Te vaak loops
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het is me nu tijdens de vakantie opgevallen dat mijn hond een paar druppeltjes heeft verloren die lijken op loopsheid. Ik kwam erachter omdat ze bij me sliep, wat ik normaal eigenlijk nooit doe. Maar het zijn echt maar een paar druppels, dus ik weet niet eens zeker of het wel uit de baarmoeder komt... Misschien de anaalklieren? In ieder geval is het niet bepaald smakelijk... Ze hoort nu helemaal niet loops te zijn, dat was ze twee of drie maanden geleden al. Ze heeft er inmiddels al drie gehad, dus haar cyclus is wel gewoon regelmatig.
Lili, heb jij al eens een teefje in deze situatie gehad, omdat je hierover meerdere meningen van dierenartsen hebt gekregen?
Ik heb gisteren mijn dierenarts gebeld om haar mening te vragen. Nou, ze vertelde me al meteen dat loopsheden die zo kort op elkaar volgen echt heel zeldzaam zijn.
Ik moet de conditie van de hond goed in de gaten houden en goed letten op de kleur en het uiterlijk van haar afscheiding.
Als dat allemaal normaal is, is er geen haast bij om haar nu al te laten steriliseren. Gezien haar jonge leeftijd en het feit dat haar cycli tot nu toe bijna niks voorstelden, is de kans groot dat ze weer een normaal ritme krijgt. Ze is maar heel licht loops, zelfs onze reu toont er echt niet veel interesse in. We kunnen ze zonder problemen samen laten.
Nog even afwachten dus, maar als haar cycli tegen het einde van het jaar niet langer worden, zal een sterilisatie wel nodig zijn.
Deel vooral je ervaringen als je dit ook eens hebt meegemaakt.
Ja hoor, ik laat haar echt wel steriliseren als haar cycli zo kort op elkaar blijven komen. Daar is dan geen twijfel over.
Dat is eigenlijk niet echt waar mijn post over gaat; ik wil vooral weten of er honden zijn bij wie de cyclus zich later alsnog heeft genormaliseerd.
Ik ben al bij de dierenarts geweest toen ze haar tweede loopsheid kreeg, slechts tweeënhalve maand na de eerste keer.
Ze wordt goed opgevolgd, dus daar geen zorgen over. Er is zelfs al een echo gemaakt om een eventuele tumor uit te sluiten.
Elke hond kan een andere cyclus hebben, mijn teefje wordt ongeveer elke 4,5 maand loops in plaats van elke 6 maanden. Maar het klopt dat elke 2,5 tot 3 maanden wel erg kort is, overleg het even met je dierenarts!
Hoi!
Ik vind het maar vreemd dat ze niet loops wordt. Dat is.. niet normaal.
Maar misschien komt het door het zachte weer en is de boel daardoor wat ontregeld. Ik zou je aanraden om haar te laten steriliseren, of in ieder geval je dierenarts nog een keer te raadplegen, of zelfs twee verschillende voor een second opinion..
5 reacties van 5