Miltverwijdering bij mijn hond. Iemand ervaring?

Leav9
Leav9 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal.

Na de ontdekking van een tumor is afgelopen vrijdag de milt van mijn hond verwijderd. We wachten nu op de uitslag van volgende week om te weten of het kwaadaardig is...

Na twee dagen observatie in de kliniek is mijn lieverd gisteravond weer thuisgekomen. Ik maak me erg veel zorgen en heb echt behoefte aan ervaringen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Sinds gisteravond ademt mijn hond soms zwaar (kortademig) zonder dat hij zich inspant. Is dat normaal?

Hij is wel actief, maar hij heeft moeite met lopen. Niet uit zwakte, maar meer alsof er iets in de weg zit (het litteken misschien?).

Er is me verteld dat ik het verband goed moet controleren en dat het schoon moet blijven. Nu zit er een bloedvlek op. Betekent dit dat het niet meer schoon is?

Ten slotte heeft mijn hond door de eerdere bloeding van de tumor last van bloedarmoede, maar hoe weet ik of dit verslechtert?

Bedankt aan iedereen die zijn of haar ervaring wil delen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Chrismed Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

HOI

mijn lieverd is een week geleden geopereerd. Hij is erg zwak, heeft bloedarmoede en een ontstoken alvleesklier door de milttumor die daar vlakbij zat.

Ik heb chlorella aan zijn behandeling toegevoegd, ik voer hem met een spuitje en help hem bij elke beweging.

Ik hoop dat het snel beter gaat, ik maak me best wel zorgen.

Vertaald Frans
    A
    Aspingarfield Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn TOBBIE wordt morgen geopereerd en ik vind het doodeng voor haar. Net als bij jullie hebben we haar van de dood gered toen we haar 5 jaar geleden langs de weg vonden. Ze is een kruising tussen een Basset en een Yorkie XXL, echt een schatje. Ik vroeg me af of het herstel bij jullie daarna goed is verlopen?

Bedankt

Vertaald Frans
    C
    Camelia14 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Goedenavond, mijn hond heeft vorige week ook haar milt laten verwijderen. Heb je de uitslagen al binnen? Die van mij is 7 jaar.
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vraag je dierenarts om pijnstilling; het maakt niet uit wat, hij mag echt geen pijn lijden.

Vertaald Frans
    Leav9
    Rapporteren

Ja, ik hoop gewoon dat hij geen pijn heeft. Bedankt in ieder geval.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jij en je Loulou hebben echt al ontzettend veel geluk gehad dat jullie al 11 jaar samen zijn. Geef hem vanaf nu gewoon alles waar hij van houdt! Geen beperkingen meer en heel veel sterkte!

Vertaald Frans
    Leav9
    Rapporteren

Mijn maatje is een kruising griffon.

De dierenarts heeft zijn leeftijd op ongeveer 13 jaar geschat. Het is een hond die ik 11 jaar geleden heb opgevangen nadat hij op straat was achtergelaten...

Vertaald Frans
    Leav9
    Rapporteren

Ja, ze hebben de volledige milt verwijderd. Honden kunnen daar prima zonder leven.

De uitslag komt waarschijnlijk volgende week binnen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet echt even de uitslag van de biopsie afwachten. Als de tumor helaas kwaadaardig blijkt te zijn, zal ik er niet omheen draaien: de levensverwachting van je hondje is dan ongeveer 3 maanden. Het spijt me ontzettend! Ik hoop dat de tumor goedaardig is en dat er geen uitzaaiingen zijn. Heel veel sterkte en geef je viervoeter een dikke knuffel van me. Welk ras is het en hoe oud is hij? Sommige rassen zijn hier gevoeliger voor en deze tumor openbaart zich vaak tussen de 6 en 10 jaar.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lastig om je hier een antwoord op te geven, het ziet eruit als iets heftigs

Hij moet in ieder geval zoveel mogelijk rust krijgen

Wanneer krijg je de uitslag van de biopsie?

Weet je zeker dat ze de hele milt hebben weggehaald??

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer