geldt zelfs voor de SCC (de Franse kennelclub), die club heeft wel vaker onlogische dingen gedaan met stambomen van Amerikaanse types. En dan heb je nog die figuren zoals die **** van een Bardot, Balkany en Jacqueline Faucher van de dierenbescherming... Terwijl de importeur juist alles netjes volgens de regels wilde doen en met hen wilde samenwerken om de boel op een logische manier te beschermen in plaats van voor de poen. Zijn club was de American Pitt-bull terrier club de France, maar een stelletje hypocrieten hebben hem de mond gesnoerd omdat hij te logisch was, terwijl ze die andere klootzakken gewoon hun onlogische gang lieten gaan met hun geldsysteem. En om @Nicolasnara te antwoorden: de snuit van een Cane Corso is forser, niet zo dun als die zwarte 'panter-pitbull' die iedereen als ras wil zien. De snuit van een pitbull kan trouwens omhoogstaan of dikker zijn dan die van de Italiaanse Mastiff, ook wel de Cane Corso genoemd. De Mastiff heeft zijn snuit dan wel aan de bull-achtigen gegeven, maar een echte Cane Corso heeft een dikkere snuit dan op deze afbeelding. En wat betreft de SCC en hun vriendinnetje Brigitte Bardot: daar moet ik echt niets van hebben. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Persoonlijk heb ik nog nooit een Cane Corso gezien die zo slank is. En ja, dat iemand een fokker is, betekent niet meteen dat je ook echt serieus bent. Ik ben er zelf altijd een beetje huiverig voor, want velen doen het puur voor het geld. Dat geldt zelfs voor de SCC (de Franse kennelclub), die club heeft wel vaker onlogische dingen gedaan met stambomen van Amerikaanse types. En dan heb je nog die figuren zoals die **** van een Bardot, Balkany en Jacqueline Faucher van de dierenbescherming... Terwijl de importeur juist alles netjes volgens de regels wilde doen en met hen wilde samenwerken om de boel op een logische manier te beschermen in plaats van voor de poen. Zijn club was de American Pitt-bull terrier club de France, maar een stelletje hypocrieten hebben hem de mond gesnoerd omdat hij te logisch was, terwijl ze die andere klootzakken gewoon hun onlogische gang lieten gaan met hun geldsysteem. En om @Nicolasnara te antwoorden: de snuit van een Cane Corso is forser, niet zo dun als die zwarte 'panter-pitbull' die iedereen als ras wil zien. De snuit van een pitbull kan trouwens omhoogstaan of dikker zijn dan die van de Italiaanse Mastiff, ook wel de Cane Corso genoemd. De Mastiff heeft zijn snuit dan wel aan de bull-achtigen gegeven, maar een echte Cane Corso heeft een dikkere snuit dan op deze afbeelding. En wat betreft de SCC en hun vriendinnetje Brigitte Bardot: daar moet ik echt niets van hebben. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren
    Persoonlijk heb ik nog nooit zo’n slanke Cane Corso gezien. Ja, maar fokker zijn betekent niet meteen dat je heel serieus bent. Ik wantrouw het eerlijk gezegd een beetje, want velen doen het puur voor het geld. Dat geldt zelfs als ze erkend zijn door de SCC, die club die al zoveel onlogische dingen heeft gedaan met Amerikaanse stambomen... net als die **** van een Bardot, Balkany, Jacqueline Faucher van de SPA en André Santini. Terwijl de importeur zich juist aan de regels wilde houden en met hen wilde samenwerken om de boel logisch te beschermen in plaats van alleen voor de poen. Zijn club was de American Pit-bull Terrier Club de France, maar een stel hypocrieten heeft hem de mond gesnoerd omdat hij te logisch was, terwijl die andere idioten gewoon hun zakken konden vullen met hun onlogische systeem. En om @Nicolasnara te antwoorden: een Cane Corso heeft een dikkere snuit, niet zo slank als die zwarte 'panter' pitbull die iedereen zo graag als ras wil. De snuit van een pitbull kan trouwens opgewipt zijn of zelfs dikker dan die van de Italiaanse Mastiff, ook wel de Cane Corso genoemd. De Mastiff heeft zijn snuit dan wel aan de bull-achtigen gegeven, maar een echte Cane Corso heeft een dikkere snuit dan op deze foto. Bovendien: met de SCC en dat mens Brigitte Bardot ben ik helemaal klaar. Een goed verstand heeft maar een half woord nodig.
    Vertaald Frans
    N
    Nicolasnara Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze hond is een Cane Corso. Ik denk dat je op deze site meer informatie kunt vinden over hoe je er eentje in Frankrijk kunt krijgen: https://www.clubofficiel-canecorso.fr/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt de kleur Red Nose tegenkomen bij de Staffy of de Staff. Het enige probleem is dat de rasstandaard deze kleuren niet echt waardeert, maar dat maakt de hond die het draagt nog geen bastaard.

Wat betreft de Staffordshire Bull Terrier: kynologen en fokkers bevestigen dat dit de voorouder is van de Staff en de Pitbull. Waar heb je die verwarrende info over rassen die niet (meer) bestaan of die namen vandaan? Want ook al heb ik boeken over hondenrassen die teruggaan tot 1880, sommige namen zeggen me helemaal niets. Wat bedoel je met een Schotse Bulldog Terrier?

Besef ook dat je niet zomaar een nieuw ras maakt door twee rassen te kruisen... Er zijn generaties honden nodig om een homogeen dier te krijgen. Als je twee huidige rassen kruist, krijg je gewoon een bastaard. Pas als je via een bloedlijn aan het uiterlijk en het karakter werkt, kun je die kenmerken vastleggen en behouden.

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 107

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!