Operatie oude hond
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Mijn hond is op haar 12e geopereerd aan een oogzweer. Ze is een Staff van 30 kilo, dus voor dit ras is 12 jaar best wel oud. Toen de dierenarts de operatie voorstelde, had ik dezelfde angst... maar ze vertelde me dat leeftijd niet per se een risicofactor is; alles hangt af van de algemene conditie, het hart, enzovoort. Mijn hond is zonder problemen geopereerd. Soms is het inderdaad riskant om je hond te laten opereren, maar het is nog riskanter om helemaal niets te doen. Als je dierenarts denkt dat dit het beste is, vertrouw daar dan op! Het feit dat je viervoeter al op leeftijd is, hoeft geen probleem te zijn =)
Dat stelt me wel een beetje gerust. Gezien hoe de tumor eruitziet, en ook door de pus en de geur die er vanaf komt, heb ik niet getwijfeld om de operatie te laten doen. Ik kan mijn hond niet in deze staat laten en haar elke dag tot het einde van haar leven blijven plagen met die verbanden. Ze is zo ontzettend lief, want ze komt nu zelfs uit zichzelf voor haar verbandje, terwijl ze vroeger altijd meteen naar buiten vluchtte. Het beste zou zijn om het aan de open lucht te laten, maar dat is onmogelijk met de kinderen die hier over de vloer komen, mijn andere hond die altijd bij haar is, het gras en de steentjes als ze gaat rollen, enzovoort. Ik bid dat ze weer wakker wordt 🙏🏼
Wat een prachtige leeftijd, 18 en een half jaar!
Goedenavond, iedere hond is anders en reageert weer anders op een narcose... Ik heb zelf mijn hond laten opereren toen hij 15 was, en hij kreeg nog een tweede operatie op zijn 16e. Ik kan je vertellen dat ik beide keren echt doodsbang was... omdat het al een oudje was!!!! Die operaties waren noodzakelijk en hij is maar heel even onder zeil geweest, maar de twijfel blijft toch altijd knagen... Mijn dierenarts stelde me gerust, maar legde ook uit dat er bij elke narcose een risico is... maar dat risico heb je op elke leeftijd!!!
Mijn hond had een hersentumor die niet geopereerd kon worden, maar als er een mogelijkheid was geweest om hem te laten opereren, dan had ik dat zonder twijfel gedaan... (hersentumor ontdekt op de leeftijd van 15,5 jaar, hij heeft dankzij mijn dierenarts nog 3 jaar extra geleefd... overleden op de leeftijd van 18,5 jaar 🤧)
23 reacties van 23