Puppy die naar het gezicht hapt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Ik heb een kruising tussen een Franse bulldog en een Australische herder geadopteerd.

Hij bijt heel veel, ondanks dat hij alle speeltjes heeft die hij nodig heeft.

Als hij bijt, geef ik hem een speeltje zodat hij daarop gaat kauwen, maar hij pakt liever mijn arm, kleding, dekens, enz. Ik zeg dan resoluut "nee", maar dan wordt hij alleen maar drukker en bijt hij nog harder door. Toen heb ik de "au"-techniek geprobeerd, en men vertelde me dat ik hem bij zijn snuit of in zijn nekvel moest pakken. Al die "contact-technieken" staan me tegen, maar de "nee" en "au" hielpen de eerste paar keer gewoon niet voldoende. En vandaag beet hij enorm veel, terwijl ik hem 4 à 5 keer uitlaat om hem te laten uitrazen (zo'n 10 à 15 min per keer, al beweegt hij buiten niet veel ondanks dat ik hem begeleid). Ik zat op de bank en hij beet hard in mijn arm. Ik pakte hem bij zijn snuit en toen hij losliet, probeerde hij mijn gezicht aan te vallen door tegen me op te springen. De keer daarna probeerde ik de nekvel-methode; hetzelfde resultaat, maar hij werd nog agressiever en hapte vlakbij mijn mond.

De derde keer was hij weer superagressief. Tussen deze momenten door zette ik hem op de grond zodat hij zijn eigen gang kon gaan, want ik wilde hem met dit gedrag niet meer bij me hebben.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik begin in paniek te raken want ik ben een vrouw, ik woon alleen, en hij is een klein mannetje dat nogal wat karakter lijkt te hebben en blijkbaar een nogal agressieve moeder had. Ik ben bang dat ik het niet aankan en dat de opvoeding mislukt... Ik weet niet of zijn gedrag normaal is voor zijn leeftijd (8 weken en 1 dag). Ik zie ertegenop omdat het Kerst is en hij dan met kinderen in contact komt... Ik ben bang voor mijn neefjes en nichtjes tussen de 1 en 5 jaar. Ik wil niet dat hij ze iets aandoet, want bij mij laat hij al behoorlijke tandafdrukken achter.

Excuses voor het lange bericht.

Morgen is hij samen met een volwassen teefje. Misschien dat zij hem tijdens het spelen een beetje kan corrigeren en dat hij het dan begrijpt?

Bedankt.

Mot22

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Julie-Cocker
    Julie-cocker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar op welke leeftijd heb je hem in huis genomen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, bedankt voor jullie reacties. Het speeltje dat ik hem geef, gooi ik niet weg, maar ik houd het bij zijn bek zodat hij het kan pakken en eraan kan trekken. Bij kleding doe ik dat juist niet uit angst om het te beschadigen ^^ maar omdat hij het speeltje en dergelijke niet aanpakt, zet ik hem weer neer. En de vrouw die hem aan mij verkocht heeft, zei dat de timing prima was... met zijn broertjes en zusjes was er blijkbaar geen probleem, die zijn allemaal rustig. Ik neem hem morgen mee naar de dierenarts als er plek is, want ik zie nu ook dat hij een snotneus en traanoogjes heeft en hij lijkt ook moeite te hebben om zijn achterhand te bewegen... en precies op dit moment terwijl ik dit schrijf, lijkt hij grote moeite te hebben met ademhalen. Ik heb hem wat hoger gelegd en geaaid, ik weet niet of ik daar goed aan heb gedaan, maar het lijkt nu weer wat rustiger.. De moeder was agressief in de zin dat ze iemand wilde bijten die naar de puppy's kwam kijken. Ik heb verder geen andere honden in mijn omgeving.. :/ Bedankt voor jullie hulp en ik overleg het morgen met de dierenarts. Ik houd jullie op de hoogte.
    Als de moeder van de pup ongewenst gedrag vertoonde, denk ik dat dat inderdaad een probleem kan zijn :/ Je kunt hem het beste inschrijven voor een puppycursus, maar je moet wel een goede uitkiezen ^^ veel succes met je pup :)
    Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond @Mot22

Mijn laatste puppy was net als jouw kleintje een echte 'Labrador Raptor'.

Ik stuur je wel even een privébericht (PB) met de 'Energie Solaire'-methode. Die heeft mij echt geholpen om van onze agressieve hond een bijna 'zachte beet' te maken... ze begint nu echt een schatje te worden.

Hieronder staat het verhaal van onze Labrador Oxane:

https://wamiz.com/chiens/labrador-retriever-221/forum/labrador-retriever-81258.html

Houd moed, het heeft gewoon wat tijd nodig. Maar het komt vast wel goed.

En net als wat de anderen hier zeggen: ga niet de fysieke strijd aan. Je kunt je overwicht ook tonen door lekker te spelen en je hond bezig te houden. Die wandelingen zijn trouwens top! :-)

Tot snel!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het met Docline eens, hij is nog echt heel jong en moet de hondentaal nog leren van andere honden. De enkele keren dat mijn puppy's me probeerden te bijten, maakte ik een heel hoog geluidje en stopte ik direct met spelen door ze te negeren. Daarna hebben ze het nooit meer gedaan :/ Ze zijn hier met z'n drieën, dus Loup corrigeerde Prince en die corrigeerde Olympe weer... Verder is hem bij zijn snuit of nek pakken een slecht idee. In het beste geval denkt hij dat het een spelletje is, in het slechtste geval ziet hij het als een aanval. Je moet rustig maar duidelijk blijven. Als hij ergens in bijt, moet je stevig 'nee' of 'af' zeggen (niet schreeuwen, hij is niet doof). Als Olympe iets pakt, geef ik het commando 'af' en krijgt ze een snoepje zodra ze het voorwerp loslaat. De enkele keer dat ze niet luistert, negeer ik haar en laat ik haar alleen. Sindsdien doet ze het niet meer... Het hangt natuurlijk van de pup af, maar puppy's hebben hun definitieve karakter nog niet, dus dat komt met de tijd vanzelf goed :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties.

Het speeltje dat ik hem geef, gooi ik niet weg, maar ik houd het dicht bij zijn bek zodat hij het kan pakken en eraan kan trekken. Bij kleding trek ik juist niet, omdat ik bang ben het kapot te maken ^^ Maar omdat hij het speeltje of iets anders niet aanneemt, zet ik hem maar weer op de grond.

En de vrouw van wie ik hem heb gekocht, zei dat de timing oké was... met de broertjes en zusjes is er blijkbaar geen enkel probleem, die zijn allemaal rustig.

Ik neem hem morgen mee naar de dierenarts als er plek is, want ik zie nu ook dat hij een snotneus en tranende ogen heeft en hij lijkt ook moeite te hebben met het bewegen van zijn achterhand... en op het moment dat ik dit schrijf, lijkt hij het erg benauwd te hebben. Ik heb hem wat hoger gelegd en geaaid, ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan, maar hij lijkt nu weer wat rustiger..

De moederhond was agressief in de zin dat ze iemand wilde bijten die naar de pups kwam kijken.

Ik heb geen andere honden in mijn omgeving.. :/

Bedankt allemaal, ik overleg het morgen met de dierenarts. Ik houd jullie op de hoogte.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt hem te jong in huis gehaald, waardoor hij van zijn moeder nooit de kans heeft gekregen om zijn bijtrem te ontwikkelen of goede manieren te leren.

De enige manier om er nog een handelbare hond van te maken, is door hem elke dag zoveel mogelijk tijd te laten doorbrengen met volwassen honden die hem op zijn plek zetten wanneer dat nodig is.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe lang heb je hem al? Je moet echt stoppen met hem bij zijn snuit en nek te pakken, hij kan dit verkeerd opvatten en zich aangevallen voelen en/of hij gaat het zien als een stoeispelletje. En stoeien met een pup die nog niet weet hoe hij zijn kaken goed moet gebruiken, is sowieso een verloren zaak. Dat jij een vrouw bent en hij een mannetje, heeft totaal geen invloed op zijn gedrag. Een speeltje voor hem weggooien is goed, maar als je het alleen maar gooit en hem er alleen mee laat spelen, gaat hij zich vervelen. Logisch dat hij dan liever met je kleding speelt; als jij eraan trekt, is dat voor hem juist superleuk ^^ Laat hem kennismaken met sociale honden die hem wel corrigeren als dat nodig is. Geen paniek als er gegromd of gepiept wordt, hij is aan het leren; zijn moeder was immers ook niet agressief, maar ze voedde haar pups wel op (met een stevige aanpak). Je kunt eventueel hulp vragen aan een gedragstherapeut als dat nodig is.

Vertaald Frans
  • 27 reacties van 27

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!