Vierdievenazijn...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ongeveer 3 weken geleden vertelde ik jullie dat ik 2 grote teken had gevonden bij Norkham met 4 dagen ertussen, ondanks een pipet op basis van voornamelijk plantaardige stoffen die minder agressief zijn dan de traditionele chemische pipetten.

Ik was teleurgesteld omdat we vorig jaar met deze behandeling bijna geen teken hadden.

Ik had ook gevraagd of iemand vierdievenazijn kende.

Na alle berichten die ik had gelezen (ook in een ander topic over bijna hetzelfde thema), was ik bijna zover dat ik, met pijn in mijn hart, weer over zou stappen op insecticiden-pipetten of die smerige tabletten... maar op het laatste moment heb ik het toch niet gedaan, omdat ik er gewoon naar van werd om mijn hond al die troep te geven!

Dus nu probeer ik sinds een dag of vijftien het experiment met vierdievenazijn uit. Het is natuurlijk nog veel te vroeg voor statistieken, maar tot nu toe heb ik geen teken meer gevonden op Nono, vastgebeten of niet. Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat ik niet in een gebied woon dat enorm vergeven is van die rotbeestjes.

In elk geval spray ik 1 keer per dag een beetje van dit mengsel (of zelfs voor elke wandeling als ik weet dat we door hoog gras gaan) over de hele hond, waarbij ik het goed inwrijf zodat het in de vacht trekt. Dat is wat Misanthrope adviseerde in een oud bericht. Ik kan niet zeggen dat Nono er echt blij mee is, maar hij stribbelt in ieder geval niet tegen en probeert niet koste wat kost te vluchten. Ik borstel hem bij thuiskomst voor de zekerheid.

De geur is eigenlijk best aangenaam (integendeel zelfs) en trekt snel weg, tenminste voor een mensenneus... Zoals in veel reviews stond van mensen die dit product hebben gekocht, heeft het ook als voordeel dat het de vacht superzacht maakt.

Nou, dat was het zo'n beetje voor ons lopende experiment... ik hoop dat het tot de volgende winter resultaat blijft geven!

😉

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kainate
    Kainate Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heeft Nono al andere honden ontmoet sinds je dit voor het wandelen bij hem opdoet?

Ik vraag me af of die sterke geur de interactie tussen honden verstoort?

Vertaald Frans
    B
    Billy34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Aggie19

Ik gebruik al meer dan een jaar Vier Dieven Azijn voor Billy, na een heftige reactie op die pipetjes (ik kreeg er zelf ademhalingsproblemen van, wat me echt aan het denken heeft gezet).

Tot nu toe heeft Billy nooit vlooien of teken gehad. Ik wrijf hem om de dag in (Billy is er dol op!!) en ik controleer zijn vacht dagelijks. Ik vind de geur van het product heerlijk en zijn vacht wordt er echt zacht en glanzend van. Ik heb het zelf ook gebruikt tegen muggenbulten en het hielp goed tegen de jeuk.

Ik raad het aan iedereen in mijn omgeving aan, want tot nu toe zie ik alleen maar voordelen zonder de nadelen van chemische middelen (alleen de dierenarts vindt het riskant, maar ja...).

Dit is mijn eigen ervaring: hopelijk heb je er wat aan!

Liefs voor jou en een dikke knuffel voor je Loulou

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!