Mijn puppy van bijna 3 maanden drinkt veel en plast enorm veel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Zoals hierboven al gezegd, denk ik dat een bezoekje aan de dierenarts geen kwaad kan, want het klinkt alsof hij wel erg veel plast ^^
Geef je hem trouwens veel snoepjes? Of bijvoorbeeld varkensoren? Daar gaan ze vaak flink van drinken.
Wat betreft het zindelijk worden: op deze leeftijd kunnen ze het nog niet lang ophouden. Meestal maar zo'n 2 tot 3 uur, dus dat betekent dat je er overdag vaak uit moet voor een plasje ^^
's Nachts houden ze het vaak wel wat langer vol omdat ze dan slapen.
Die van mij was met 4,5 maand zindelijk, maar bij sommigen duurt het wel 5 of 6 maanden.
Na verloop van tijd gaat hij het principe van buiten plassen wel snappen, maar hij kan het simpelweg nog niet lang ophouden, dus tja... dan heb je zo een ongelukje ^^
In ieder geval moet je hem niet straffen. Als je hem op heterdaad betrapt, zeg dan resoluut 'nee', pak hem op en ga direct naar buiten. Eenmaal buiten vraag je hem om te plassen. Ook al is hij binnen al helemaal leeggegaan, dat maakt niet uit, neem hem toch mee naar buiten en vraag het hem. Als hij dan buiten iets doet, dan moet je dat echt uitbundig vieren alsof het een feestje is xD
Succes!
Precies, zolang je niet zeker weet of het een medisch probleem is, moet je hem niet straffen. Het is namelijk niet zijn schuld.
Gezien zijn leeftijd kan hij het ook nog niet zo lang ophouden. Dus als je hem op heterdaad betrapt, zet hem dan gewoon even buiten en zeg eventueel iets als: "nee, buiten plassen". Als hij het dan buiten doet: uitbundig belonen! Zindelijk worden kost nou eenmaal tijd.
Maar een bezoekje aan de dierenarts is inderdaad een goed idee.
Die van mij dronk rond die leeftijd ook ontzettend veel en bij de verschillende onderzoeken kwam er niets bijzonders naar voren; dat is naarmate hij ouder werd vanzelf overgegaan.
Toch kun je het beter even laten checken om zeker te zijn.
Ja, ik ga maandag met hem naar de dierenarts om nierproblemen of iets anders uit te sluiten...
Hmm, een bezoekje aan de dierenarts is misschien wel een goed idee :)
Bedankt voor je snelle reactie! Ik probeer juist geduldig te zijn, maar ik maak me toch wel zorgen en vraag me af of het wel normaal is dat hij zo vaak per dag plast.
Ter verduidelijking: ik laat hem vaak uit, wel 5 keer per dag gedurende 20 minuten per wandeling, steeds na het eten en drinken. Maar het probleem is dat hij echt heel veel plast. Ik vroeg me af of er geen medische oorzaak achter zit, zoals nierfalen of zoiets, of misschien suikerziekte (diabetes), zoals ik op sommige forums heb gelezen. Ik schat dat hij wel tussen de 20 en 30 keer per dag plast. Moet ik me zorgen maken? Bedankt!
Je aanpak is niet goed, hem aan zijn eigen urine laten snuffelen doet hem helemaal niets. Het is trouwens heel natuurlijk gedrag om aan urineplekken te ruiken. Hem straffen omdat hij het nog niet kan ophouden is ook niet zo’n best idee; hij is nog te klein om het lang vol te houden. Het is niet zijn schuld, hij kan simpelweg niet anders en hij verdient het niet om gestraft te worden.
De beste oplossing is simpelweg om hem zo vaak mogelijk mee naar buiten te nemen. Is er een ongelukje gebeurd? Geen probleem, dweil het even op en laat hem daarna alsnog even uit.
Ga even met hem naar buiten vlak nadat hij heeft gegeten, gedronken, geslapen of gespeeld... dat zijn de momenten waarop een hond zijn behoefte moet doen.
En wees vooral geduldig en begripvol, op deze leeftijd kan hij het echt nog niet lang ophouden.
16 reacties van 16