Waar kan ik deze prachtige hond vinden?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nou Mel, er zitten echt wel verschillen tussen Odin, een klassieke Bully, en deze types!
Ze zijn echt helemaal opgepompt!
Qua uiterlijk is het totaal niet natuurlijk meer, net als zo'n bodybuilder.
Misschien hou je wel van bodybuilders 😉, maar ik heb liever de tienkampers 🤣.
Maar serieus, ik ben gek op Duitse Doggen, Bordeauxdoggen en zelfs Mastino Napoletano's, ook al hou ik meer van atletische honden, maar dit is echt van een heel andere orde!
Als je je kennel 'designer' noemt, dan draait het toch vooral om de mode...
Trouwens, honden gaan op hun baasje lijken 🤣

@Emla ik geloof niet dat dit soort honden een modegril is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Australische herders die je echt overal ziet.
Ik denk dat het echt een kwestie van persoonlijke smaak is. Als we het puur over het uiterlijk hebben, dan heeft iedereen wel een voorkeur voor een bepaald type hond.
Ik heb altijd al van honden gehouden die er "eng" uitzien, en echt niet omdat ik het leuk vind om mensen bang te maken, helemaal niet zelfs. Ik vind die uitstraling gewoon mooi. Dat is ook precies de reden dat ik zo'n groot bakbeest aan de lijn heb, ook al vind ik die grote sufferd zelf helemaal niet eng.
Ik ben opgegroeid met Duitse doggen met gecoupeerde oren en met tekkels. Het bleek dat ik gewoon meer een klik heb met die grote honden.
Natuurlijk heb je altijd wel van die patsers die dit soort honden alleen maar nemen om stoer te doen, maar dat is niet de meerderheid. Er zijn ook gewoon mensen die echt van dit soort honden houden.
Neem nu mijn buurman, die heeft een prachtige Amerikaanse bulldog die hij uit het asiel heeft gehaald nadat de hond bij twee gezinnen is geweest waar hij werd mishandeld... En dit is al zijn tweede bully; hij heeft hem genomen omdat hij gewoon van dit ras houdt.
Bij mij roept het hetzelfde gevoel op als die bodybuilders die proteïneshakes naar binnen werken tijdens het crossfitten....🤣🤣🤣🤣
Of zoals de Tecktonik in de jaren 2000 🤣🤣🤣
Ik zal wel immuun zijn voor dit soort rages...😅
Nou, ik val waarschijnlijk een beetje uit de toon, maar ik vind deze honden echt lelijk en ze zien er zo onnatuurlijk uit!
Geef mij maar 1.000 keer liever een leuke, gezellige bastaard! 😁
Nee hoor, het is echt een echte foto. Neem maar eens een kijkje op hun site, dan zie je vanzelf dat het echt zo is.
Ik ken de fokkers uit de Verenigde Staten persoonlijk en het zijn echt gepassioneerde mensen.
Al hun honden zijn prachtig.
Tot later
@Mel1 dat is een persoonlijke keuze die ik respecteer, ook al deel ik hem niet. Met mijn tengere postuur en mijn roze bloemetjeslook is het nooit in me opgekomen om indrukwekkend te willen zijn, dus dat is echt een concept dat heel ver van me af staat. En ik weet donders goed dat zo'n hond me meters mee zou kunnen sleuren als hij dat zou willen... x)
Toch blijf ik ervan overtuigd dat honden die puur worden aangepast om ze er indrukwekkend uit te laten zien + het couperen van de oren, geen honden zijn voor de echte liefhebbers van het ras. En wat dacht je van die mini-bully's met hun enorme gezondheidsproblemen, maar die wel heel "indrukwekkend" zijn? (voor zover honden van amper 30 cm hoog indrukwekkend kunnen zijn dan).
Prague is mooi, niet mijn type hond, maar het blijft een prachtig beest, dat ontken ik niet. Ik heb alleen totaal geen respect voor fokkers die overgaan tot verminking om te kunnen verkopen, of meer in het algemeen voor heftige ingrepen die verre van zonder gevolgen zijn voor het dier, alleen maar om een hond te krijgen die er steeds indrukwekkender uitziet.
Trouwens, deze fokker is nog lang niet de meest problematische. Ze geven adviezen die me meer dan prima lijken, het couperen van de oren is de keuze van de klant, en de honden zijn erg gespierd zonder dat het onnatuurlijk wordt.
Ik vraag me alleen nog steeds af waarom ze zo kijken ;p
@Twinklestar dat mensen een grote hond willen hebben die er "eng" uitziet aan de lijn, is geen probleem. Zolang de fokker zijn werk maar goed doet en de baasjes goed voor hun hond zorgen.
Dat is juist wat ik zelf zo leuk vind, een hond hebben die indruk maakt. Dat betekent niet dat mijn hond (of de vorige) gevaarlijk is. Hij maakt gewoon indruk door zijn formaat en bouw. Dat neemt niet weg dat hij gewoon bij een goede hobbyfokker is opgegroeid en dat ik goed voor hem zorg (tenminste, dat denk ik).
Je kunt van bepaalde honden houden om hun uiterlijk zonder ze direct als een object te zien. Die zwarte hond op de foto vind ik echt prachtig! Ik zou er dolgraag zo een willen hebben. Juist omdat ik hou van dat "stoere" uiterlijk. Maar als ik er een had, zou hij gewoon bij mij in bed slapen of in zijn eigen luie stoel, en zo worden opgevoed dat hij iedereen lief vindt, enzovoort... Eigenlijk precies zoals ik Odin heb opgevoed.
De fokkerij heeft een website en die honden zijn daar inderdaad indrukwekkend, vooral Prague (de zwarte reu waar dit topic mee begon).
Maar ze hebben allemaal zo’n indringende blik dat je je bijna afvraagt of het wel natuurlijk is... echt, het is het bekijken waard. Verder blijven het natuurlijk extreem gespierde honden, met foto’s die er echt op gericht zijn om ze er vals uit te laten zien. En dan ook nog die gecoupeerde oren... Het is niet moeilijk om te begrijpen waar deze honden voor gefokt worden: van die grote, indrukwekkende bakbeesten, gekocht door mensen die een eng beest aan het einde van hun riem willen hebben.
Ik zie de gelijkenis met een bully ook echt niet. Mijn buurman heeft een American Bully en zelfs als je die zwart zou verven, lijkt het er nog steeds totaal niet op! Of de foto is bewerkt.
Ik vind het echt lastig om alles over deze hond op een rijtje te krijgen, want hij ziet er echt niet uit als een Bully XXL... Mijn excuses, haha! 😁