Sterilisatie en melkproductie

Sylvie Anne 81
Sylvie anne 81 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Afgelopen april heb ik mijn hondje Mimi geadopteerd, ze is een jaar of tien oud. Ze was niet gesteriliseerd en kreeg last van een schijnzwangerschap. Mijn dierenarts adviseerde me om haar te laten steriliseren om dit soort problemen te voorkomen, omdat dit volgens hem anders regelmatig terug zou komen.

Ze is deze juli geopereerd, maar ze heeft nog steeds melk in haar tepels, ondanks een eerste kuur. Ze is nu bezig met haar tweede behandeling die een hele maand gaat duren. Deze is vorige week begonnen, maar ik zie nog geen verbetering; de melk is er nog steeds...

Mijn dierenarts vertelde dat er risico is op ontstekingen als de melk niet wegtrekt... en tja, het lijkt dus niet weg te gaan. Wat kunnen de complicaties zijn en hoe ver kan dit gaan?

Ik ben niet zo'n fan van medicijnen, dus is er misschien een natuurlijke manier voor het geval het probleem niet opgelost wordt door de medicatie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sylvie Anne

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Boxy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Fijn dat het is opgelost voor haar. Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt 😉

Vertaald Frans
    Sylvie Anne 81
    Sylvie anne 81 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik wilde iedereen even bedanken voor de hulp. Door wat problemen met de verbinding kon ik dit niet eerder doen.

Het probleem met de melkproductie van mijn hond is eindelijk opgelost, maar er is inmiddels weer iets anders opgedoken. Daar maak ik even een nieuw topic voor aan.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als het de bedoeling is om de hond vol te proppen met "Galastop", nee bedankt, dat middel is veel te "heftig".

Denk eens aan fytotherapie, zoals monnikspeper en artisjok. Overleg het eens met een dierenarts die er verstand van heeft; bij Genesys werkte dit echt super.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Zo te zien is er al een eerste behandeling geweest die niet werkte en is dit nu al de tweede behandeling zonder resultaat, volgens de TS...

Bij sommige dieren zijn medicijnen niet altijd even effectief en als je van alles blijft proberen... dat is op de lange termijn natuurlijk ook niet zonder gevolgen.

Vandaar waarschijnlijk de vraag van de TS naar een meer natuurlijke behandeling.

Vertaald Frans
    Loustick
    Loustick Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké @Proveto, maar kun je het aanmaken van melk eigenlijk wel als een ziekte zien?

Gaan teefjes niet uit zichzelf minder eten om de melkproductie te stoppen?

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Er bestaan natuurlijk 'grootmoeders middeltjes', zoals bij elke kwaal, maar de behandelingen die de dierenarts voorschrijft blijven toch de meest effectieve methode voor dit soort problemen. Deze kunnen namelijk echt gevaarlijk zijn voor je hond als er niet snel wordt ingegrepen.

Groetjes,

Vincent

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Je hond op dieet zetten kan de melkproductie stoppen, dat is het proberen waard.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi

Kijk wel even of er geen contra-indicaties zijn voor je hond... Maar een omelet met peterselie (een heel bosje), daar vertelde onze fokker ons over.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer