Urinegeur in de tegels

L
Laurajfrz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik zit met een klein probleem.

Ik heb een puppy van bijna 4 maanden die midden in zijn zindelijkheidstraining zit. Overdag heb ik bijna geen ongelukjes; hij plast dan op het terras of tijdens onze wandelingen (3 tot 4 keer per dag). Maar 's nachts plast hij nog steeds 2 of 3 keer, ook al laat ik hem vlak voor het slapengaan uit en ga ik er 's ochtends meteen uit zodra ik wakker word (als je trouwens tips hebt voor de zindelijkheid 's nachts hoor ik het graag, behalve de bench-methode alsjeblieft).

In mijn appartement liggen tegels en zelfs na het schoonmaken en desinfecteren lijken de voegen de urinegeur vast te houden... En dat terwijl ik elke dag stofzuig en dweil. Ik ben nogal een poetsfreak en sinds ik zwanger ben is dat alleen maar erger geworden lol.

Ik heb Sanytol geprobeerd en dat werkte in het begin wel, maar ik blijf die geur ruiken en word er misselijk van, ook al weet ik dat mijn kleintje er niets aan kan doen.

Hebben jullie gouden tips die de geur écht hebben laten verdwijnen? En hebben jullie tips voor een appartement dat lekker fris ruikt met huisdieren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier ook schoonmaakazijn. Baking soda werkt ook supergoed als geurvreter.

Je kunt recepten vinden door op Google te zoeken naar zelfgemaakte luchtverfrisser met azijn en baking soda.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, schoonmaakazijn is echt top: gebruik ook een oude tandenborstel om de voegen goed schoon te schrobben.

Nog even geduld, hij is pas 4 maanden oud om 's nachts al zindelijk te zijn. Sommige mensen laten hun puppy 's nachts uit, maar ik heb dat zelf nooit gedaan😁

Vertaald Frans
    L
    Laurajfrz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb het net even getest en de geur is inderdaad een stuk minder geworden! Ik denk dat ik het morgen nog een keer doe en voortaan maak ik het daar meteen mee schoon als er een plasje ligt, bedankt!

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Volgens mij is schoonmaakazijn de beste luchtverfrisser. De versies die als schoonmaakmiddel verkocht worden, kunnen soms geparfumeerd zijn. Je kunt het onbeperkt gebruiken om alles in huis schoon te maken, het werkt echt magisch 😉

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!