Paren na castratie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ja hoor, dat is heel normaal als hij na 7 of 8 maanden is gecastreerd. Als de castratie goed is uitgevoerd, loop je geen enkel risico op puppy's. Ze kunnen echter nog wel even aan elkaar blijven zitten (het zogenaamde koppelen) na het dekken.
Een reu kan ook op een andere reu rijden, of een teef op een andere teef of een reu. In dat geval is het dominantiegedrag en heb je ook geen kans op puppy's lol 😁
Het zijn de spieren van de vagina die samentrekken, niet de baarmoeder... niet echt dezelfde plek! =)
De vagina die samentrekt bij de volledige erectie van de reu... Alles hangt met elkaar samen (en de honden trouwens ook tijdens deze fase lol)
Ik denk dat het zelfs nog verder gaat dan dat.
Binnen een groep honden is het al vrij veelzeggend, maar in een roedel staan de sociale status en de positie in de hiërarchie echt op het spel. Door de voortplanting weet elke hond wat zijn plek is.
Fijne avond nog allemaal👋
Ja, een gecastreerd mannetje, Lorna
Dus een koppeling met een gecastreerd mannetje, @Tania?
Wat betreft of het nu goed of slecht is, sluit ik me aan bij @Tania en @Turdus :-)
Ik denk dat het geen van beide is, maar gewoon instinctief. (al voelt het vrouwtje zich daarna misschien wel wat beter/minder "gespannen" toch?)
Even een grappig verhaaltje: laatst op een feestje moest ik een maat uitleggen dat katten niet voor hun plezier paren LOL
Hij had blijkbaar de info over die kleine weerhaakjes op de penis gemist ^^
De kant waar er geen koppeling is... ik heb het geval van het 'vastzitten' gezien. Lorna
Oeps, mijn 'misschien' was bedoeld voor de reactie vóór die van jou
Hoi,
Het komt inderdaad vaker voor dat gecastreerde reuen drachtige teefjes dekken.
Het levert voor geen van beiden echt iets op; de paring wordt puur door instinct gedreven en niet door plezier (voor zover ik weet zijn er minstens twee soorten die het doen buiten het puur en alleen in stand houden van de soort... de mens en de bonobo, en er zijn er gaandeweg vast nog wel meer, maar bij honden is de paring alleen gekoppeld aan de drachtige staat van het teefje)...
Het antropomorfisme van sommigen verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje.
Dus... niks bijzonders, niks positiefs en niks negatiefs.
Zoals @Tania28700 al aangaf, kan het penisbotje bij een harde klap of een heftige verdraaiing breken (maar dat is echt extreem zeldzaam).
Er bestaan ook soa's (ja, honden hebben in ieder geval dát met ons gemeen 😁), maar dan zouden je honden wel overal 'van bil' moeten gaan (dit is puur als grapje bedoeld, even voor de duidelijkheid) en zou een van de twee al drager moeten zijn...
Misschien wel 🙂