Pijn aan de poot na vaccinatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!👋

Ik wilde even aan jullie vragen of het normaal is dat mijn hondje (Louna, ze is op 11 mei twee geworden) veel pijn heeft aan haar rechtervoorpoot, precies op de plek van de vaccinatie, en niet meer wil eten. Louna is vanochtend om 10:15 uur gevaccineerd en sindsdien heeft ze echt moeite met lopen en zelfs met het bewegen van haar poot (op de plek van de prik...). Als we haar oppakken, begint ze meteen te piepen en ze zet niet meer dan 3 stappen, al kan ze er nog wel een beetje op steunen. Daarnaast heeft ze geen eetlust en ze komt alleen in beweging om haar behoefte te doen.

Omdat we ons afvroegen of het ernstig was, hebben we tussen de middag de dierenarts gebeld, maar die zei dat het normaal is en dat het morgen waarschijnlijk wel over is. Maar ik twijfel daar sterk aan, want vanavond heeft ze nog steeds pijn als we haar poot maar even aanraken... Ik ben bang dat ze morgen nog steeds last heeft, maar ondertussen zou het fijn zijn om te weten of we iets kunnen doen en of het ernstig is. Ik wacht jullie reacties af!

Alvast bedankt!

🙂

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Mijn hondje kreeg haar inentingen in februari 2018. Anderhalve maand later kon ik haar niet meer verplaatsen zonder dat ze het uitschreeuwde van de pijn. Terug naar de dierenarts: diagnose artrose. Ter info: ze is pas 7 jaar, een Maltezer die in topvorm was vóór haar vaccinatie. Die dierenarts gaf haar een ontstekingsremmende spuit en schreef Metacam voor. Sindsdien wil ze niet meer eten. Die ***** heeft niet eens gecheckt of ze het wel zou verdragen, want ze heeft leverproblemen (leverinsufficiëntie). Achteraf las ik dat je dit medicijn in haar geval helemaal niet mag geven. Wie kun je nu nog vertrouwen?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal!

Vandaag gaat het een stuk beter met mijn hond, ze speelt en eet weer als vanouds, op een paar momenten na dat ze nog wat last heeft van haar pootje. Ik houd haar goed in de gaten en kijk of ze morgen weer helemaal de oude is, anders ga ik even naar de dierenarts. Maar voor nu gaat het steeds beter, ze is alleen nog een beetje moe, wat natuurlijk logisch is.

Bedankt voor jullie reacties, ik had niet verwacht dat ze in één nachtje al zo goed zou herstellen van die inenting waar ze gisteren de hele dag zo'n last van heeft gehad...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Anthony C voor je reactie, dat stelt me echt gerust, dat geef ik eerlijk toe! Het is waar dat ik me best wel zorgen maakte, want na haar eerste prik was ze niet zo van slag als nu. Op dit moment ligt ze lekker warm in haar mandje te slapen en ze is muisstil. Ze slaapt heel goed, wat me een fijn gevoel geeft! Ik laat morgen wel weten hoe het met haar gaat. In ieder geval weet ik door jullie reacties nu wat ik moet doen en wat ik ervan moet denken, bedankt.

Vertaald Frans
    A
    Antho70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ja, dat is heel normaal. Als je een dier laat inenten, wordt er eigenlijk een deel van de ziekte(s) ingespoten, waardoor het immuunsysteem reageert om de ziekteverwekkers te bestrijden. Je kunt dan merken dat je dier wat apathisch of suf is, zich over het algemeen niet lekker voelt, koorts heeft, geen zin heeft in eten, enz... voor ongeveer 24 uur. Zoals je al is verteld, moet je haar lekker laten rusten op een kalme plek en haar goed warm houden. Morgen zou het al een stuk beter moeten gaan. Wat die poot betreft: dat is vast gewoon wat pijn en een ontsteking door de prik zelf.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties!

Ja Sofi, je herinnerde me eraan dat Louna ook zo trilt, net als jouw hond. Bedankt voor de tip, ik ga proberen de spoeddierenarts te bellen als ze pijn blijft houden.

En Julia, ik denk dat ik maandag even langsga, ik denk dat je gelijk hebt. Want vanochtend, of nou ja gisteren, zag ik dat ze echt veel pijn had op het moment dat de dierenarts de prik had gegeven. Ik weet niet of dat normaal is, maar het is echt vreselijk hoe erg ze jankt...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Er komen wel vaker allergische reacties voor na een vaccinatie. Een keer had Delacre een helemaal opgezwollen kop en Hannah zat na de prik onder de bultjes op haar kop.

In jouw geval lijkt het niet echt op een allergie, maar eerder op een soort pijn door de vaccinatie.

Je kunt het beste even contact opnemen met je dierenarts.

Vertaald Frans
    Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond had het ook heel zwaar na zijn vaccinatie toen hij een puppy was; hij bewoog niet meer en trilde veel, maar de volgende dag was hij weer helemaal de oude.

Vaccinaties hebben trouwens ook bij mensen bijwerkingen en het heeft er alle schijn van dat dit hier ook het geval is.

Toch raad ik je aan om voor je eigen gemoedsrust even de spoeddierenarts te bellen (bellen kost immers niks). Je vindt het nummer op het antwoordapparaat van je eigen dierenarts. Zo kun je even navragen of het wel normaal is dat je hond zich na al die tijd nog steeds niet lekker voelt.

En laat je hond verder gewoon even lekker rustig bijkomen.

Houd ons morgen op de hoogte hoe het met haar gaat.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer