Hallo allemaal,
Ik heb een kruising tussen een Franse bulldog en een Australische herder geadopteerd.
Hij bijt heel veel, ondanks dat hij alle speeltjes heeft die hij nodig heeft.
Als hij bijt, geef ik hem een speeltje zodat hij daarop gaat kauwen, maar hij pakt liever mijn arm, kleding, dekens, enz. Ik zeg dan resoluut "nee", maar dan wordt hij alleen maar drukker en bijt hij nog harder door. Toen heb ik de "au"-techniek geprobeerd, en men vertelde me dat ik hem bij zijn snuit of in zijn nekvel moest pakken. Al die "contact-technieken" staan me tegen, maar de "nee" en "au" hielpen de eerste paar keer gewoon niet voldoende. En vandaag beet hij enorm veel, terwijl ik hem 4 à 5 keer uitlaat om hem te laten uitrazen (zo'n 10 à 15 min per keer, al beweegt hij buiten niet veel ondanks dat ik hem begeleid). Ik zat op de bank en hij beet hard in mijn arm. Ik pakte hem bij zijn snuit en toen hij losliet, probeerde hij mijn gezicht aan te vallen door tegen me op te springen. De keer daarna probeerde ik de nekvel-methode; hetzelfde resultaat, maar hij werd nog agressiever en hapte vlakbij mijn mond.
De derde keer was hij weer superagressief. Tussen deze momenten door zette ik hem op de grond zodat hij zijn eigen gang kon gaan, want ik wilde hem met dit gedrag niet meer bij me hebben.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik begin in paniek te raken want ik ben een vrouw, ik woon alleen, en hij is een klein mannetje dat nogal wat karakter lijkt te hebben en blijkbaar een nogal agressieve moeder had. Ik ben bang dat ik het niet aankan en dat de opvoeding mislukt... Ik weet niet of zijn gedrag normaal is voor zijn leeftijd (8 weken en 1 dag). Ik zie ertegenop omdat het Kerst is en hij dan met kinderen in contact komt... Ik ben bang voor mijn neefjes en nichtjes tussen de 1 en 5 jaar. Ik wil niet dat hij ze iets aandoet, want bij mij laat hij al behoorlijke tandafdrukken achter.
Excuses voor het lange bericht.
Morgen is hij samen met een volwassen teefje. Misschien dat zij hem tijdens het spelen een beetje kan corrigeren en dat hij het dan begrijpt?
Bedankt.
Mot22